Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سازمان ملل متحد در مورد حملات طالبان و شمار بی سابقه قربانیان غیرنظامی در افغانستان ابراز نگرانی کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه فرانس 24، درگیری‌ها در افغانستان تشدید شده است و اغلب قربانیان، غیرنظامی هستند. سازمان ملل در مورد این رقم که تا کنون در افغانستان بی سابقه بوده است، هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرنگار شبکه در گزارش خود گفت: نزدیکان قربانیان به امید آنکه بتوانند یکی از نزدیکان خود را شناسایی کنند، پارچه‌های سفید را از روی اجساد کنار می‌زنند. این صحنه تقریباً هر روز در افغانستان تکرار می‌شود؛ چرا که از چند ماه پیش تاکنون خشونت‌ها علیه غیرنظامیان رکورد زده است. فقط در ماه مه و ژوئن حدود دو هزار و 400 تن کشته یا زخمی شده اند. سازمان ملل گفته تا کنون چنین چیزی را مشاهده نکرده است.
فیونا فریزر، رئیس مأموریت یاری رسانی سازمان ملل متحد در افغانستان گفت: در طول شش ماه نخست 2021 حدود نیمی از قربانیان غیرنظامی، زنان و کودکان بودند. ما واقعاً به کاهش تنش‌ها و خشونت‌ها در افغانستان نیاز داریم. در غیر اینصورت در بین کشته و زخمی شدگان خشونت‌ها در سال 2021، شاهد رکورد زدن شمار غیرنظامیان خواهیم بود.
علت بالا بودن شمار کشته شدگان در بین غیرنظامیان، افزایش خشونت‌های اخیر بین نیرو‌های امنیتی و طالبان است. طالبان در هفته‌های اخیر کنترل ده‌ها شهرستان را در سراسر افغانستان به دست گرفته اند. پس از دو دهه حضور نظامی آمریکا در افغانستان، اکنون تعداد کمی از نیرو‌های آمریکایی در این کشور هستند. واشنگتن اعلام کرده است تا 31 اوت، درست پیش از بیستمین سالروز حملات 11 سپتامبر، نیرو‌های خود را به طور کامل از افغانستان خارج می‌کند و به هیچ عنوان آینده این کشور را تضمین نمی‌کند.
این در حالیست که افزایش درگیری‌های دولت مرکزی و طالبان در شهرستان‌ها و ولایات مختلف افغانستان، اوضاع امنیتی در این کشور را بحرانی کرده است.
گزارش‌های امنیتی حاکی از این است که بسیاری از وُلُسوالی‌های (شهرستان های) افغانستان تحت کنترل طالبان قرار گرفته و ارتش افغانستان نیز در تلاش برای بازپس گرفتن این مناطق است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افغانستان سازمان ملل خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود

وزارت دفاع طالبان با رد ادعای ارتش پاکستان مبنی بر نقش افغانستان در ناامنی‌های این کشور گفت داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهارات ارتش پاکستان مبنی بر اینکه حمله به مهندسان چینی در خیبرپختونخوا در افغانستان طراحی شده بود، را ادعایی غیرمسئولانه و به دور از واقعیت خواند.

بیانیه افزود: خیبرپختونخوا در منطقه‌ای قرار دارد که تحت پوشش شدید امنیتی ارتش پاکستان قرار دارد، هدف قرار دادن اتباع چینی در آنجا نشان دهنده ضعف ارگان‌های امنیتی و یا دست داشتنم آنها در این حمله است که در هر دو صورت مسئولیت آن متوجه پاکستان می‌شود.

«عنایت‌الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع طالبان اظهار داشت: ما انگشت انتقاد گرفتن به‌سوی افغانستان در قبال چنین واقعات را تلاش ناکام به هدف جلب و توجه از حقایق می‌دانیم و به‌شدت رد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امارت اسلامی دراین‌باره به چین اطمینان داده و آنها نیز از این حقیقت آگاه شده‌اند که افغان‌ها در چنین موضوعاتی دخیل نیستند.

کشته شدن بیش از 400 نفر توسط داعش در افغانستان و پاکستاناتهام افغانستان به پاکستان در همکاری با داعشرسانه افغان: حضور گسترده داعش در پاکستان تهدید بزرگی برای افغانستان و منطقه است

خوارزمی افزود: ما مواردی داریم که خوارج داعشی از خاک پاکستان وارد افغانستان شده و از خاک پاکستان علیه خاک ما استفاده شده و رویداد از آن کشور طرح‌ریزی می‌شود. پاکستان باید دراین‌باره پاسخ دهد.

سخنگوی وزارت دفاع طالبان در انتها نوشت: ما ثبات و امنیت پاکستان را به نفع افغانستان و منطقه می‌دانیم و به برادری و روابط حسن میان مردم افغانستان و پاکستان همچنان باور داریم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد