Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@20:25:01 GMT

خبر خوب سفیر ایران در روسیه برای دانشجویان و تجار

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۵۲۴۱

خبر خوب سفیر ایران در روسیه برای دانشجویان و تجار

‍‍‍‍‍‍

دریافت 12 MB

جلالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو با اعلام این مطلب تصریح کرد: به دنبال رایزنی های گسترده، مقامات روسیه به سفارت اعلام کردند که طی دو هفته آینده جلسه ای با موضوع ایران برای تصمیم گیری در مورد باز شدن مرزها به روی تجار و دانشجویان ایرانی تشکیل دهند.

سفیر کشورمان گفت: در ادامه رایزنی ها برای باز شدن مرزهای روسیه به روی تجار و دانشجویان ایرانی در ملاقاتی که پنجشنبه هفته گذشته با ایگور مارگولوف معاون وزیر خارجه و عضو ستاد کرونای روسیه داشتم وی دلایل مسدود ماندن مرزهای کشورش به خاطر شرایط حساس همه گیری را مطرح کرد ولی در نهایت و با طرح ضرورت بازگشایی مرزها برای دانشجویان و تجار ایرانی وی وعده داد که موضوع را در ستاد ایران مطرح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در راستای این پیگیری ها امروز خوشبختانه خبری به دست ما رسید که  ستاد کرونای روسیه تصویب کرد که موضوع ایران این هفته و یا هفته آینده به صورت ویژه مجددا مطرح شود و در مورد باز شدن مرز روسیه به روی تجار و دانشجویان کشور تصمیم گیری شود.
وی اظهار امیدواری کرد که در جلسه ستاد کرونای روسیه گزارش ها به شکل واقعی بررسی شود و با توجه به تلاش های مسوولان ایران و اینکه می توان با رعایت پروتکل ها به شکل صحیح از سرایت کرونا جلوگیری کرد مسیر باز شود و خصوصا تجار  و دانشجویان بتوانند وارد روسیه شوند و این عقب ماندگی ناشی از کرونا را بتوانند جبران کنند.
وی تصریح کرد: ما تلاش های خودمان را در این مورد انجام می دهیم اما تصمیم نهایی با طرف روس است و امیدواریم تصمیمی که به صرفه و صلاح دو کشور هست توسط ستاد کرونای روسیه اتخاذ شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: تلاشهای سفارت در همه ابعاد برای انجام شده است اما  با توجه به شیوع کرونا همه کشورها رعایت همه جوانب را می کنند.

نگرانی برخی خانواده ها از باز شدن مرزها

وی توضیح داد: برای باز شدن مرز بین ایران و روسیه برخی خانواده ها هم نگران می شوند که چرا در این شرایط سخت کرونایی باید در این مورد تلاش شود اما این موضوع اجباری نیست و در صورت باط شدن افرادی که ضرورت دارد وارد می شوند و دیگران می توانند به کل مجازی از راه دور تحصیل خود را پیگیری کنند.


 

برچسب‌ها کاظم جلالی سازمان امور دانشجویان روسیه جمهوری اسلامی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت مرزبانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاظم جلالی سازمان امور دانشجویان روسیه کاظم جلالی سازمان امور دانشجویان روسیه جمهوری اسلامی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت مرزبانی باز شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل

طبق اعلام حسن علی بخشی سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج صیاد بلوچ بازداشتی در این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران در این خصوص گفت: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آب‌های سیشل دستگیر شدند.

وی در ادامه افزود که آنها آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • ببینید | اخراج سفیر آلمان از سوی دانشجویان دانشگاه بیرزیت
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران