Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:06:16 GMT

چند خبر کوتاه از شهرستان دیر استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۵۶۵۱

چند خبر کوتاه از شهرستان دیر استان بوشهر

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی حسینی روز سه شنبه در دیداربا رییس و کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا تبعیت از برنامه‌ها، دستور العمل‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در دستور کار بود و تاکنون نیز ، این مسیر در این شهرستان تداوم داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند و تلاش‌ها و ایثارگری آنها در سال‌های پس از انقلاب و به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا قابل تقدیر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: نهاد نماز جمعه نقش موثری در جذب و هدایت کمک‌های خیران به سمت حوزه سلامت و بهداشت و درمان دارد.

احمد آخوندی با تبریک پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران گفت: نهاد نماز جمعه همواره نقش موثری در پیشبرد اهداف نظام سلامت داشته و همکاری ائمه جمعه در این زمینه ستودنی است.

وی گفت: ائمه جمعه در هدایت و جذب کمک‌های خیران به حوزه بهداشت و درمان تاثیرگذار بوده‌اند و در این زمینه تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

آخوندی افزود: تشکیل مجمع خیران سلامت با محوریت امام جمعه دیّر یکی از اقدام‌های ماندگاری است که توانسته است کمک‌های خوبی برای حوزه بهداشت و درمان جذب کند.

وی با اشاره به واکسیناسیون همگانی کرونا در شهرستان دیر افزود: واکسیناسیون جمعیت ۴۵ سال به بالا در این شهرستان در حال اجرا است.

**

چهار آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در دیر افتتاح شد

به مناسبت هفته ملی مهارت چهار آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در شهرستان دیر افتتاح شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر روز سه شنبه در این آیین گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه کشورها نقش مهمی دارند از این رو هفته مهارت می‌تواند نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه داشته باشد.

عبدالمجید دراهکی افزود: مهارت‌ها به طور مستقیم در اشتغال  و بازار کار نقش مهمی دارند که مجموعه فنی و حرفه‌ای باید تمام تلاش خود را در این هفته برای ترویج آموزش‌های مهارتی در بین قشرهای مختلف جامعه به کار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰۶ آموزشگاه آزاد در استان بوشهر گفت: ۳۰ درصد آموزش‌های مهارتی به صورت نظری و ۷۰ درصد حضوری و آزمون‌ها نیز به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: سال گذشته ۴۰ هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی آموزش‌های مهارتی را در استان فراگرفتند.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد مهارت‌های فنی و حرفه ای ارائه شده متناسب با ظرفیت استان است و افراد آموزش دیده یا خود کارآفرین شده و یا جذب بنگاه‌های اقتصادی می‌شوند.

دراهکی گفت: مجوز راه اندازی نخستین مرکز آموزش صنایع دریایی و شیلاتی کشور در شهرستان دیر گرفته شده و  با تاسیس این مرکز روند آموزش‌ها و مهارت آموزی‌ها شتاب بیشتری خواهد گرفت.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دیر گفت:  امروز چهار آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در رشته‌های هنرهای تزئینی، مراقبت، زیبایی و فناوری اطلاعات در این شهرستان افتتاح شد.

حسین درویشی افزود: در سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ نفراز جوانان شهرستان دیر مهارت‌های فنی و حرفه ای را در ۱۰ آموزشگاه دولتی و آزاد و ۱۰ کارگاه روستایی فرا گرفتند.

**

دولت تدبیر و امید همه مدرسه های فرسوده "بردخون" را بازسازی کرد

بوشهر - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش بردخون شهرستان دیر استان بوشهر گفت: دولت تدبیر و امید همه مدرسه های فرسوده  شهر "بردخون" از توابع این شهرستان را بازسازی کرد و در زمان حاضر همه دانش آموزان در فضای امن تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ظهیر محمودی روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد: همچنین در این مدت 2 مدرسه ۹ و هفت کلاسه در این منطقه آموزشی احداث شده است.

وی افزود: همچنین عملیات احداث 2 مدرسه ۶ و۱۲ کلاسه روستای شهنیا شهر بردخون با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و در صورت تخصیص اعتبار،تا اول مهرماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیر آموزش و پرورش بردخون گفت: احداث مرکز فرهنگی دارالقرآن شهر بردخون با اهدا زمین و کمک مالی یکی از افراد خیر منطقه، در اوایل دولت آغاز شد و این ساختمان نیز با بیش از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: ارتقای میانگین نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی و بهبود کمی و کیفی قبولی دانش آموزان در آزمون سراسری نیز از دیگر دستاوردهای سال‌های اخیر است.

محمودی یادآور شد: کمبود نیروی خدماتی، فرسودگی و تخریبی بودن فضای کانون فرهنگی تربیتی شهر بردخون بعنوان مرکز اصلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانش آموزان منطقه از مهم‌ترین چالش‌های آموزش و پرورش این منطقه است که امید می‌رود در دولت آینده این مهم برطرف شود.

بردخون از توابع شهرستان دیر در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور واکسن شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بندردیر وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور واکسن شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور واکسن شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بندردیر وزارت آموزش و پرورش آموزش فنی و حرفه ای بهداشت و درمان آموزش و پرورش استان بوشهر دانش آموزان شهرستان دیر آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۵۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند گفت: سال گذشته یک‌هزار و ۴۹۳ بانوی بیرجندی در ۱۹ گروه هدف آموزشی یک مهارت جدید فرا گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ریحانه طالبی در بازدید مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند اظهار داشت: سال گذشته در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند 116 دوره آموزشی برگزار شد که در مجموع برای متقاضیان مهارت آموزی 192 هزار و 146 نفر ساعت آموزش اجرا شد. 

وی گفت: در این مرکز 5 کارگاه آموزشی در حرفه‌های صنایع چوب، صنایع چرم، گوهرتراشی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی دایر است که در مجموع بیش از 30 حرفه آموزشی بنا به تقاضای مهارت آموزان اجرا می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند بیان کرد: سال گذشته به ترتیب دانش آموزان، متقاضیان مهارت آموزی و زنان خانه‌دار بیشترین شرکت کننده در بین گروه‌های هدف مهارت آموزی بوده‌ند.

طالبی از راه‌اندازی فروشگاه و نمایشگاه دائمی مهرتاش در سال گذشته در این مرکز خبر داد و گفت: در این نمایشگاه محصولات تولید شده کارگاه‌های آموزشی و همچنین محصولات کارآموزان مرکز که در خانه مشغول به تولید هستند عرضه می‌شود. در این مکان علاوه بر فروش محصولات، سه غرفه در اختیار کارآموزان توانمند دوره‌های آموزشی قرار داده شده تا در تولید سفارشات تبصره 75 این مرکز را همراهی کنند.

حسن کامرانی‌فرد نیز گفت: سال گذشته 4 هزار نفر از اقشار آسیب‌دیده اجتماعی در قالب طرح‌های مختلف کشوری و استانی به صورت رایگان با یک مهارت جدید آشنا شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی در رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش دغدغه‌های ناشی از آن برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در سطوح مختلف با حرفه‌های متنوع در دستور کار این اداره کل است. در این راستا در سال گذشته 175 دوره آموزشی ویژه اقشار آسیب‌دیده اجتماعی شامل معتادین بهبودیافته،کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌های آنان، زندانیان و ساکنین سکونت‌گاه‌های غیررسمی برگزار شده است. از متقاضیان این گروه هدف 2 هزار و 467 نفر مرد و یک‌هزار و 486 نفر زنان بوده که در طی سال در مجموع 613 هزار و 037 نفر ساعت آموزش را گذرانده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته 411 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان به  12 هزار و 236 نفر آموزش‌های مهارتی ارائه دادند که از این تعداد هشت هزار و 514 نفر زن، سه هزار و 722 نفر مرد هستند.

کامرانی‌فرد با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت 60 آموزشگاه جدید در سال گذشته اظهار داشت: اکنون 411 آموزشگاه فعال فنی و حرفه‌ای در استان داریم که 259 مجوز مربوط به آموزش‌های ویژه بانوان و 12 مجوز مربوط به آموزش‌های آقایان است و از مجموع آموزشگاه‌های ذکر شده 140 آموزشگاه نیز مجوز دومنظوره آموزش به زنان و مردان را دارا هستند.

انتهای پیام/257

دیگر خبرها

  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای