Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@20:23:14 GMT

جزئیات واکسیناسیون معلمان در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۴۶۹۸

جزئیات واکسیناسیون معلمان در خراسان رضوی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از آغاز واکسیناسیون ۱۳۰ هزار نفر از فرهنگیان استان خبر داد و گفت: واکسیناسیون امروز در ناحیه ۶ مشهد آغاز شده و طی ۲ روز آینده در سایر پایگاه‌ها نیز آغاز خواهد شد. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها بناست در فاز اول طی ۱۵ روز کل فرهنگیان استان واکسینه شوند.

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده امروز در حاشیه برگزاری طرح واکسیناسیون فرهنگیان خراسان رضوی  بیان کرد: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید برای دایر کردن کلاس‌های حضوری به منظور ایجاد ایمنی بین فرهنگیان و معلمان بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد طرح واکسیناسیون فرهنگیان در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به ازدحام جمعیت در پایگاه‌های واکسیناسیون وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی، تصمیم بر آن شد که واکسیناسیون فرهنگیان به صورت اختصاصی در پایگاه‌های مجزایی که در نظر گرفته شده، انجام شود. در هر ناحیه یک پایگاه، در مراکز قطب در شهرستان‌های بزرگ یک پایگاه و در منطقه تبادکان نیز یک پایگاه برای واکسیناسیون فرهنگیان مشهد در نظر گرفته شده است.

خدابنده اضافه کرد: این پایگاه‌ها از نیروهای خودمان شامل افرادی که رشته‌های مرتبط مانند پرستاری، مامایی و بهداشت عمومی دارند و در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند،  استفاده شده است. دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت نیز در خصوص آموزش این نیروها همکاری داشته و از طرفی تجهیزات و واکسن نیز در اختیار آنان قرار داده اند.

وی اضافه کرد: در این طرح که از امروز در ناحیه ۶ مشهد آغاز شده و طی دو روز آینده در سایر پایگاه‌های نیز آغاز خواهد شد، تعداد ۱۳۰ هزار نفر در کل استان اعم از نیروهای رسمی و همکاران فرهنگی در مدارس غیر دولتی واکسینه خواهند شد.

ایجاد ۱۰ پایگاه اختصاصی واکسیناسیون فرهنگیان در مشهد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: تعداد ۱۰ پایگاه در مشهد برای این طرح در نظر گرفته شده که شامل هفت پایگاه در هفت ناحیه مشهد، یک پایگاه در منطقه تبادکان، کلینیک فرهنگیان شماره یک در کوچه سجادی و کلینیک شماره دو فرهنگیان در بلوار شهید فلاحی مشهد  است.

وی با اشاره به پایگاه‌های سایر شهرستان‌ها گفت: در کل استان در شهرستان‌هایی که تعداد فرهنگیان زیاد است مانند شهرستان سبزوار، نیشابور، کاشمر، تربت حیدریه، تربت جام، خواف و گناباد نیز پایگاه‌هایی ویژه واکسیناسیون فرهنگیان ایجاد شده اما در سایر مناطق استان که تعداد فرهنگیان کم هستند هم برای واکسیناسیون این قشر از پایگاه‌های بهداشت در آن مناطق استفاده خواهد شد؛ با این تفاوت که میز جداگانه برای این گروه در نظر گرفته شده و واکسیناسیون با همکاری نیروهای آموزش و پرورش که رشته مرتبط با بهداشت و درمان دارند و آموزش لازم را دیده‌اند، صورت خواهد گرفت.

خدابنده با بیان اینکه آن دسته از فرهنگیان که محل سکونت آنان مشهد است و  با  محل خدمتشان  متفاوت است، در صورت بروز مشکل در همان محل سکونت امکان واکسیناسیون دارند، عنوان کرد: ساعات واکسیناسیون در هر ناحیه بر اساس تعداد نیروی مستقر و مراجعه کنندگان، در صورت امکان در دو نوبت صبح و عصر  یا یک نوبت صورت می‌گیرد که این امر به خود پایگاه‌ها واگذار شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون فرهنگیان نظر گرفته شده آموزش و پرورش خراسان رضوی پایگاه ها یک پایگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در این مراسم گفت: کانون بازنشستگان ثبت اسناد این استان نخستین کانون در نوع خود در سطح کشور است که به همت اعضای هیات مؤسس و تلاش آنها در مشهد تاسیس شده است.

سید مرتضی مولوی پور افزود: امروز با تلاش‌های رییس سازمان ثبت اسناد کشور شاهد حمایت‌های وی از ‌کارکنان شاغل و بازنشستگان بوده و ما نیز درصدد هستیم تا در سطح استان از تجارب و علم و دانش این عزیزان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: به منظور حمایت و کمک به بازنشستگان ثبت اسناد خراسان رضوی آماده هستیم تا محلی در اداره کل اختصاص دهیم تا ضمن استفاده از مشاوره، علم و دانش و تجربیات عزیزان، محلی برای پیگیری امور بازنشستگان باشد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با ذکر این نکته که توجه به امور رفاهی، اجتماعی، درمانی و بهداشتی و امور فرهنگی از جمله برنامه‌ها و اهداف این کانون است، افزود: مشهد به برکت امام هشتم(ع) همواره شهر اولین‌ها بوده و خرسندیم که اولین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در این شهر افتتاح شده است.

در این مراسم «سیدعلی تقوی، محمد صدیقی‌غفاری و کاظم محمدی‌پناه» که در سال‌های گذشته از مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی بودند و در حال‌ حاضر اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان ثبت اسناد استان هستند به ارائه گزارشی از روند شکل گیری و افتتاح رسمی این کانون پرداختند.

در پایان این مراسم لوح تقدیری از سوی کانون به مولوی‌پور و همچنین از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به تعدادی از دست‌اندرکاران تأسیس کانون بازنشستگان این اداره اهدا شد.

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود