Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مرحله اول عملیات سمپاشی در راستای کنترل بیماری سالک در شهر اردستان با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری اردستان به پایان رسید.

وی با بیان اینکه این سمپاشی در بیش از ۱۳ کانون پرخطر شهر اردستان اجرا شد، افزود: در طی ۱۰۰ روز اخیر حدود ۴۷۹ لیتر سم برای این عملیات سمپاشی مصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذبیحی تصریح کرد: بیماری سالک یک بیماری پوستی است که به وسیله گزش پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود و تنها راه کنترل این بیماری جلوگیری از گزش حشره و یا حذف مخازن بیماری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به این بیماری می‌توانند با مراجعه به مراکز درمان و جامع سلامت شهرستان از تمامی خدمات درمانی سالک به شکل رایگان استفاده کنند.

کد خبر 5266693

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری سالک سم پاشی شبکه بهداشت و درمان ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه عید غدیر خم گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه ایلام شیوع کرونا خشکسالی واکسیناسیون عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۳۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله

شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به پای کار بودن ۵۰ اکیپ بخش دولتی و خصوصی برای انجام واکسیناسیون دام‌های سبک استان علیه بیماری آبله، گفت : انتظار داریم دامداران استان با اکیپ‌های واکسیناسیون همکاری کنند.

وی با بیان اینکه کار واکسیناسیون دام‌های سبک استان علیه بیماری آبله به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز در این مرحله انجام شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: سال گذشته تمامی جمعیت گوسفند و بز استان کرمانشاه علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه آبله یک بیماری ویروسی است که بیشتر در فصل بهار و پاییز دام‌های سبک را درگیر می‌کند، گفت: بیماری آبله در صورت شیوع می‌تواند خسارات اقتصادی زیادی را متوجه بخش دامداری کند و از این حیث مقابله با شیوع بیماری اهمیت دارد.

یارویسی با بیان اینکه بیماری آبله خطری برای انسان ندارد و جزو بیماری‌های قابل انتقال به انسان نیست، تصریح کرد: این بیماری با علائمی مثل تب و ایجاد حالت افسردگی در دام همراه بوده و در نقاط کم مو و سرو صورت دام نشانه ضایعات پوستی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری در جمعیت بالغ گوسفند و بز بین پنج تا ۵۰ درصد است و بین دام‌های نابالغ تا ۹۰ درصد هم می‌رسد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله