Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق در توییتی نوشت: اورامانات به عنوان بیست و ششمین اثر میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد. محدوده ثبت جهانی منطقه اورامانات شامل یک گستره ۳۰۳ هکتاری با ۷۰۰ روستا، ۳۰۰ سکونتگاه غیردائم، ۳ منطقه حفاظت شده و ۱۱۰۰ محوطه و آثار تاریخی، جشن‌ها و آیین‌های منطقه و ثبت بافت ۳۶ روستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - مهدی شوشتری در رشته‌توییتی با اشاره به ثبت «اورامانات» به عنوان بیست و ششمین اثر میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو نوشت: اورامانات به عنوان بیست و ششمین اثر میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد. محدوده ثبت جهانی منطقه اورامانات شامل یک گستره ۳۰۳ هکتاری با ۷۰۰ روستا، ۳۰۰ سکونتگاه غیردائم، ۳ منطقه حفاظت شده و ۱۱۰۰ محوطه و آثار تاریخی، جشن‌ها و آیین‌های منطقه و ثبت بافت ۳۶ روستا است.

وی ادامه داد: هورامان منطقه‌ای جغرافیایی میان ایران و اقلیم کردستان است. یکی از بکرترین و زیباترین مناطق که میان سه استان کرمانشاه و کردستان ایران و حلبچه در اقلیم کردستان واقع شده است. منطقه‌ای که در دل خود فرهنگی غنی و تاریخی مملو از آثار باستانی، از اسطوره‌ها و آئین‌های چندی را حفظ کرده است.

شوشتری در ادمه آورده است: جدای از زیبایی‌های فوق‌العاده بکر طبیعی، اهمیت گیاهان دارویی، باغات، صنایع دستی، آثار تاریخی و باستانی متعدد، فرهنگ و روابط اجتماعی مردمان هورامان نیز یکی از ویژگی‌های بارز این منطقه است، امری که باعث شده هرسال هزاران نفر از مناطق مختلف ایران و عراق و دیگر کشور‌ها بدانجا سفر کنند.

سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق اضافه کرد: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه این موفقیت را به مردمان سخت کوش و باصفای اورامانات در دو استان کرمانشاه و کردستان ایران و استان حلبچه اقلیم کردستان عراق تبریک می‌گوید.     بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی کردستان (۱۳۹۹) + عکس و آدرس   انتهای پیام/ برچسب ها: سلیمانیه عراق اورامانات اورامان هورامان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سلیمانیه عراق اورامانات اورامان هورامان فهرست جهانی یونسکو ایران در سلیمانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق

(تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق

دیگر خبرها

  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به همه روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • فیلم/جاری‌شدن سیل در سلیمانیه عراق
  • تبریک خاص مس رفسنجان به منتظر محمد(عکس)
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • یونسکو جایزه آزادی مطبوعات ۲۰۲۴ را به خبرنگاران غزه تقدیم کرد
  • یونسکو جایزه «آزادی مطبوعات» را به خبرنگاران غزه تقدیم کرد
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران غزه
  • جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شد
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق