Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «هوشنگ بازوند» روز سه‌شنبه در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه به مناسبت گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و روز ملی کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام این عملیات تأکید کرد: مردم مقاوم کرمانشاه با دلاوری و ازخودگذشتگی در کنار رزمندگان برای سربلندی ایران اسلامی و نابودی منافقین وطن فروش و خائن در مرصاد حماسه ای شکوهمند خلق کردند و ثبت روز ملی کرمانشاه در شورای فرهنگ عمومی اقدامی مناسب برای پاسداشت فداکاری های این مردم مومن و ولایتمدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سال ۱۴۰۱ روز ملی کرمانشاه به نام روز مقاومت و پایداری مردم در تقویم رسمی کشور ثبت می‌شود و این مهم فرصتی گرانقدر برای معرفی دیاری است که به فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان چهره ­زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی شناخته می شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این روز متعلق به ۱۰ هزار شهید کرمانشاهی، خانواده های شهدا و همه مردم عزیز استانی است که به عنوان دروازه عتبات عالیات سخاوتمندانه همیشه میزبان زوار حسینی بوده و در عرصه های مختلف با معرفی شخصیت های برجسته علمی، هنری و فرهنگی جایگاه ارزشمندی را به خود اختصاص داده که بسیار قابل احترام است.

بازوند خاطرنشان ساخت: کرمانشاه نامی‌بزرگ‌ در تاریخ و فرهنگ‌ ایران زمین و سرزمین ایثار و شهادت است، و بحق سرزمینِ دانشمندان، عارفان، عالمان، پهلوانان و هنرمندانِ نامدار و بی همتا است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در توصیفی زیبا و ماندگار، از کرمانشاه به عنوان سینه‌ ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی یاد کردند.

شجاعت مردم کرمانشاه برگرفته از منش پهلوانی است

استاندار کرمانشاه؛ از فرهنگ و منش پهلوانی این دیار به عنوان زیبایی نام برد و گفت: شجاعت، دلاوری، رشادت، آزادگی و مقاومت مردم برای حفظ این آب و خاک برگرفته از منش پهلوانی است که همیشه با اقتدار برای دفاع از ایران اسلامی در میدان جانفشانی کرده اند و اگر از آن به عنوان سینه ستبر یاد می شود به همین دلیل است که در طول تاریخ این مرزها بوده‌اند که به شجاعت و پهلوانی کرمانشاهیان تکیه زده اند و آخرین حماسه همیشه جاودانِ مرزدارانِ بی باکِ این دیار، درهم کوبیدن فتنه‌ی ناکامِ صهیونیستی _ آمریکاییِ منافقان کوردل بود و ماشین جنگی منافقین خائن و وطن فروش با همین رشادتها از بین رفت.  

وی افزود: کرمانشاه همچنین چهره‌ی زیبای ایران اسلامی است. فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی در دیار کرمانشاهان شکوهی بی‌مانند یافته است که نمونه‌ی متعالی آن را می‌توان در بیستون، طاق بستان و تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی مشاهده کرد و در سرزمین مردمان سخاوتمند در طول تاریخ خدمتگزار زوار ابا عبدالله الحسین (ع) بوده و سفره‌ی سخاوت آن‌ها همیشه گشوده بوده است.

بازوند از کرمانشاه به عنوان استانی ثروتمند و سرشار از پتانسیل‌ها، استعدادها و ظرفیت‌های بی شمار نام برد و گفت: برای سربلندی، بالندگی و توسعه این دیار ارزشمند با جان و دل تلاش کرده ایم و باور داریم هر کسی می تواند در هر جایگاهی با همدلی، همراهی و انسجام به پیشرفت این سرزمین کمک کند.

برنامه‌ریزی منسجم برای گرامیداشت روز کرمانشاه در سال‌ها آینده

رییس شورای اداری استان کرمانشاه با تأکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق و منسجم برای بزرگداشت روز کرمانشاه در سنوات آینده و پس از بحران کرونا گفت: دستگاه های اجرایی باید در بزرگداشت "روز ملی کرمانشاه" اهتمام جدی داشته باشند و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه چهره زیبای کرمانشاه را بیش از گذشته معرفی کنند. بر همین اساس از همه دعوت می کنیم برای معرفی گهواره تمدن و سرزمین قهرمانان و مهدپهلوانان و کرمانشاه مقاوم، زیبا و پرافتخار با حمایت اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و مردم عزیز بیش از گذشته کار کنیم و حتماً دستگاه های اجرایی برنامه های ویژه ای را طراحی کنند؛ هرچند امسال به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا امکان تحقق برنامه ها فراهم نشد.

وی ادامه داد: ایجاد تصویری زیبا از کرمانشاه مقاوم در روز ملی این استان که برگرفته از یاد و خاطره ها رشادت ها، دلاوری ها و حماسه آفرینی دلیرمردان و شیرزنان در دوران دفاع مقدس و عملیاد مرصاد است، به عنوان وظیفه ای همگانی معرفی و در قالب گفتمان و فرهنگ عمومی ترویج داده می شود و این مهم در برنامه ریزی های برگزاری مراسم های نکوداشت و گرامیداشت باید لحاظ شود.

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی بوده و عملیات مرصاد در این استان به عنوان یک فراز مهم در اتمام جنگ تحمیلی رخ داد، به همین دلیل ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشور انجام شد.

پس از سه سال پیگیری مستمر در شورای فرهنگ عمومی پنجم مرداد ماه سالروز عملیات مرصاد به عنوان روز ملی کرمانشاه  تصویب شد و از سال ۱۴۰۱ در تقویم رسمی کشور درج می شود.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و نزدیک به ۲۰ هزار جانباز دارد که ۳۵۰ تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.این استان همچنین یک هزار و ۶۰۰ آزاده هم تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

جنگ تحمیلی با اشغال شهر قصرشیرین در۳۱ شهریور سال ۵۹ از استان کرمانشاه آغاز و با عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه سال ۶۷ در این استان به پایان رسید.

رزمندگان اسلام در عملیات غرورآفرین مرصاد سه روز در برابر منافقان مقاومت کردند و سرانجام در پنجم مرداد ۱۳۶۷ خورشیدی شکست سختی بر آنان وارد ساختند که نزدیک به یک هزار و ۵۲۳ تن از افراد آنها را کشته، ۲ هزار و ۳۰۰ تن زخمی شدند و ۳۰۵ تن هم به اسارت درآمدند.

همچنین از تجهیزات جنگی این گروهک بیش از ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۹۰ قبضه خمپاره ‌انداز ۸۰ میلی‌متری، ۱۵۰ قبضه خمپاره ‌انداز ۶۰ میلی‌متری و ۳۰ قبضه توپ ۱۰۶ میلی‌متری از میان رفت.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

برچسب‌ها هوشنگ بازوند جنگ تحمیلی عملیات مرصاد دفاع مقدس شهدا امنیت جمهوری اسلامی پروندهٔ خبری کرمانشاه، استانی که کتاب جنگ در آن جا آغاز و بسته شد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هوشنگ بازوند جنگ تحمیلی عملیات مرصاد هوشنگ بازوند جنگ تحمیلی عملیات مرصاد دفاع مقدس شهدا امنیت جمهوری اسلامی روز ملی کرمانشاه استان کرمانشاه عملیات مرصاد ایران اسلامی جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۳۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روانسازی ترافیک به عنوان یکی از ضروریات کلانشهر کرمانشاه

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه با تاکید بر تغییرات مهندسی ترافیک شهر کرمانشاه، حذف برخی از میادین و نصب چراغ‌های راهنما در چهار راه‌ها را از ضروریات ترافیکی دانست و خواستار اجرایی کردن این ضروریات در قالب طرح‌ها و پروژه‌های تاثیرگذار از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شد.

وی گفت: نصب تابلو‌های راهنمایی و رانندگی و علائم ترافیکی در سطح شهر در آستانه سفر‌های تابستانی یکی دیگر از مسائلی مهم روانسازی ترافیک است که از ابتدای سال جاری انجام شده و با ادامه دادن و پیاده سازی این طرح‌ها به وضعیت مطلوبی خواهیم رسید.

فرماندار کرمانشاه اظهار کرد: آسفالت معابر شهری کرمانشاه نیز که از ابتدای سال جدید به صورت ویژه در برخی از محله‌ها آغاز شده در کاهش ترافیک نقش مهمی دارد.

آمویی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش مهندسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری؛ خط کشی‌های جدید در مسیر‌هایی که حجم ترافیک بالایی دارند و سرعت خودرو‌ها خطر آفرین هستند، ایجاد شده که این امر به کاهش تصادفات منجر می‌شود و قاعدتا رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است که جا دارد از شهردار و معاونت حمل و نقل ترافیک تقدیر کرد.

وی افزود: با توجه به افزایش جمعیت در شهر‌ها و گسترش شهرنشینی سبک زندگی مردم به سمت استفاده از خودرو‌ها و وسایل نقلیه عمومی تغییر چشم گیری یافته است لذا با توجه به پراکندگی ادارات دولتی و گستردگی شهر کرمانشاه می‌بایست دسترسی مردم به مراکز خرید و سیستم‌های دولتی جزو اولویت‌های مدیریت شهری کلانشهر کرمانشاه باشد.

آمویی تصریح کرد: در شهر کرمانشاه با توجه به جمعیت بیش از یک میلیون نفری آن، زیر ساخت‌هایی شامل معابر، شوارح، خیابان ها، بزرگراه‌ها، و آزاد راه‌ها می‌بایست ایجاد شود و در بافت فرسوده شهر نیز خیابان‌های قدیمی با عرض معابر بسیار کم وجود دارد که گنجایش و ظرفیت خودرو‌ها را ندارد و در این زمینه نیازمند تغییر ساختاری هستیم.

فرماندار کرمانشاه ضمن تاکید بر ایجاد معابر جدید در سطح شهر کرمانشاه گفت: ایجاد راه‌های میانبر برای سهولت در رفت و آمد می‌تواند به کاهش حجم ترافیک کمک کند، شهرداری با نگاه مثبت اقدام به ایجاد رینگ کمربندی به دور شهر نموده است که این امر موجب کاهش حجم ترافیک می‌شود.

وی به اجرای طرح زوج و فرد خودرو‌ها اشاره کرد و افزود: اجرای طرح زوج و فرد بار ترافیکی خیابان مدرس را کاهش می‌دهد، اما استفاده از تجهیزات به روز و پایش‌های تصویربرداری کنترل ترافیک از الزامات است که با دقت نظر معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه در سال جاری شاهد بکارگیری تجهیزات بیشتری خواهیم بود.

آمویی گریزی به استفاده مردم از پل‌های عابر پیاده زد و تصریح کرد:متأسفانه با توجه به سطح سرقت‌هایی که از امکانات دولتی به خصوص پل‌های عابر پیاده انجام می‌شود این نیاز و ضرورت را ایجاد می‌کند که نسبت به ارائه طرح‌های جدید و جایگزین اقدام شود.

وی افزود: راه اندازی پل‌های مکانیزه جدید با سرمایه گذاری می‌تواند رفت و آمد و تردد مردم را تسهیل کند اگر چه معاونت ترافیک شهرداری با بازسازی پل‌های مکانیزه که هزینه نگه داشت بالایی دارد کار مهمی انجام داده، اما در این زمینه حمایت‌های حوزه شورای شهر را ضروری می‌دانیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • کم‌بارشی‌های کشور جبران شد؟!
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر
  • تشییع پیکر شهید فرزین بلیان در کرمانشاه
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • روانسازی ترافیک به عنوان یکی از ضروریات کلانشهر کرمانشاه
  • فعالیت ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند/ کرمانشاه؛ مهد ادب و تمدن