Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@18:21:25 GMT

در کیش و استانبول از کدام جاذبه های دیدن کنیم؟

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۴۵۹۹

مسجد سلطان احمد

این بنای باشکوه و زیبا یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهر است که به نماد شهر استانبول تبدیل شده است . مسجد باشکوه سلطان احمد در واقع برای رقابت با مسجد ایا صوفیا و برای به رخ کشیدن عظمت امپراتوری عثمانی ساخته شد و در طی قرن ها نمازهای پنج گانه مسلمانان در این مسجد اقامه میگردد . مسجد سلطان احمد که بواسطه وجود هزاران تکه کاشی آبی رنگ ، مسجد آبی نیز نامیده می شود  ، روبروی بنای ایاصوفیا و در محله سلطان احمد واقع شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطان احمد عثمانی برای ساخت این بنا تلاش بسیاری نمود و تمامی مراحل را زیر نظر داشت ، ولی مدت کوتاهی پس از اتمام کار ساخت آن ، از دنیا رفت و پیکرش در داخل همین بنا به خاک سپرده شد . باید اضافه کنیم بازدید از این مسجد آداب خاصی داشته و می بایست لباس پوشیده به تن داشته باشید و بانوان نیز تنها با پوشیدن روسری اجازه ورود خواهند داشت .

مسجد سلطان احمد همه روزه از ساعت نه صبح تا پنج عصر باز است و بازدید از آن رایگان خواهد بود ، ولی به هنگام نماز به خصوص در روزهای جمعه ، ورود گردشگران به داخل مسجد ممنوع است.

کاخ توپکاپی

 

در تور استانبول ارزان با کاخ های باشکوهی برخورد می کنید که اغلب یاگاری از دوران حکومت عثمانیان هستند . برخجسته ترین این کاخ  ها توپکاپی نام دارد که به نوعی شناسنامه امپراتوری عثمانی محسوب می گردد . این بنای باشکوه برای قرن ها بزرگترین و قدرتمند ترین سلاطین عثمانی را در خود جای داده بود و جالب اینکه در دوران اوج قدرت این امپراتوری ، هزاران نفر از سلاطین به همراه اعضای خانواده و همچنین خدمه و سربازان در آن زندگی می کردند .  بازدید از این کاخ تقریبا یک روز کامل زمان نیاز دارد و هر گوشه از آن جذاب و تماشایی است . اما اگر وقت کافی برای تماشای همه بخش ها را ندارید بازدید از حرمسرا ، سرسرا و خرانه داری را در الویت قرار دهید .

بازار بزرگ استانبول

 در ادامه سفر باتو ، شما را با یکی از جذاب ترین جاذبه های این شهر آشنا می کنیم که به تنهایی سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد . بازار بزرگ شهر استانبول قرن ها قدمت دارد و با میلیون ها بازدید کننده در سال ، به اولین مکان مورد علاقه گردشگران تبدیل شده است . ترک ها بازار بزرگ شهر استانبول را کاپالی چارشی یعنی بازار سرپوشیده می نامند . این بازار همانند بازارهای سنتی ایران ازدالان های تو در تو تشکیل شده و چندین خیابان بزرگ را در بر می گیرد .

 این بازار در نزدیکی محله سلطان احمد واقع شده است و با بیش از هزار باب دکان و حجره ، یکی از بزرگترین مراکز خرید سرپوشیده دنیا محسوب می گردد . 

پارک آبی اوشن

این مجموعه تفریحی در تور کیش لحظه آخری ، که نسبتا تازه تاسیس است به یکی از جاذبه های شگفت انگیز جزیره کیش تبدیل شده و محل مناسبی برای گذران روزی سراسر شاد و مفرح است . بهتر است بدانید پارک آبی اوشن ، اولین پارک آبی رو باز در ایران است که به گونه ای طراحی شده که استفاده از آن برای بانوان نیز امکان پذیر خواهد بود . این مجموعه شش هکتار وسعت دارد و ظرفیت گنجایش همزمان سه هزار نفر را دارد . اکنون که فصل گرما در جزیره کیش را پیش رو داریم ، بهتر است سریعتر دست به کار شده و از سانس ها آن مطلع شوید و حداقل یک روز را در بزرگترین و مجهزترین پارک آبی ایران به تفریح و خوشگذرانی مشغول باشید .

باید افزود تمامی بازی ها و تفریحات پارک آبی اوشن طبق استاندارد های بین المللی طراحی شده و به گونه ای است که برای تمامی سنین مناسب است .

مطالب سایت شهر در مورد تهران با خبر را مشاهده کنید.

بیش از پنجاه نفر در این مجموعه بزرگ و مدرن مشغول به کار هستند و خدمات سطح بالایی را در اختیار مسافران قرار می دهند و محیط آن همیشه بسیار پاکیزه است . در این مجموعه چهار استخر آب در ابعاد مختلف وجود دارد که عمق آنها با یکدیگر تفاوت داشته و برای سنین مختلف طراحی شده اند . یکی از این استخرها مختص افراد مسن و برای آب درمانی است . و در کنار آن برای کودکان نیز استخرهای کوچک تری وجود دارد .

همچنین در این مجموعه سرسره های بزرگی وجود دارد که بزرگ ترین آن ها پانصد متر طول دارد و به طور کامل دور تا دور پارک آبی کشیده می شود . در این مجموعه با بازی های مهیج تری همچون سرسره های سر باز و سر پوشیده و پیچ در پیچ ، موج های مصنوعی ، پرش از ارتفاع روبرو خواهید شد و اگر به دنبال تفریحات آرام تر هستید ، بهتر است در سالن اسپا ، جکوزی و استخرهای آب درمانی وقت بگذرانید . این مجموعه دارای خدمات متنوع تری نظیر فروشگاه لوازم ورزشی ، کافه و رستوران ، سالن ماساژ و ... است .

سالن اسپا و آب درمانی این مجموعه بویژه برای افراد مسن مناسب است . این بخش ، پلومریا نام دارد و در آن انواع خدمات ماساژ ارائه می شود که برخی از پر طرفدارترین آنها سیام فیش ماساژ ، سالایا هد ماساژ ، هاوایی هات استون ماساژ و ماساژ سوئدی و تایلندی است . لازم بذکر است برای ارائه خدمات ماساژ و اسپا از مشتریان هزینه جداگانه دریافت می گردد  .

در این مجموعه چندین کافه و رستوران وجود دارد که در آن انواع خوراک های سرد و گرم و انواع نوشیدنی سرو می گردد . بنابراین هر زمان که احساس خستگی یا گرسنگی کردید میتوانید به بوفه و رستوران های متنوع این مجموعه بروید و غذای مورد علاقه تان را سفارش دهید .

پیشنهاد می کنیم حین ورود به جزیره کیش ابتدا از سانس های پارک ابی اوشن مطلع شوید و روز و ساعت آزاد خود را انتخاب و بلافاصله رزرو نمایید . زیرا سانس ها در طول ایام هفته متغیر است و گاه در زمان کوتاهی پر می شوند .

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: کیش استانبول تور کیش لحظه آخری کیش و استانبول تور استانبول ارزان تهران با خبر سلطان احمد پارک آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه

علاوه‌براین، حضور مهاجران کشورهای دیگر طی چند قرن اخیر تاکنون فضای بی‌نظیری را در فتحیه خلق کرده است. از رستوران‌های بین‌المللی گرفته تا بوتیک‌های اجناس سنتی و دست‌ساز، نقاط بی‌نظیری برای تفریح و سرگرمی در این شهر وجود دارد. اگر به تازگی با فتحیه آشنا شده‌اید و نمی‌دانید فتحیه کجاست، این مطلب برای شما نوشته شده است. 

فتحیه ترکیه کجاست؟

کشور ترکیه در چند دهه اخیر به یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفرهای خارجی ایرانیان تبدیل شده است، اما هنوز برخی از شهرهای ترکیه برای بسیاری از ما ناآشنا یا کمتر شناخته‌شده هستند. پیش از خرید تور فتحیه لازم است اطلاعات دقیقی از موقعیت جغرافیایی این شهر داشته باشید. این شهر ساحلی شگفت‌انگیز با آب‌های زلال و فیروزه‌ای رنگ، مناظر کوهستانی و البته جاذبه‌های باستانی در سمت غربی کشور ترکیه و در حاشیه دریای اژه قرار دارد و اخیرا توانسته نظر بسیاری از گردشگران به ویژه در ایران را به خود جلب کند.

فتحیه با نام باستانی تِلمِسوس در استان موگلا، در ۱۳۵ کیلومتری جنوب غربی مارماریس در نزدیکی یونان واقع شده است. این شهر بندری که در دامنه کوه‌های مندوس قرار دارد، به دلیل برخورداری از طبیعت شگفت‌انگیز، آب و هوای معتدل و مدیترانه‌ای، هزینه پایین و کیفیت بالای سطح زندگی، مکان مناسبی برای مهاجرت و سفر است. پروازهای منظم از شهرهای مطرح ترکیه و وجود راه‌های ارتباطی متعدد تنها بخشی از عواملی است که باعث محبوبیت فتحیه در میان گردشگران شده است.

نحوه سفر به فتحیه

برخی گردشگران ترجیح می‌دهند ابتدا با تور ازمیر به این شهر سفر کرده و سپس از راه زمینی یا هوایی به فتحیه بروند. در این شرایط با یک تیر دو نشان زده و از دو شهر زیبای ترکیه دیدن کرده‌اند. فاصله این دو شهر با هواپیما یک ساعت و با اتوبوس حدود 7 ساعت است. در صورتی که سفر زمینی از ازمیر به فتحیه را انتخاب کنید، مسیر سرسبز و زیبایی پیش روی شماست.

شما می‌توانید با پرواز داخلی از استانبول و آنکارا نیز به فتحیه سفر کنید. پس از اتمام سفر هوایی، می‌توانید با اتوبوس یا خودروهای کرایه‌ای به این شهر شگفت‌انگیز برسید. اگر به استانبول سفر کرده‌اید و می‌خواهید از استانبول راهی فتحیه شوید، بهتر است بدانید که فاصله استانبول تا فتحیه ۷۷۰ کیلومتر است.

نزدیک‌ترین فرودگاه به این شهر، فرودگاه دالامان است که در فاصله ۴۵ کیلومتری فتحیه قرار دارد و دو ترمینال پروازهای داخلی و بین‌المللی دارد. برخی گردشگران که سفر خود را از ایران آغاز می‌کنند، از فرودگاه‌های آنتالیا یا بدورم به فتحیه می‌روند . برای این کار ابتدا باید با یک پرواز کوتاه به بدورم سفر کنید و پس از آن به وسیله اتوبوس یک مسیر ۳ ساعته را طی کرده و به فتحیه برسید. هزینه اتوبوس شما از بدروم به فتحیه چیزی حدود ۷۹ تا ۱۴۰ لیر ترکیه می‌شود. اگر قصد دارید به هر دلیلی از فرودگاه آنتالیا سفرتان را آغاز کنید، می‌توانید پس از اتمام پروازتان با اجاره خودرو در مسیری با مناظر چشم‌نواز به فتحیه برسید.

علاوه بر این روش‌ها، لازم است بدانید که با خرید تور ترکیه تقریباً از تمام شهرهای مهم این کشور نظیر آنتالیا، کالکان، ازمیر، آلانیا، استانبول، اسپارتا، قونیه، دنیزلی، دالامان و مارماریس می‌توانید با اتوبوس شاتل به فتحیه بروید. تمامی این اتوبوس‌ها در ایستگاه اتوبوس شهرداری فتحیه توقف دارند. اگر تصمیم دارید در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنید و با اتوبوس‌های مجهز به فتحیه سفر کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم جدول زمان‌بندی و حرکت این اتوبوس‌ها را پیش از سفر بررسی کنید و از حرکت آن‌ها به سمت فتحیه مطمئن شوید.

بهترین زمان سفر به فتحیه

برای تصمیم‌گیری بهتر درباره بهترین زمان سفر به فتحیه ترکیه ابتدا باید مشخص کنید که در این سفر قصد بازدید از چه مکان‌های گردشگری و همچنین شرکت در چه فعالیت‌هایی را دارید. به طور کلی، آب و هوای فتحیه در ماه‌ها و فصول مختلف بسیار متنوع است. بهار مرطوب با نسیم خنک دریا، تابستان‌های گرم با آفتاب سوزان، پاییز خنک با بارش نسبتاً شدید باران و زمستان‌هایی که دمای هوا به ۴ درجه می‌رسد، آب و هوای فتحیه ترکیه را تشکیل می‌دهند.

قبل از تهیه بلیط و رزرو اقامتگاه و هتل، ابتدا هدفتان را از سفر به فتحیه مشخص کنید؛ برای مثال اگر به دنبال استراحت در سواحل فتحیه هستید یا می‌خواهید از تفریحات آبی لذت ببرید، بهترین زمان سفر به فتحیه برای شما اواسط بهار تا اواخر تابستان است. با توجه به آب و هوای مدیترانه‌ای این شهر منحصربه‌فرد، میانگین دمای هوا در تابستان بین ۲۳ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است.

البته به یاد داشته باشید که تابستان هر سال چیزی حدود یک میلیون گردشگر به فتحیه سفر می‌کنند، در نتیجه اگر به دنبال دوری از هیاهو هستید و تصمیم دارید از جاذبه‌های تاریخی نظیر کایاکوی شهر ارواح، خرابه‌های تلوس یا گورهای صخره‌ای فتحیه بازدید کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اوایل تا اواخر پاییز برنامه‌ریزی کنید.

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی فتحیه دره پروانه نام دارد که در دامنه کوه بابا داغ واقع شده است. شما می‌توانید از ابتدای تابستان تا اواخر پاییز در این طبیعت منحصر‌به‌فرد اتراق کنید یا با پاراگلایدر روی دریای فیروزه‌ای اژه پرواز کنید. برای تفریح در ساحل اولودنیز، جزیره گمیلر، جزیره شوالیه و دره ساکلیکنت که محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری فتحیه هستند نیز پیشنهاد می‌کنیم برای سفرتان در بهار و تابستان برنامه‌ریزی کنید. شما همچنین می‌توانید در تمامی فصول از بازارهای سنتی فتحیه بازدید کنید، در رستوران‌های بین‌المللی این شهر غذاهای خوشمزه بخورید و در کوچه‌های این شهر قدم بزنید.

سفر به ترکیه با آژانس مسافرتی شباویز

در این مطلب شهر ساحلی فتحیه را به شما معرفی کردیم. با توجه به این که فتحیه یکی از شهرهای کمتر شناخته‌شده در ترکیه است، برای جلوگیری از بروز مشکلات و چالش‌های سفر، بهتر است از طریق یک آژانس مسافرتی معتبر به این شهر سفر کنید. برای داشتن سفری امن و ارزان به فتحیه و دیگر شهرهای ترکیه ما به شما آژانس مسافرتی شباویز را پیشنهاد می‌کنیم. شباویز با سابقه درخشان در برگزاری تورهای ترکیه، تورهای لحظه آخری ارزان و همین طور امکان پرداخت اقساطی تور همه آنچه برای سفری به یاد ماندنی نیاز دارید را در اختیارتان قرار داده است.

برای کسب اطلاعات کامل و دقیق از نحوه سفر به شهرهای ترکیه، آب و هوا، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، آدرس دقیق هتل یا اقامتگاه و همچنین هزینه سفر و... کارشناسان مجرب در آژانس مسافرتی شباویز در کنار شما هستند تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهند. فقط کافی است با شماره 02152916 تماس بگیرید یا به سایت www.shabaviztour.com مراجعه کنید.

 

دیگر خبرها

  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • قیمت تور لوکس استانبول در تابستان ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • بازگشت تهرانگرد به قاب شبکه تهران