Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، ناصر تقی‌زاده با بیان ظرفیت‌های تولید برق این شرکت و همکاری خوبی که با وزارت نیرو داشته است، تصریح کرد: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، علاوه بر نیروگاه برق ۵۰۰ مگاواتی، حدود ۱۰ مگاوات تولید انرژی برق خورشیدی و ۲۵ مگاوات نیز از طریق نیروگاه گازوئیلی راه‌اندازی و به مدار اضافه کرده است ولی علی‌رغم تمامی این همکاری‌ها از طرف شرکت، وزارت نیرو کمترین همکاری را با ما داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقی زاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر کوره ذوب و قسمت فولاد سازی تعطیل شده است، افزود: کاهش تولید ۱۰۰ هزار تنی که موجب تحمیل خسارات مالی بسیار به شرکت شده است از دیگر خسارات و آسیب‌های ناشی از  قطعی برق می‌باشد.

وی در ادامه با انتقاد از شیوه برخورد وزارت نیرو با تولیدکنندگان برق در کشور و از بین بردن انگیزه سرمایه‌گذاری در این حوزه، خاطرنشان کرد: متاسفانه وزارت نیرو در سال‌های گذشته با بدترین شیوه با تولیدکنندگان برق برخورد کرده است، به عنوان مثال برق تولیدی را با قیمت ۸۰ تومان خریداری و همان را تا قیمت ۴۰۰ تومان در اختیارمان قرار می‌دهد؛ علاوه بر آن با مخالفت تعطیلی موقت نیروگاه جهت انجام تعمیرات ضروری (در زمستان) و در نظر گرفتن جریمه سه میلیاردی برای هر روز تعطیلی، مانع از انجام به موقع تعمیرات و در نهایت موجب کاهش ظرفیت برداشت برق نسبت به ظرفیت اولیه نصب در نیروگاه‌ها شد.

بر اساس توضیحات مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، در حالیکه میزان برق مصرفی این شرکت حدود ۲۰۰ مگاوات است، بیش از ۵۰۰ مگاوات برق را تولید و در اختیار وزارت نیرو قرار می‌دهد و با تمام این شرایط، در حال حاضر تولید فولاد بواسطه قطعی برق با مشکلات جدی روبرو شده است.

وی با یادآوری وجود مشکلات مربوط به گاز در فصول سرد در کنار مشکلات فعلی برق، از نامشخص بودن و عدم وجود اطمینان نسبت به آینده این صنعت در صورت تداوم این شرایط، خبر داد و گفت: در صورت تداوم این شرایط، آثار مشکلات و تأثیراتی که این قطعی برق در تولید داشته است در ماه‌های آتی به بدترین شکل ممکن خود را نشان خواهد داد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: ناصر تقی زاده تامین برق صنایع وزارت نیرو قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام و المسلمین خلیلی معاون اول قوه قضائیه از شرکت‌های پالایش نفت آفتاب و تولید روی بندرعباس بازدید کرد.

وی در جریان این بازدیدها پس از استماع گزارش مدیران این واحدهای بزرگ تولیدی، ضمن بررسی مشکلات مطرح شده، دستورات لازم را جهت رفع موانع و مشکلات موجود صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در این بازدید اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی، تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار، شرایط مساعد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه فراهم شود.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید، داشتن اقتصادی پویا و ایجاد رونق اقتصادی حمایت می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه خاطر نشان کرد: برای رفع مشکل شرکت روی با دولت تبادل نظر می‌کنیم و در صورت وجود مشکل حقوقی در این زمینه، آن را پیگیری و حل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت تولید روی بندرعباس نیز در این بازدید با اشاره به تلاش‌های قوه قضائیه برای رفع مشکلات این مجموعه گفت: در نتیجه این حمایت‌ها از ابتدای امسال فعالیت شرکت از سر گرفته شده است اما همچنان مشکل تأمین خاک معدنی برای تولید شمش روی وجود دارد.

وی افزود: تأمین به موقع خوراک شرکت روی بندرعباس نیازمند خریداری خاک از بورس است که به علت دور بودن شرکت از معادن، خاک مورد نیاز با هزینه بالا تأمین می‌شود و این شرکت برای حفظ توان رقابت با دیگر شرکت‌ها نیازمند حل این مشکل می‌باشد.

کد خبر 6095264

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات