Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:58:51 GMT

روزهای پرحادثه اصفهان

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۴۰۷۷

روزهای پرحادثه اصفهان

ایسنا/اصفهان سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به روزهای پرحادثه اصفهان، گفت: قطعی برق باعث محبوس شدن شهروندان در آسانسورها و افزایش تماس و امدادخواهی از آتش نشانی برای نجات محبوس شدگان شده است.

سرآتشیار فرهاد کاوه آهنگران در گفت و با ایسنا، با بیان اینکه روز گذشته (دوشنبه_۴ مردادماه) آتش نشانان اصفهان به ۸۶ مورد حریق و حادثه اعزام شدند، اظهار کرد: بیش از ۶۵ مورد از این حوادث مربوط به محبوس شدن در آسانسور به دلیل قطعی برق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر و با قطعی برق، حوادث مربوط به محبوس شدن در آسانسور آمار امدادخواهی از آتش نشانی را به شدت افزایش داده، گفت: علاوه بر حوادث مربوط به آسانسورها، حریق در منزل مسکونی، حریق در انبار ضایعات کارتن و چوب، محبوس شدن در منزل، تصادف و نشت بنزین، حریق در کارگاه چوب بری، حریق خودرو، ورود حیوانات از دیگر حوادثی است که در کوتاه ترین زمان ممکن به آنها امدادرسانی می شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه نجات محبوس شدگان در آسانسور جزو وظایف آتش نشانی نیست، گفت: اگر آسانسور سقوط کند وظیفه آتش نشانی نجات حادثه دیدگان است، اما قطعی برق ارتباطی با آتش نشانی ندارد. در داخل آسانسورها شماره تماسی از نصاب وجود دارد که شهروندان باید در صورت بروز مشکل با آن تماس بگیرند، با این وجود ما به این موارد امدادرسانی می کنیم چون ارگان دیگری برای رسیدگی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود افزایش حجم تماس ها با آتش نشانی، با تمهیدات پیش بینی شده اجازه ندادیم هیچ امدادخواهی بدون پاسخ بماند و وقتی برق در منطقه ای می رود که فقط یک ایستگاه آتش نشانی در آن منطقه داریم، هماهنگی لازم با ایستگاه های دیگر برای پشتیبانی و اعزام نیرو انجام می شود.

کاوه آهنگران با بیان اینکه وقتی ماموران آتش نشانی درگیر رسیدگی به محبوس شدگان در آسانسور می شوند ممکن است حادثه‌ای اتفاق افتد و امدادرسانی به آن سخت شود، تاکید کرد: تاکنون تلاش کرده ایم در اسرع وقت به همه حوادث امدادرسانی کنیم و موتورسیکلت ها، خودورهای سواری و نیروهای آتش نشانی همه درحال آماده باش هستند اما انتظار داریم مردم هم با ما همکاری کنند.

وی از شهروندان خواست ضمن رعایت اصول ایمنی و پیشگیری از وقوع حوادث، برنامه قطع برق منطقه محل کار یا سکونت خود را تهیه کنند و در زمان قطعی برق از آسانسور استفاده نکنند و افزود: در هر ساختمان حداقل دو نفر مثل نگهبان یا مدیر ساختمان نیز باید آموزش لازم را ببینند تا در این شرایط بتوانند به افرادی که در آسانسور گرفتار می شوند کمک کنند.

وی همچنین توصیح کرد: ساختمان هایی که آسانسور دارند باید هرچه سریعتر نسبت به نصب سیستم بلک اوت و سیستم ups (باتری اضطراری) اقدام کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید براینکه همه ساختمان ها باید مسئول فنی داشته باشند، گفت: برخی کارهایی که مردم در زمان محبوس شدن در آسانسور انجام می دهند مشکلات دیگری به وجود می آورد، درحالی که باید بدانند در صورت توقف آسانسور به خاطر قطعی برق، نه سقوط می کنند و نه اکسیژن تمام می شود، در این شرایط باید خونسردی خود را حفظ کنند و منتظر رسیدن نیروهای امدادی باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آتش نشاني حوادث قطعی برق آسانسور حبس در آسانسور محبوس شدن آتش نشانی قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزهای درخشان کامیابی نیا با بازوبند در اصفهان

کامیابی نیا که در پنجره تابستانی و ابتدای فصل بعد از سال‌ها حضور در پرسپولیس مجبور به ترک اردوگاه سرخپوشان شد، در نهایت راهی ذوب آهن شد تا چالش جدیدی را در این تیم دنبال کند.

هافبک دفاعی باتجربه ذوبی‌ها که در اردوی پیش فصل و دیدارهای تدارکاتی این تیم نمایش موفقی داشت، اما در شروع فصل با بدشانسی مواجه شد و مصدومیت مدتی او را دور از ترکیب تیم گاندوها قرار داد. با این حال اکنون در هفته‌های پایانی لیگ کمال کامیابی نیا بار دیگر به روزهای اوج خود بازگشته و به مهره‌ای تاثیرگذار در جمع شاگردان محمد ربیعی که اعتماد خاصی نیز به این بازیکن دارد، تبدیل شده است.

کامیابی نیا طی دیدارهای اخیر ذوب آهن و در شرایطی که با بازوند کاپیتانی این تیم رهبری تیم را عهده‌دار شده، امیدوار است فصل موفقی را در جمع اصفهانی‌ها به پایان برساند.

تیم او این هفته در جدالی حساس برابر نساجی قائمشهر قرار خواهد گرفت؛ تیمی که آخرین حضورش در پیراهن پرسپولیس و در لیگ برتر برای آنها با خاطره شیرین قهرمانی همراه بود و اکنون باید دید کامیابی نیا در این جدال چه نمایشی به جا خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • روزهای درخشان کامیابی نیا با بازوبند در اصفهان
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد