Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی ۸ هزار و ۴۰۱ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بورس اوراق بهادار تهران امروز در ساعات اولیه معاملات گرچه روند رو به رشد به خود گرفت، اما از میانه راه ریزش شاخص شروع شده به گونه‌ای که در پایان معاملات با کاهش ۸ هزار و ۴۰۱ واحد به رقم بک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۹۵۳ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارزش روز معاملات امروز از ۱۴ هزار و ۸ میلیارد تومان گذشت. همچنین ارزش روز شرکت‌های بورسی به بیش از ۵.۳ میلیون میلیارد تومان و ارزش شرکت‌های فرابورسی به بیش از یک‌میلیون میلیارد تومان و مجموع ارزش شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه به بیش از ۶.۳ میلیون میلیارد تومان رسید که براساس دلار ۲۵ هزار تومانی، ارزش شرکت‌های بورسیو فرابورسی به بیش از ۲۵۱ میلیارد دلار رسیده است.

امروز هر دلار در بازار آزاد ۲۵ هزار و ۱۳۹ تومان و یورو ۲۸ هزار و ۷۹۹ تومان معامله شد.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند و شاخص کل و شاخص قیمت ۶۳ صدم درصد کاهش یافتند، اما این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۱.۵ درصد افت کرده است.

شاخص آزاد شناور ۹۵ صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۲۶ صدم درصد و شاخص بازار دوم بورس یک‌درصد کاهش یافت.

امروز نماد‌های گلگهر، چادرملو و سرمایه‌گذاری امید بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد‌های فولاد مبارکه، شستا، پالایش نفت اصفهان و پالایشگاه تهران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

خریداران پالایش‌یکم بعد از گذشت ۱۰ ماه هنوز با ۳۱ درصد زیان از اصل سرمایه خود مواجه هستند. هر واحد پالایش یکم در شهریور سال گذشته از سوی دولت به ۱۰ هزار تومان فروخته شد که امروز هر واحد آن ۶ هزار و ۹۶۱ تومان معامله می‌شود در حالی که وزیر اقتصاد و سایر مقامات بار‌ها اعلام کردند خریداران پالایش یکم زیان نخواهند دید، اما امروز نه تنها سود نکردند، بلکه با ۳۱ درصد زیان در اصل سرمایه مواجه هستند و خبری از وعده جبران زیان از محل سهام جایزه و یا سهام جدید برای خریداران پالایشی نیست.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز ۴۸ واحد کاهش یافته و به رقم ۱۹ هزار و ۲۱۹ واحد رسید.

امروز معامله‌گران بیش از ۲.۲ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۳۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۹ هزار و ۱۵۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های گوهرزمین، بیمه پاسارگاد و ذوب‌آهن بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس راداشته و نماد‌های فولاد هرمزگان، صنعتی مینو، سرمایه‌گذاری تدبیرگران و صنعتی دوده فام بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شاخص بورس بازار سرمایه کاهش بورس میلیارد تومان بیشترین اثر ۸ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با افت ۳۳۹۰ واحدی به ۲,۳۱۳,۴۱۳.۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۴.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین طی ۵۷,۹۱۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۶۹۵.۵۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۱۳,۰۳۲.۷۹۶ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086078 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس