Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:27:17 GMT

اتحادیه اروپا بر حفظ دموکراسی و ثبات تونس تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۳۱۵۶

اتحادیه اروپا بر حفظ دموکراسی و ثبات تونس تاکید کرد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از سایت رسمی اتحادیه اروپا، در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا با دقت هرچه تمام تحولات تونس را پیگیری می کند.

این بیانیه در ادامه حاکی است: پایه های دموکراتیک کشور تونس، احترام به حاکمیت قانون، قانون اساسی و چارچوب قانونگذاری باید حفظ شود و در عین حال به خواسته ها و آرزوهای مردم تونس توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینرو ما خواستار بازگرداندن ثبات نهادی در اسرع وقت به این کشور و به خصوص از سرگیری فعالیت های مجلس، احترام به حقوق اساسی و پرهیز از انواع خشونت ها هستیم.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود تاکید کرد: ما ضمن یادآوری حمایت این اتحادیه و کشورهای عضو آن از تونس در زمینه بحران گسترده پاندمی و اقتصادی، از نزدیک وضعیت این کشور را رد می کنیم و حفظ دموکراسی و ثبات تونس را از اولویت ها می دانیم.

تونس پس از سرنگونی دولت وانحلال پارلمان با کمک ارتش، با بدترین بحران طی ۱۰ سال گذشته روبرو است.

دیروز (دوشنبه) ارزش اوراق قرضه منتشر شده توسط بانک مرکزی تونس پس از کودتا و برکناری رئیس جمهور این کشور به پایین سطح خود رسید.

انتشار اوراق قرضه ای که در سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۷ منقضی می شوند، هر کدام بیش از ۵ سنت کاهش یافت و به پایین ترین سطح در بیش از یک سال گذشته رسید.

در پی اعتراض های روز یکشنبه تونس، «قیس سعید» رییس جمهوری این کشور در نشستی اضطراری با فرماندهان نظامی و امنتیی تصمیم به برکناری «هشام المشیشی» نخست وزیر و تصدی اداره قوه مجریه، تعلیق اختیارات پارلمان و لغو مصونیت اعضای آن گرفت و از تلاش برای بازگرداندن آرامش به تونس با کمک نخست وزیر جدید خبر داد.  

از صبح روز یکشنبه همه راه‌ها و معابر منتهی به خیابان های اصلی پایتخت تونس مسدود و شمار زیادی از نیروهای امنیتی در خیابان‌های اصلی تونس مستقر شدند.

برچسب‌ها تونس اتحادیه اروپا قانون اساسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تونس اتحادیه اروپا قانون اساسی تونس اتحادیه اروپا قانون اساسی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم