Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:36:10 GMT

راه اندازی پویش مردمی یک کار خوب «فقط به عشق علی(ع)»

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۳۹۳۶

راه اندازی پویش مردمی یک کار خوب «فقط به عشق علی(ع)»

به گزارش خبرنگار مهر، پویش مردمی یک کار خوب «فقط به عشق علی (ع)» عید غدیر سال ۱۳۹۷ توسط تعدادی از جوانان فعال اجتماعی و فرهنگی، کلید خورد با این چشم‌انداز که طبق سفارش پیامبر (ص)، غدیر را تبدیل به روز انجام کار خوب و بزرگترین و شیرین‌ترین عید در ذائقه مردم ایران کند.

این پویش از مردم دعوت می‌کند که هر کس برای غدیر یک کار خوب ولو کوچک به عشق مولا انجام دهد و با هشتگ «فقط به عشق علی» در صفحات مجازی خود منتشر نماید، چرا که انتشار کار خیر با این سبک در شبکه‌های اجتماعی، اثر بسیار مضاعفی در متأثر کردن فضا و بزرگداشت این روز عزیز خواهد داشت و بیش از پیش نام امیرالمومنین را بر سر زبان‌ها خواهد انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از دعوتنامه این پویش آمده است:

کسانی که اندک بهره‌ای در بیان دارند سهم بیشتری ایفا کرده و به صرف اینکه خودشان یک کار خیر انجام دهند اکتفا نکنند. به سراغ دوستان خود و سایر مردم بروند و از آنها دعوت کنند در این امر خیر بزرگ شریک باشند. برای مثال از تاکسی دارها برای سفر رایگان در این روز ولو به اندازه یک مسیر، از رستوران‌ها برای دادن تخفیف یا رایگان کردن یک دسر غذایی ولو به اندازه چند ساعت، از فروشندگان برای دادن تخفیف اجناسش در این روز، از پزشکان برای ویزیت رایگان یا تخفیف در ویزیت در این روز از کسانی که به بهشت زهرا می‌روند خواسته شود هر کاری انجام می‌دهند با این شعار همراه باشد.

هر خدمت دهنده‌ای می‌تواند موضوع دعوت شما برای پیوستن به این پویش باشد.

در این چند ساله علاوه بر استقبال چشمگیری که توسط مردم از این پویش صورت گرفته، ایده‌ها و کارهای خوب خاصی هم انجام شده که به دلیل شاخص بودن بیشتر به چشم آمده است. طرح‌هایی از قبیل عیادت مجازی چهره‌ها از بیماران کرونایی در عید غدیر، انتشار عشق نامه در مقیاس وسیع توسط گروه‌های مردمی در بین مردم، ترویج فرهنگ عیدی دادن به کودکان و چالش کیک پزون عید غدیر از این جمله طرح‌ها هستند.

در چالش کیک پزون غدیر که امسال در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، از خانواده‌ها دعوت می‌شود تا در غدیر با پخت کیک خانگی و تزئین آن حال و هوای خانه را در این عید سعید عوض کنند. همچنین از آنها دعوت می‌شود با گرفتن فیلم از لحظه تزئین کیک، یک جمله عاشقانه راجع به مولا علی (ع) بگویند و اعلام کنند کیک را می‌خواهند بین چه کسانی قسمت کنند. بدین ترتیب از ثواب عجیب اطعام غدیر به صورتی خلاقانه و با هزینه کم نیز بهره مند می‌شوند

این روزها مردم بیش از گذشته نیاز به عطری دارند که حالشان را خوب کند و نیاز به نَفَس نام علی (ع) بیش از هر زمان در جامعه حس می‌شود.

کد خبر 5266216

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح پویش غدیر خم اطعام غدیر عید غدیر خم قرآن کریم هیات مذهبی غدیر خم سازمان تبلیغات اسلامی جشن عید غدیر ولادت امام هادی ع قرآن شیعه رادیو قرآن مبلغان دینی شبکه قرآن و معارف سیما ماه محرم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خوب یک کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟

دکتر محمدرضا خردمند در پاسخ به این سؤال که «عمده شکایات مردم به کدام اقدامات پزشکی مربوط است؟» اظهار کرد: در تمام جهان در رشته‌هایی که اعمال جراحی پرخطرتری وجود دارد احتمال صدمه به بیمار نیز بیشتر است و به دلیل پرریسک بودن اعمال جراحی در حوزه‌های زنان، ارتوپدی و جراحی، شکایات و محکومیت‌ها در این تخصص‌ها نیز بیشتر است، اما در سال‌های اخیر بیشتر آسیب‌ها در حوزه زیبایی بوده و اکنون بیشترین شکایات مردمی در زمینه خدمات زیبایی و ترمیمی است.

مراکز زیرزمینی منشأ اصلی صدمه به زیبایی مردم

به گزارش تسنیم، وی افزود: در حال حاضر مراکز زیبایی به دو دسته تقسیم شده‌اند؛ یک دسته از این مراکز توسط پزشکان تحصیل کرده که عضو سازمان نظام پزشکی و دارای مجوز مرکز تخصصی پوست و مو هستند اداره می‌شود و دسته دیگر توسط افرادی که فاقد تحصیلات و مجوز‌های پزشکی هستند اداره و این خدمات زیبایی ارائه می‌شود که دسته دوم، یعنی مراکز فاقد مجوز و صلاحیت، منشأ اصلی صدمات فوق العاده زیادی هستند که به سلامت و زیبایی مردم وارد می‌شود.

عوارض اعمال زیبایی در بسیاری از موارد غیرقابل جبران است

خردمند با بیان اینکه جبران این صدمات بسیار مشکل و پرهزینه است؛ هشدار داد: صدمات ناشی از جراحی و انجام اقدامات زیبایی در مراکز زیرزمینی و فاقد مجوز و صلاحیت پزشکی، در بسیاری از موارد متأسفانه اصلاً قابل برگشت نیست.

عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی

وی با بیان اینکه عمده این اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی انجام می‌شود؛ بیان کرد: باید این مراکز بلافاصله پلمب و به مراجع قضایی معرفی شوند. دامپینگ یا قیمت شکنی، یعنی ارائه خدمات زیبایی با قیمت پایین‌تر از آنچه پزشکان دریافت می‌کنند؛ یکی از دلایلی است که مردم را به انجام جراحی‌ها و اقدامات زیبایی در این مراکز غیرمجاز سوق داده است.

پزشکان عمومی حق انجام جراحی زیبایی دارند؟

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به این سؤال که پزشکان عمومی حق انجام اعمال زیبایی را دارند؟: تصریح کرد: پزشکان عمومی بیش از ۹۰ درصد اورژانس‌های بیمارستان‌های کشور را اداره می‌کنند و بیماران در بدو ورود در اورژانس‌ها عمدتاً توسط پزشکان عمومی معاینه می‌شوند و سپس پزشکان متخصص به ادامه درمان می‌پردازند، اما برای ورودشان در حوزه زیبایی، باید کمیسیون تعیین صلاحیت‌ها تعیین تکلیف و حدود وظایف پزشکان را معین کند تا از این نابسامانی که وجود دارد برطرف شود.

وی ادامه داد: ترکیب این کمیسیون شامل اعضای وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است که باید با حضور معاون درمان وزارت بهداشت یا نمایندگان او در محل نظام پزشکی تشکیل شود، اما بیش از سه سال است که این کمیسیون تشکیل نشده است. با وجود این، به طور کلی می‌توان گفت که پزشکان عمومی برخی اعمال کوچک زیبایی مانند ژل و بوتاکس را انجام می‌دهند و اگر در همین حدود باقی بماند فعلاً منعی برای ادامه فعالیت‌شان وجود ندارد.

مجازات قصور پزشکی در حوزه زیبایی

خردمند درباره قصور پزشکی در حوزه زیبایی و مجازات آن نیز افزود: اگر صدمه به بیمار، محرز شود پزشک باید دیه پرداخت کنند و اگر شکایت انتظامی شود در مراجع انتظامی نیز محکومیت اعمال خواهد شد. همچنین قانون مجازات اسلامی برای مواردی که قصور پزشکی منجر به فوت شود مجازات حبس را در نظر گرفته، اما سازمان نظام پزشکی معتقد است که این مجازات باید به جرائم نقدی یا خدمات پزشکی تبدیل شود تا مردم از دسترسی به پزشک محروم نشوند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در قانون سازمان نظام پزشکی، وظیفه نظارت بر عهده سازمان نظام پزشکی گذاشته نشده است؛ ادامه داد: وظیفه نظارت بر مراکز درمانی و عملکرد پزشکان بر عهده معاونت‌های درمان و بهداشت وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است البته در جرائم مشهور ضابطین قضاتیی نیز می‌توانند به موضوع ورود پیدا کنند.

دیگر خبرها

  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد