Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان بوشهر تا 5 مردادماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ در حالی که دیروز دانشگاه علوم پزشکی مجموع مبتلایان به کرونا را در استان ۶۳ هزار و ۳۸۷ نفر گزارش کرده بود امروز این عدد ۶۴ هزار و ۸۰ نفر اعلام شده که نشان دهنده شناسایی ۶۹۳ بیمار جدید است.

همچنین به گفته دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر، اکنون ۶۲۹  بیمار در بخش‌های کرونایی بستری هستند که ۱۳۶ نفرشان در ۲۴ ساعت گذشته وارد این بخش‌ها شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سعید کشمیری افزود: ابتلای ۷۱ نفر از بیماران جدید به کرونا، قطعی است.

او با اشاره به اینکه اکنون ۵۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند، ادامه داد: ۱۹ نفر از این تعداد در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه امروز ۷ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان به ثبت رسیده است، بیان کرد: سه نفر مردانی ۷۴، ۷۱ و ۵۱ ساله با سابقه بیماری زمینه‌ای قلبی و کلیوی، یک نفر مردی ۲۵ ساله بدون سابقه بیماری و ۳ نفر هم زنانی ۷۸، ۶۷ و ۵۷ ساله  با سابقه بیماری زمینه‌ای قلبی، دیابت و فشار خون بوده‌اند.

کشمیری عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته ۱۰۱ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۶۸ نفر از آن‌ها به کرونا دچار بودند.

او  گفت: تا کنون هزار و ۳۹۷ نفر در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی فشار خون استان بوشهر ویروس کرونا کرونا در بوشهر استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دکتر محمد جعفرزاده ، از استقرار و خدمات رایگان ۱۷ مرکز شبانه روزی در سطح استان برای حیوان گزیدگی خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ هزار و ۸۵۸ نفر حیوان گزیدگی گزارش شده بود که در سال ۱۴۰۲ این آمار به ۶ هزار و ۷۳۷ نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گروه سنی زیر ۱۵ سال است، اظهار کرد: ۷۷ درصد حیوان گزیدگی توسط سگها، ۱۷ درصد مربوط به گربه ها، ۲ درصد توسط گاو و گوسفندان و ۴ درصد نیز توسط سایر حیوانات انجام می‌شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ۴۹ درصد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد و ۵۱ درصد نیز توسط سگهای دارای مالک صورت می گیرد، اما با توجه به اینکه سگهای ولگرد شهری و روستایی واکسیناسیون ندارند، گزیدگی این سگها بیش از اندازه خطرناک هستند.

جعفرزاده با بیان اینکه تاکنون مرگ انسانی ناشی از هاری در استان اردبیل گزارش نشده است و انتقال بیماری هاری بسیار نادر است، افزود: این بیماری در صورتی از طریق انسان به انسان انتقال می یابد که با عدم اطلاع پیوند اعضاء انجام شود.

این مقام درمانی و بهداشتی اردبیل با اذعان بر اینکه استان اردبیل جزو استان هایی با بروز بالای حیوان گزیدگی است، خاطرنشان کرد: بیماری هاری درمان ندارد. هم استانی ها در مواجه با حیوان گزیدگی از پانسمان و بخیه اجتناب نمایند و حتما محل حیوان گزیدگی را به مدت ۲۰ دقیقه با صابون و آب پرفشار شستشو دهند و سپس با محلول بتادین ضدعفونی کنند.

کد خبر 849437 منبع: ایسنا برچسب‌ها بهداشت عمومی خبر مهم استان اردبیل سگ بدون صاحب

دیگر خبرها

  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور