Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان فرماندار همدان در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گفت : با کاهش ۴۴ درصدی میزان بارش ها نسبت به سال گذشته و افزایش دما شاهد کاهش قابل توجه منابع آب و نیازمند مدیریت جدی مصرف هستیم.

محمد علی محمدی با بیبان اینکه حدود ۷۷ درصد آب مورد نیاز شهر همدان از سد اکباتان و آبشینه تأمین می‌شود، افزود : هم اکنون میزان ذخیره این سدها به حدود ۴۰ درصد ظرفیت آنها کاهش پیدا کرده که با مصرف فعلی در مهرماه به پایان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد : در کنار کاهش چشمگیر نزولات جوی با بی برنامگی، عطش توسعه، چاه‌های غیر مجاز، برداشت‌های بی رویه ، عدم اصلاح الگوی کشت و کشت دوم در اراضی کشاورزی و روش‌های سنتی آبیاری شاهد افت قابل توجه منابع آبهای زیر زمینی هستیم.

محمدی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و صرفه جویی جدی شهروندان در زمینه مصرف بهینه آب تصریح کرد : در دنیا برنامه‌ریزی استفاده از منابع آب به نحوی است که متناسب با منابع آب موجود و پیش بینی کاهش آن، حفظ منابع برای نسل های آینده مد نظر قرار می‌گیرد.

وی افزود : در بخش کشاورزی ضمن بهره گیری از سیستمها و روشهای نوین با عنایت به ملاحظات منابع آبی در اختیار باید به مزیت های نسبی و مزیت های مطلق برای انتخاب نوع محصول مناسب توجه کنیم.

فرماندار همدان با قدردانی از اقدام مشترک شرکت آب و فاضلاب و آبی منطقه ای در اجرای طرح جهادی انتقال آب از چاه های خالق وردی گفت : آب ۵ حلقه چاه در این منطقه ضمن انجام اقدامات فنی از طریق خط انتقال آب تالوار به همدان منقل می شود.

محمدی افزود : انتقال روان آب‌های سرشاخه‌های بالادست سد اکباتان و آب رودخانه‌های دره مرادبیک و عباس آباد در فصول غیر زراعی نیز از جمله اقداماتی است که برای تأمین آب شرب شهر همدان انجام شده است.

وی با اشاره به ممنوعیت کشت دوم محصولات کشاورزی بیان کرد : جهاد کشاورزی در این زمینه نظارت داشته باشد و در صورت مشاهده نسبت به قطع برق، سهمیه سوخت و معرفی افراد سودجو به مراجع قضایی اقدام خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، این مقام مسئول افزود: در بخش روستایی با مدیریت بخشداران و همکاری دهیاری ها نباید اجازه دهیم آب شربی که با طی فرایندی پر هزینه به یک واحد مسکونی روستایی رسیده جهت آبیاری و دیگر مصارف غیر ضروری استفاده شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه اعتباراتی برای اجرای چند طرح آبرسانی روستایی در کمیته برنامه ریزی شهرستان منظور شده است اظهار کرد : طرح های آبرسانی روستایی باید با زمانبندی و برنامه مشخص ضمن جذب پیمانکار واجد شرایط و توانمند اجرایی شود.

وی در پایان با بیان اینکه به منظور مدیریت مصرف آب شاهد افت فشار آب شبانه هستیم تاکید کرد: برای جلوگیری از جیره بندی و قطع آب شهر همدان در ماههای آینده بیش از پیش نیاز به صرفه جویی و همکاری عموم شهروندان داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشاورزی آبياري صرفه جویی در مصرف آب منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ابوالحسن عالی در بررسی طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم گفت: این طرح به طول ۹.۷ کیلومتر با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

وی افزود: از مجموع عملیات این طرح ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر فولادی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب طرح جهاد آبرسانی در دست ساخت است و براساس برنامه باید تا تیر امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: در اجرای طرح یاد شده تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرای آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی گفت: تکمیل این طرح در ارتقای سطح کمی و کیفی آب شرب روستا‌های شهرستان دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد، در همین راستا تلاش می‌شود این طرح آبرسانی در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی بیان کرد: امید می‌رود با اجرای این طرح آبرسانی در کنار نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی، شاهد تقویت پایداری آب شرب در این شهرستان باشیم.

دیگر خبرها

  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • موافقت مجلس با جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد