Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:37:29 GMT

رییس مجلس در راس هیات پارلمانی وارد سوریه شد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۵۶۵۲

رییس مجلس در راس هیات پارلمانی وارد سوریه شد

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در این سفر با مقامات ارشد سوریه و نیز تجار و فعالان اقتصادی دو کشور دیدار خواهد کرد. تمرکز اصلی این سفر اقتصادی و تجاری رفع موانع تجاری و حل مشکلات تجار و بازرگانان برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی سوریه است و این موضوع به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر، وحید جلال‌زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، روح‌الله متفکر آزاد عضو هیات رییسه و کمیسیون آموزش، مهدی شریفیان عضو کمیسیون اجتماعی، روح‌الله نجابت عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه و حسین امیرعبدالهیان مدیر کل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، محمد باقر قالیباف را همراهی می‌کنند.  

رییس مجلس شورای اسلامی بلندپایه‌ترین مسوول ایرانی است که بعد از بحران سوریه به این کشور سفر می‌کند. این درحالی است که پیش از این ولادمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، وزیر کشور ترکیه برای چهارمین بار طی ۲ سال اخیر و وزیر کشور چین برای عقد قراردادهای تجاری به سوریه سفر کرده‌اند.

روز گذشته نیز فرستاده ویژه رییس جمهوری روسیه به این کشور سفر کرده است که همه این اتفاقات نشان دهنده تلاش کشورهای مختلف برای استفاده از دوران پسا بحران سوریه و کسب منافع اقتصادی است.

صادرات فعلی ایران به کشور سوریه حدود یک میلیارد دلار برآورد می‌شود درحالی که صادرات ترکیه به سوریه بیشتر از ۱۴ میلیارد دلار است و با رفع موانع تجاری و اقتصادی، فعالان اقتصادی دو کشور می‌توانند حجم مبادلات تجاری را توسعه دهند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی محمود عباس روسیه محمد باقر قالیباف سوریه وحید جلال زاده عباس گلرو روح الله نجابت ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محمود عباس روسیه مجلس شورای اسلامی محمود عباس روسیه محمد باقر قالیباف سوریه وحید جلال زاده عباس گلرو ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست «مهدی زاهدی» در پنجمین کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس که با حضور ۸۰ هیات پارلمانی از قاره های مختلف در استانبول ترکیه در حال برگزاری است،شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست، ضمن اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم های غیر عادلانه  و تلاشهای مزورانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزشهای بین المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد  که این اقدامات دولتهای غربی و در راس آن امریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیادهای فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدنی است که الان نقاب آن برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخته و  موجب موج بیداری مردم غرب شده است که فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است.

حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول

نایب رئیس کمیته فلسطین در مجمع مجالس آسیایی در سخنرانی خود، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه  و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه های بین المللی با شدیدترین وجه و توقف فعالیتها و روابط  دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه ها شد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف