Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو شرکت دل و لنوو هر ساله با ارائه جدیدترین محصولات خود، در تلاش هستند بهترین نمونه‌های کار خود را به بازار ارائه و معرفی نمایند. از این رو شناخت ویژگی‌های کلی محصولات این دو شرکت می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب نهایی باشد. به همین منظور ما دو محصول از این دو شرکت را برای معرفی در نظر گرفته‌ایم تا با مقایسه آنها، شمایی کلی از ویژگی‌های محصولات شرکت دل و لنوو را به دست آورید

لپ‌تاپ 15 اینچی لنوو مدل IdeaPad 5-A

از لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad 5-A  به عنوان یکی از جدیدترین نمونه‌های این شرکت در ایران یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لپ‌تاپ IdeaPad 5-A دارای قابلیت‌های زیادی است که نسبت به قیمت مناسب آن، در نوع خود عالی و منحصر است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به حافظه رم 16 گیگابایت، حافظه داخلی 1 ترابایت و 256 گیگابایت، سازنده پردازنده گرافیکی  NVIDIA، سری پردازنده سری پردازنده  Core i7 با فرکانس

2.8GHz Up to 4.7GHz  اشاره کرد. تعداد هسته واقعی این محصول 4 و تعداد هسته مجازی آن 8 هسته است. نوع حافظه لپ تاپ لنوو از نوع  DDR4و نوع حافظه داخلی آن SSD است. سازنده پردازنده گرافیکی intel، وجود وبکم، بلندگوهای استریو داخلی، حسگر اثر انگشت، شبکه بی‌سیم  Wi-Fiپورت شبکه  Ethernet، پورت  HDMI، پورت USB Type-C، 2 پورت USB 3.1 و باتری 3 سلولی از دیگر قابلیت‌ها و امکانات خوب این لپ‌تاپ است.

از نظر ویژگی‌های ظاهری نیز محصول موردنظر ما دارای وزن 1.2 کیلوگرم، ابعاد 288x200x17.9 میلی متر، اندازه صفحه 15.6 اینچ، دقت صفحه نمایش Full HD 1920 x1080 و صفحه نمایش مات و لمسی است.

 

لپ‌تاپ 15.6 اینچی دل مدل Vostro 3500  E

لپ‌تاپ 15.6 اینچی دل مدل Vostro 3500 – E از نظر قابلیت‌های خود بسیار شبیه به محصول معرفی شده قبلی است. هر چند در مواردی هم با آن تفاوت‌هائی دارد. برخی از وجوه مشترک این لپ‌تاپ با لپ‌تاپ IdeaPad 5-A ، عبارت است از: 16 گیگابایت حافظه رم، 1 ترابایت حافظه داخلی و سازنده پردازنده intel با فرکانس 4.7 GHz به بالا. از دیگر موارد مشترک نیز می‌توان به نوع حافظه رم  DDR4 و ظرفیت حافظه SSD، 512 اشاره نمود. اندازه صفحه نمایش این محصول هم 15.6 اینچ، دقت صفحه نمایش Full HD| 1920 x1080 همراه با صفحه نمایش مات است. وبکم، شبکه بی‌سیم Wi-Fi، بلوتوث، باتری 3 سلولی هم از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. البته لپ‌تاپ Vostro 3500 – E هم فاقد امکاناتی چون درایو نوری، مودم، پورت VGA، پورت Mini Display، پورت FireWire 800، پورت Thunderbolt و پورت Serialاست.

علیرغم این محدودیت‌ها که با لپ‌تاپ IdeaPad 5-A مشترک است، این محصول دارای ویژگی‌هایی است که آن را از محصول معرفی شده قبلی متمایز می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به تعداد هسته‌های واقعی و مجازی پردازنده اشاره کرد که به ترتیب 8 و 4 هسته است. همچنین نوع حافظه داخلی این لپ‌تاپ از نوع هیبریدی است که تلفیقی از هر دو حافظه HDD و SSD است. علاوه بر این برخلاف محصول قبلی که فاقد حافظه گرافیکی مجزا است، این لپ‌تاپ 2 گیگابایت حافظه اختصاصی پردازنده دارد.

با این حال این محصول از لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 5-A وزن بیشتری دارد و حدود 1.7 کیلوگرم است و از طرفی فاقد صفحه نمایش لمسی می‌باشد. همچنین پردازنده این لپ‌تاپ از نوع Core i5  است که اگر چه تعداد هسته‌های واقعی آن بیشتر است اما سری پردازنده آن نسبت به لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 5-A  پایین‌تر است. همچنین سازنده گرافیکی لپ‌تاپ لنوو که از نوع NVIDIA می‌باشد آن را برای بسیاری از امور گرافیکی و مهندسی، گزینه‌ای ایده‌آل نموده است، هر چند این نوع سازنده در گیمینگ با انتقاداتی روبرو است. از نظر ابعاد هم اندازه لپ‌تاپ دل، 363.96x249x19.9 میلی‌متر است که متفاوت از محصول قبلی است. 

 

همانطور که مشاهده شد دو محصولی که در این نوشته معرفی شدند، از نظر قیمت و ویژگی‌ها در رده هم سطح قرار داشتند و جز محصولات جدید محسوب می‌شوند. هدف از این انتخاب این بود که بتوانید از یک سو با ویژگی‌های کلی این دو محصول آشنا شوید و از سویی تفاوت‌های دو محصول هم سطح را بشناسید. به نظر می‌رسد این مقایسه بتواند الگوی خوبی برای راهنمایی و آشنایی شما با محصولات این دو شرکت باشد. از این رو توصیه ما به شما این است که اگر قصد دارید یکی از محصولات دو شرکت معرفی شده را داشته باشید، اهداف خود از خرید را مشخص کنید و سپس بررسی کنید محصولات کدام شرکت به ویژگی‌های موردنظر شما نزدیک‌تر است. در نهایت اینکه اگر بودجه شما برای خرید لپ‌تاپ موردنظر، کافی نیست می‌توانید از طریق خرید قسطی لپ‌تاپ اقدام به تهیه آن نمایید.

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حافظه داخلی لپ تاپ لنوو تعداد هسته صفحه نمایش لپ تاپ نوع حافظه دو محصول ویژگی ها دو شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران

حسن جهانیان حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: برابر آمار بدست آمده از ۱۱۲ سامانه تردد شماری منصوب در محور‌های استان مازندران طی فروردین بیش از ۶۴ میلیون از انواع وسایل نقلیه در جاده‌های استان در حال تردد بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۳ درصد افزایش یافته است.

او افزود: تردد در محور‌های مواصلاتی استان با استان‌های مجاور در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود ۷ و نیم درصد افزایش داشته و به بیش از ۵ میلیون ۷۴۵ هزار تردد رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: طی یک ماه نخست سال جاری به طور متوسط در هر ساعت در حدود ۴۶۹۰ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد بوده اند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • عکس‌| جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • مقایسه مرسدس بنز ایی کیو اس 2024 و 2025 (عکس)
  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)
  • عکس| جدیدترین پست اینستاگرامی بهنوش طباطبایی در حرم امام رضا(ع)
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • جدیدترین فیگورهای ورزشی حیوانات (عکس)
  • مقایسه کیفیت عکس پرتره آیفون 15 پرو مکس با سامسونگ اس 24 اولترا (عکس)