Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ‌وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییرات لایحه رتبه‌بندی معلمان توسط مجلس گفت: برای این شکل از کار منابع اعتباری لازم وجود ندارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی الهیار ترکمن در نشست تحول و منابع انسانی در سی‌ و پنجمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و توسعه شایستگی‌ها اهمیت زیادی دارد و بعد از جذب و به‌کارگیری صحیح نیروی انسانی، نظام دقیق و کارآمد نیاز است تا افرادی که وارد دوره‌های آموزشی می‌شوند به صورت دقیق آموزش‌های لازم را کسب کنند، متذکر شد: معلمان بعد از ورود به میدان کار متناسب با ارتقای تجارب، باید بر اساس روش‌های نوین علمی، صلاحیت و شایستگی‌های خود را ارتقا دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: در نظام رتبه‌بندی معلمان، توسعه شایستگی‌ها که اثرات زیادی در دستیابی به رتبه‌های بالاتر دارد، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. 

وی ادامه داد: مهم‌ترین بحث بعد از شناسایی و جذب نیروهای کارآمد، شیوه‌های تربیت معلم است.

 الهیار ترکمن با تاکید بر اینکه افزایش منابع درآمدی یکی از کارکردهایی است که در اولویت سوم یا چهارم رتبه‌بندی قرار می‌گیرد، بیان کرد: اینگونه نیست که رتبه‌بندی برای افزایش حقوق انجام شود.

تغییرات رتبه‌بندی توسط مجلس

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان متذکر شد: بعد از اقداماتی که در سال 94 با استفاده از ظرفیت قانون مدیریت خدمات کشوری انجام شد سال گذشته لایحه رتبه‌بندی معلمان با کمک دولت تدوین و به مجلس ارسال شد، دسترسی آسان برای فرهنگیان با به‌کارگیری سیاست‌ها، افزایش کیفیت آموزشی و انگیزه معلمان و ورود فعالانه آنها در فرایند آموزش و تربیت از اهداف رتبه‌بندی است که در کنار آن نظام پرداخت‌ها را طراحی کردیم. 

وی بیان کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس رفت و اینکه معلمان در رتبه‌های مختلف متناظر با 80 درصد حقوق هیات علمی دانشگاه‌ها را دریافت کنند و تسری رتبه‌بندی به بازنشستگان توسط مجلس اضافه شد اما برای این شکل از کار منابع درآمدی وجود ندارد و کار با سختی مواجه شده است، رایزنی‌ها در حال انجام است تا آنچه شان فرهنگیان و نیاز نظام آموزش و پرورش است، اجرا شود.

برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس از مهرماه/ آغاز واکسیناسیون معلمان از عید غدیرکدام سناریو برای رتبه‌بندی معلمان رقم می‌خورد؟محاسبه فوق‌العاده ویژه معلمان حداقل 21 و حداکثر 27 درصد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علی الهیار مجلس رتبه بندی معلمان علی الهیار مجلس رتبه بندی معلمان لایحه رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش توسط مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

از صبح امروز بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در صحن مجلس آغاز شد و ادامه بررسی آن در دستورکار جلسه نوبت عصر مجلس قرار گرفت.

کد خبر 6092167 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران