Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:17:07 GMT

آیین عبادی سیاسی نمازجمعه وحدت آفرین و دشمن شکن است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۵۳۱۲

آیین عبادی سیاسی نمازجمعه وحدت آفرین و دشمن شکن است

حجت الاسلام محمدعلی اخوان بهابادی روز سه شنبه به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با اشاره به اهمیت نمازجمعه ،آثار و برکت معنوی آن، افزود: نقش این آیین در ترغیب و تشویق مردم به حضور در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی نظام به ویژه دفاع از اهداف و آرمان های انقلاب ، امام راحل و شهدای گرانقدر بارز و برجسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آیه شریفه «إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِن یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَیٰ ذِکْرِ‌ اللَّـهِ وَذَرُ‌وا الْبَیْعَ ۚ ذَٰلِکُمْ خَیْرٌ‌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ» را نشان دهنده ارزش و اهمیت نماز جمعه دانست و عنوان کرد: خداوند خطاب به مومنان می فرماید وقتی که ندای نمازجمعه بلند شد، کارها را رها کنید و به سوی ذکر خدا بشتابید و تجارت و کسب و کار را کنار بگذارید، زیرا نمازجمعه مایه خیر و برکت فراوان است.

اخوان بهابادی با اشاره به تلاش دشمنان برای برگزار نشدن این اجتماع مهم اسلامی، عنوان کرد: نمازجمعه به مردم آگاهی دینی می دهد و معارف اسلامی را برای آنان تبیین می کند؛ همچنین مردم با حضور در این مراسم نسبت به مسایل و رویدادهای هفته آشنا می شوند و صفوف به هم پیوسته نمازجمعه نوعی وحدت و همبستگی در آنان ایجاد می کند که تقویت روحیه دینی و عواطف انسانی و نشاط معنوی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه مردم با حضور در محل نمازجمعه و شنیدن خطبه ها برای رفع مشکلات همدیگر تلاش می کنند، ادامه داد: در چهار دهه گذشته از عمر انقلاب به ویژه در دوران هشت  سال جنگ شاهد اعزام رزمندگان به جبهه و جلب کمک های مردمی در حوادث و بحران های طبیعی همچون سیل و زلزله از پایگاه نماز جمعه بودیم، در واقع کمک های مردمی در محل نمازجمعه جمع آوری و به مناطق مختلف ارسال می شد.

وی با اشاره به هراس دشمنان دین و انقلاب از اقامه نمازجمعه، افزود: نقش و جایگاه این آیین عبادی و سیاسی در جامعه اسلامی بسیار مشهود است و نمازجمعه و امام جمعه حلقه وصل میان مردم و حاکمیت هستند و گلایه و شکایت مردم از تریبون نماز جمعه به مسوولان منتقل می شود.

امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه خطبه های نماز جمعه فرصتی برای بیان انتقاد مردم از دست اندرکاران حاکمیت است، گفت: ارتباط امامجمعه با مسوولان بسیار خوب و صمیمانه و کریمانه است و تلاش داریم جایگاه حاکمیت را تقویت کنیم، اما مدیران نباید از خدمت به مردم غفلت کنند و از حضور مردم خصوصا جوانان ونوجوانان و اقشار محتلف مردم از روستاهای بهاباد که در نمازجمعه شرکت می کنند،  تشکر کرد .

همچین در این نشست مسوول ستاد نماز جمعه بهاباد با گرامی داشت یادو خاطره آیت الله سید محمود طالقانی و اقامه اولین نمازجمعه کشور به امامت وی به ارایه گزارشی از عملکرد ستاد یادشده پرداخت و نمازجمعه را فرصت مناسبی برای بیان مسایل و مشکلات شهرستان دانست .

علیرضا تیموری  با تأکید بر اینکه تریبون نمازجمعه باید بیانگر مطالبات و مشکلات مردم باشد، خاطرنشان کرد: از ظرفیت نمازجمعه باید در زمینه روشنگری استفاده شود.

جلسه یادشده  به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه در کشور با حضور فرماندار ، امام جمعه موقت ، مسوول ستاد نمازجمعه و اعضای ستاد در بیت امام جمعه بهاباد برگزار شد  و مقرر شد در نماز جمعه هفته آیند از فعالان ستاد تجلیل شود .

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتر ی جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها یزد ستاد اقامه نماز کشور شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سید محمود طالقانی بهاباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد ستاد اقامه نماز کشور شورای سیاست گذاری ائمه جمعه یزد ستاد اقامه نماز کشور شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سید محمود طالقانی بهاباد نماز جمعه امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: نماز جمعه   07اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اقامه می‌شود.

سخنران پیش از خطبه ها؛    سردار رحیم جهانبخش  فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی خواهد بود.

 مصلی امام خمینی ارومیه از ساعت ده و نیم پذیرای همشهریان خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»