Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:47:35 GMT

وضعیت بحرانی کرونا در دره شهر/ تفرجگاه ها مسدود شوند

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۴۱۷۳

وضعیت بحرانی کرونا در دره شهر/ تفرجگاه ها مسدود شوند

به گزارش خبرنگار مهر، جمیل صادقی فر ظهر سه شنبه در جلسه ستاد کرونا در شهرستان دره شهر ضمن قدردانی از قرارگاه شهید سلیمانی، اظهار کرد: با توجه به شرایط حاد کنونی برای شناسایی بیشتر مبتلایان فعالیت این طرح بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه قطعاً شناسایی زود هنگام بیماران می‌تواند به درمان به موقع آنها موثر باشد، تصریح کرد: بیشترین آمار ابتلا به کرونا در استان مربوط به روستاهای دره شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی فر تصریح کرد: برای جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری همه مردم، مسئولان و رسانه‌ها بسیج شوند.

وی عنوان کرد: کنترل خوبی در مراکز تجمعی شهرستان مانند زندان و مرکز معلولان انجام‌گرفته اما در بحث عروسی‌ها و مراسمات عزا متاسفانه در دره شهر همچنان با جمعیت بالا برگزار می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه بزودی مددجویان زندان دره شهر نیز واکسینه می‌شوند، اظهار کرد: دره شهر با ۵۱ درصد در وضعیت میانه واکسیناسیون قرار دارد که باید حداقل به ۷۵ درصد برسد.

وی ادامه داد: در شهرستان بدره به دلیل واکسینه شدن ۸۸ درصدی مجوز تزریق واکسن به سنین پایین‌تر نیز صادر شده است.

صادقی فر بیان کرد: ورود به تفرجگاه سراب شهرستان ممنوع شود چراکه این شهرستان در کنار مهران بیشترین امار مبتلا به کرونا را دارد.

کد خبر 5267089

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرستان آبدانان دره شهر ایلام ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه عید غدیر خم گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه ایلام شیوع کرونا خشکسالی واکسیناسیون عکس استانها دره شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • مصاحبه بد موقع و حذف از جام حذفی کار دست اوسمار داد/ چالش پرسپولیس در مورد بیرانوند، صادقی و رامین رضاییان!
  • مصاحبه بد موقع و و حذف از جام حذفی کار دست اوسمار داد/ چالش پرسپولیس در مورد بیرانوند، صادقی و رامین رضاییان!
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • فیلم| اوضاع فوق بحرانی در بیمارستان های غزه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد