Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نیروی دریایی فرانسه به دنبال آزمایش‌های موفقیت آمیز یک سیستم سلاح لیزری علیه هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادها، به زودی آن را روی ناو و بر سطح دریا آزمایش خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از آی‌ای، نقش هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادها در راهیابی به مکان‌های صعب‌العبور به سرعت در حال تغییر و تکامل به وسیله حمل سلاح‌ها و مبارزه در میدان‌های جنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه کشورها به دنبال ایجاد سیستم دفاعی علیه پهپادها هستند. کاری که یک شرکت فرانسوی به نام "سیلاس"(CILAS) برنامه‌های مختلفی برای آن دارد و با استفاده از پرتوی پرقدرت لیزر اقدام به ساقط کردن آنها می‌کند.
این سیستم "HELMA-P"(لیزر پرانرژی برای کاربردهای مختلف-نیرو) نامیده می‌شود، دارای یک برجک متحرک است که مانند یک چشم رباتیک به نظر می‌رسد. این سیستم دارای یک حسگر نوری است که به ردیابی هواپیماهای بدون سرنشین در هنگام پرواز کمک می‌کند و برای ساقط کردن آنها به یک لیزر قدرتمند دو کیلوواتی مجهز شده است.
این سیستم توسط یک اپراتور که ورودی‌ها را از حسگر نوری دریافت می‌کند و حرکت هواپیماهای بدون سرنشین را در محدوده کنترل می‌کند، اداره می‌شود و با استفاده از این کنترل کننده می‌تواند پهپادها را با سلاح لیزری هدف گرفته و به آنها شلیک کند.
ساخت و توسعه این سیستم طی یک دوره دو ساله از سال 2020 در مرکز آزمایش موشکی اداره کل تسلیحات(DGA) در جنوب غربی فرانسه آغاز شد. گروه "سیلاس" ادعا می‌کند که در آزمایشات خود، 37 پهپاد را با دقت سرنگون کرده است. بُرد این سلاح لیزری یک کیلومتر است که به گفته این شرکت سه تا چهار برابر توانایی فناوری‌های ضد پهپادی موجود است.
گفتنی است که آخرین آزمایش این سلاح در تاریخ هفتم ژوئیه و با حضور "فلورانس پارلی" وزیر نیروهای مسلح فرانسه برگزار شده است. "پارلی" این پروژه را یک آزمایش استثنایی و نمایشی بسیار امیدوار کننده نامید.
"پارلی" گفت: از نظر قدرت، برد و تحرک، هرچه سیستم‌ها کوچکتر باشند، استقرار آنها آسان‌تر خواهد بود. در حقیقت من خواسته‌ام که این سلاح‌های لیزری در نیمه اول سال 2022 بر روی کشتی‌های نیروی دریایی فرانسه آزمایش شوند.
البته گفته می‌شود که ارتش فرانسه به غیر از پهپادها می‌خواهد این سلاح را روی اشیای شناور در سطح دریا نیز آزمایش کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سلاح لیزری هواپیماهای بدون سرنشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۳۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو «شهید مهدوی» وارد نیمکره جنوبی زمین شد

ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

به گزارش ایسنا، این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

بر اساس گزارش صدا و سیما ، این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت
  • نیویورک میزبان جزیره آزمایشگاهی اقلیمی
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • ناو «شهید مهدوی» وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • حمله یک مهاجم با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد
  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت