Web Analytics Made Easy - Statcounter

روشنایی متال هالید در دهه ۱۹۶۰رواج یافت وبه مدت پنجاه سال ، به عنوان گزینه انتخابی روشنایی در مکانهای ورزشی فضای باز ، فرودگاهها و سایر فضاهای بزرگ که برای انجام فعالیت های شبانه به روشنایی شدید نیاز داشتند ، سلطنت کرد. از اوایل سال ۲۰۰۰ ، حداقل به ۸ دلیل ، فناوری جدید روشنایی LED با روشنایی های متال هالید جایگزین شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آذر طیف، روشنایی فضاهای بزرگ مقادیر قابل توجهی انرژی برق نیاز دارند و محصولات روشنایی  LED بسیار کارآمدتر از محصولات متال هالید هستند . چراغ های LED ، روشنایی یکسان با چراغ های متال هالید را با مصرف کمتر از نصف انرژی مورد نیاز برای روشنایی چراغ های متال هالید تامین می‌کنند. در بسیاری از موارد ، هزینه پیش پرداخت یک رشته روشنایی LED ، تنها در کمتر از دو سال با صرفه جویی در هزینه انرژی مصرفی جبران می گردد.

۱. انواع محصولات روشنایی LED به مراتب با دوام تر و دارای طول عمر طولانی تر نسبت به لامپ های متال هالید هستند.

به عنوان مثال از لامپ های LED با فناوری جدید ، پس از بیش از ۵۰۰۰۰ساعت و در بعضی موارد بیش از ۱۰۰۰۰۰ ساعت کار حداقل ۸۰٪ از سطح روشنایی اولیه خود را حفظ می کنند. در حالی که در مدت زمان مشابه ، لامپهای متال هالید باید حداقل پنج یا شش بار تعویض شوند. بر این اساس ، مکان هایی که روشنایی خود را با لامپهای LED جایگزین می کنند، در هزینه های تعمیر و نگهداری خود صرفه جویی قابل توجهی را به عمل می‌آورند.

۲. لامپ های LED دارای عملکرد و کارایی بالاتری نسبت به چراغ های متال هالید هستند. چراغ های LED دارای رتبه بندی شاخص ارائه رنگ (CRI) بالاتر هستند و بهتر می توانند رنگ ها و کنتراست ها را روی اشیا و سطوح به وجود آورند.

۳. بر خلاف پروژکتورهای متال هالید که برای رسیدن به روشنایی کامل حداقل به ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارند، پروژکتور ال ای دی در مدت زمان کمتر از یک ثانیه به حداکثر میزان روشنایی خود می رسند.

۴. محصولات  LEDایمن تر هستند و در دمای فیزیکی کمتری نسبت به لامپ های متال هالید عمل می کنند. یک لامپ متال هالید که دچار شکستگی شده است ، مستعد خرابی های فاجعه باری است. در این صورت لامپ می تواند خرد شود و شیشه داغ و اجزای تشکیل دهنده آن به اطراف پراکنده شود. LED ها دمای عملیاتی فیزیکی نسبتاً کمی دارند و حین لمس خنک هستند ، بنابراین ایمنی شرایط کار را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشند.

۵. با استفاده از اپتیکال ، لنز و پخش کننده های بهتر، می توان نور چراغ های LED را مستقیماً به نقاطی که نیاز به روشنایی می باشد را هدف قرار داده و از هدر رفت نور جلوگیری کرد. به عنوان مثال در چراغ سوله ای LED ، رفلکتور باعث جلوگیری از اتلاف نور و هدایت تمام نور تولید شده به سطح مورد نظر کارگاه و یا سوله شما می گردد.

۶. لامپ های متال هالید شامل بخار جیوه هستند و باید مراقب بود که در پایان طول عمر محصولات بدون آسیب به محیط زیست به درستی دفع شوند. درتولید LED ها از هیچ ماده خطرناکی استفاده نمی کنند و بدین جهت از بارهای زیست محیطی و نیاز به برنامه های خاص مدیریت پسماند می کاهند.

۷. محصولات  LED در شرایط محیطی در دمای بالا و پایین، شرایط جوی مختلف و بارندگی ها تحمل بیشتری دارند.

اگرچه برخی ازمحصولات LED عملکرد ضعیفی را در محیط های با درجه حرارت بسیار بالا از خود نشان می دهند ، اما فناوری جدید جذب گرما ، باعث بهبود چشمگیر عملکرد آنها شده است.

شرکت روشنایی آذرطیف

با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و تغییر مسیر صنایع روشنایی از حوزه الکتریک به حوزه الکترونیک، شرکت روشنایی آذرطیف به پشتوانه علمی و فنی خود در زمینه برق و الکترونیک با هدف بهبود و ارتقای سطح کیفی تولید تجهیزات روشنایی و نورپردازی تاسیس گردیده و از آغاز فعالیت متمرکز خود (سال ۱۳۸۸) تا کنون یکی از پیشتازان این صنعت در کشور می باشد.

همزمان با رشد روز افزون فناوری های جدید در صنعت نور دنیا ما در تلاشیم تا با به کارگیری این فناوری ها و بهره گیری از نیروی جوان و متخصص و همچنین تجارب چندین ساله، محصولات به روز با کیفیت و قابل اطمینان بسازیم و از این طریق بتوانیم در بهبود کیفیت زندگی هم میهنان خود سهیم باشیم.

فعالیت های شرکت روشنایی آذرطیف عبارتند از :

طراحی و تولید تجهیزات روشنایی و نورپردازی با تکنولوژی های نوین LED - SMD – COB

سبد کالایی کامل شامل انواع پروژکتورهای ال ای دی و پاور ال ای دی، چراغ های خیابانی و چراغ های کارگاهی، وال واشرها

تولید مقالات علمی با استناد به پژوهش های آزمایشگاهی و تجربه های میدانی

امید است با لطف خداوند و توجه مصرف کنندگان گرامی به اهمیت خرید کالای با کیفیت ایرانی بتوانیم نقش خود را در راه خودکفایی و سربلندی ایران عزیز ایفا نماییم همچنین میکوشیم فعالیت های این شرکت موجب پیشرفت صنعت نور و روشنایی در سطح کشور گردد.

انتهای رپرتاژ اگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محصولات روشنایی LED

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی، گروهی از مدیران رادیو صدا و سیمای کشورمان در مشهد مقدس با هدف آشنایی با فعالیت‌های عمرانی آستان قدس رضوی و فرآیند بسته‌بندی گل‌های فوق ضریح حرم مطهر رضوی از رواق زیر سطحی بست شیخ بهایی و بخش شمیم رضوان بازدید کردند.

در این بازدید،  محرابیان به‌عنوان کارشناس شرح طرح، درصد پیشرفت، مساحت، زمان شروع و مدت انجام طرح را توضیح داد

مدیران رادیو از بخش شمیم رضوان بازدید نیز کردند و محمد حسین برگی به عنوان سرکشیک روز، توضیحاتی در خصوص چگونگی آغاز و انجام فرآیند آماده سازی گل‌های متبرک فوق ضریح مطهر را که روزانه تعویض و به این مکان منتقل می‌شود، بیان کرد

فعالیت‌های این مجموعه شامل استریل، خشک کردن، بسته‌بندی و توزیع گل‌های متبرک است.

بازدید از کارگاه روشنایی حرم مطهر رضوی
حضور در کارگاه روشنایی و بازدید از مراحل طراحی، ساخت، تعمیر و نگهداری، تمیز کردن و تعویض لامپ‌های معیوب لوستر‌های حرم مطهر، وضع روشنایی لوسترها، روشنایی و نورپردازی حرم مطهر بخش پایانی این بازدید بود

دیگر خبرها

  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • مانیتور Innocn 27D1Q چه ویژگی‌هایی دارد؟