Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@17:50:20 GMT

وعده به تولیدکنندگان سیمان

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۵۰۱۶

وعده به تولیدکنندگان سیمان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، روح اله عباس پور در خصوص نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و نیرو، گفت: قطعی مکرر برق در سطح کشور تولیدات واحدهای صنعتی به ویژه فولاد و سیمان را با چالش روبه رو کرده است.

وی اضافه کرد: هرچند بخشی از کاهش تولید سیمان و افزایش قیمت این محصول ناشی از قطعی‌های برق بوده اما واقعیت این است که دلیل گرانی سیمان به قطعی برق خلاصه نمی‌شود؛ براساس گفته‌های رئیس اتحادیه سیمان فروشان، کشور هر پاکت سیمان با قیمت 22 هزار تومان برای تولیدکننده صرفه اقتصادی دارد این در حالی است که در بازار شاهد قیمت‌های بالاتر از این عدد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نابسامانی کنونی بازار سیمان مربوط به 16 نفر است، تصریح کرد: این افراد سیمان را به صورت عمده خریداری کرده و آن را انبار می‌کنند و پس از به چالش کشیدن بازار، سیمان دپو شده را می‌فروشند یعنی دلیل اصلی افزایش قیمت را می‌توان مربوط به فعالیت سوداگران دانست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: وزیر نیرو وعده داد تا 4 روز آینده و با گذشتن از پیک گرما، تنش‌ها پشت سر گذاشته شود همچنین به گفته آقای اردکانیان مقرر شده تا برای جبران خسارت‌های وارد شده به واحدهای تولیدی پس از عادی شدن شرایط، برق با تعرفه صفر در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد تا ضرر و زیان آنها نیز جبران شود.

وی با اشاره به عدم پرداخت حقوق کارمندان وزارت نیرو در شهرستان‌ها، توضیح داد: طی چندین ماه گذشته، کارکنان وزارت نیرو در شهرستان‌ها حقوق دریافت نکردند با حقوق خود را به صورت قطره چکانی دریافت کردند که علت اصلی آن نبود منابع مالی است و باید اقدامات لازم برای تامین بودجه موردنیاز این دستگاه ها انجام شود.

پربیننده ترین چرا سیمان ۱۱۰هزار تومان شد؟ / تلاش واسطه‌ ها برای خروج سیمان از بورس کالا سلاطین مشغول کارند؛ آیا سیمان از بورس کالا خارج می شود؟ نتیجه جلسه وزارت صمت در مورد عرضه سیمان بورس کالا زمان جدید عرضه اولیه وهامون پس از تعویق اولین زمان عرضه فردا با فشار دلالان به وزارت صمت، مصوبه خروج سیمان از بورس صادر می‌ شود!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجرای پایش آنلاین دوره‌ای صنایع قشم

ایسنا/هرمزگان مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: صنایع فعال قشم از جمله شرکت سیمان ملزم به انجام دو نوع پایش آنلاین و دوره‌ای با هدف بررسی درجه آلایندگی از سوی آزمایشگاه‌های معتمد سازمان محیط زیست و ارائه گزارش آن به سازمان حفاظت از محیط زیست هستند.

سید محمد هاشم داخته در نشست امروز (۱۹ اردیبهشت ماه) با اصحاب رسانه قشم در سالن مرکز بین‌المللی رشد، اعلام کرد: شرکت سیمان از صنایعی است که پیش از آغاز فعالیت مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، مجوز فعالیت دریافت و کار خود را شروع کرده اما برنامه‌های پایش محیط زیست این شرکت همانند دیگر صنایع بزرگ به صورت مستمر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: تغییر معیارهای تعیین سطح آلایندگی واحدهای تولیدی صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده در کارگروهی از سوی هیات وزیران، تصویب شد که عدد مربوط به آلایندگی‌ها بسته به نوع صنعت نسبت به سال‌های قبل، بالاتر هم رفته است.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه مدیریت آلودگی یک صنعت با توجه به میزان سرمایه‌گذاری، اشتغال و چرخه اقتصادی که در جامعه با خود به همراه دارد، نیازمند یک برنامه طولانی مدت و مستمر پایشی است، افزود: در این زمینه با شرکت سیمان قشم جلسات متعددی داشتیم و روند پایش‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فیلترهای نصب‌شده در دودکش کارخانه، الکتروفیلترهایی هستند که از طریق جریان الکتریکی در مدار قرار می‌گیرند، عامل اصلی چگونگی عملکرد خروجی گرد و غبار از دودکش کارخانه سیمان قشم، نوسانات برق و محدودیت‌های تامین انرژی شامل محدودیت مصرف انرژی الکتریکی در فصول گرم و محدودیت مصرف گاز در فصول سرد است.

به گفته داخته، قطعی برق شرکت سیمان قشم باعث از کار افتادن الکتروفیلترهای این کارخانه می‌شود و انتظار داریم با برداشته شدن محدودیت تامین برق در این شهرستان، مشکل این شرکت و بقیه صنایع به ویژه در فصل تابستان حل شود.

او بیان داشت: سازمان منطقه آزاد قشم سال ۱۳۹۰ با ایجاد شورای عالی ارزیابی با حضور ۱۰ تن از بزرگان محیط زیست کشور موفق شد اقدامات مربوط به مجوز طرح‌های بزرگ صنعتی در این شورا را پس از تحلیل و بررسی و انجام اصلاحات لازم، صادر کن.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: صدور مجوز پروژه‌های بزرگ تا پیش از سال ۱۳۹۰ تنها از سوی سازمان محیط زیست کشور امکان‌پذیر بود.

وی با تاکید بر روند مستمر پایش آلاینده‌های صنعتی، از تلاش ۱۰ ساله شرکت ذوب و روی قشم برای حل این مشکل یاد کرد و گفت: در اوایل دهه ۸۰ این شرکت بار آلایندگی بالایی داشت، اما تعطیلی آن به دلیل بیکار شدن نیروها به‌ویژه فعالان جامعه محلی، عواقب اجتماعی به مراتب سنگین‌تری به همراه داشت که در نهایت تصمیم بر اجرای برنامه‌های نظارتی ۵ ساله برای ارتقاء استانداردهای محیط زیستی به منظور کاهش آلایندگی‌های این شرکت گرفته شد.

داخته ادامه داد: در حال حاضر این شرکت با راه‌اندازی سیستم تصفیه فاضلاب، فضای سبز مناسب و استفاده از فیلترهای تصفیه، موفق عمل کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم اجرای پایش آنلاین دوره‌ای صنایع قشم
  • عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم‌صهیونیستی بی‌سابقه بوده است
  • واحدی: همه نیروی هوایی پای کار عملیات وعده صادق بودند
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟ / دلایل اصلی رشد تورم در اقتصاد ایران چیست؟
  • رئیسی: از قیمت کالاها مطلع هستم /موشک جواب موشک است/عضو گروه و حزبی نیستم /ابربدهکاران بانکی که پچ‌پچ جلسات و محافل بود را علنی کردیم
  • رئیسی: وعده مدیریت ورزشی با مدیر ورزشی را عملی کردیم
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • افزودنی های بتن
  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد