Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@12:02:53 GMT

اولین موزه حقوق ایران افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۴۰۴۵

اولین موزه حقوق ایران افتتاح می‌شود

نخستین موزه حقوق ایران با همکاری معاونت حقوقی ریاست جمهوری در سازمان اسناد و کتابخانه ملی افتتاح می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نخستین موزه حقوق ایران همزمان با یکصد و پانزدهمین سالگرد انقلاب مشروطه ایران با حضور اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم افتتاح موزه حقوق چهارشنبه ششم مردادماه، ساعت ۱۵ در ساختمان آرشیو سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار و با افتتاح این موزه بیش از یک میلیون برگ سند حقوقی در آرشیو ایران نگهداری خواهد شد.

لازم به توضیح است، برخی از اسنادی که در این موزه نگهداری می‌شود شامل نخستین قانون مالیات کشور، فرمان مظفر الدین شاه، نظام‌نامه و دستورالعمل تشکیل دولت با فرمان ناصرالدین شاه، متمم قانون اساسی مشروطه، نخستین قوانین و نظام‌نامه‌های کشور، قانون مطبوعات، مصوب مجلس شورای ملی و نظام‌نامه انتخابات و غیره است.

کد خبر 510211

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اشرف بروجردی قانون مطبوعات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران کتابخانه ملی موزه موزه حقوق شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان اسناد و کتابخانه ملی موزه حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور یعقوب هوشیار شهردار تبریز به همراه امیردریادار عباسی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تیزپاز معاون برنامه‌ریزی شهردار، موضوعات فرهنگی و ورزشی باغ‌موزه دفاع مقدس مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در روند این جلسه همچنین در مورد تجهیز محتوایی و محوطه‌سازی موزه دفاع مقدس هم بحث و تبادل نظر شد.

با توجه به وجود آرامگاه شهدای گمنام در این باغ موزه، اجرای پاره‌ای از فعالیت‌های عمرانی تکمیلی باغ موزه دفاع مقدس هم از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود.

همچنین شهردار تبریز در برنامه‌ای دیگر با همراهی شهردار منطقه ۲ از مراحل پایانی پروژه پردیس و رسانه رجایی شهر بازدید کرد.

بر اساس توضیحات شهردار منطقه ۲، این پروژه فرهنگی با تجهیز امکانات داخلی و محوطه سازی اطراف آن آماده افتتاح شده است.

در روند این بازدید شهردار تبریز به سرعت بخشی هرچه بیشتر احداث این پروژه فرهنگی تاکید کرد.

پردیس فرهنگ و رسانه در ۲۴ هزار مترمربع مساحت عرصه و در شش طبقه هر طبقه در یک هزار و ۳۰۰ مترمربع احداث شده و به همراه یک پارک بزرگ به عنوان یک مجموعه فرهنگی کم نظیر مورد استفاده اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6090266

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور