Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، حمیدرضا جانباز پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز معاینه منابع آب تهران در جمع خبرنگاران درباره مصرف آب مشترکان در سراسر کشور اظهار کرد: طی روزهای گذشته با افزایش درجه حرارت در بیشتر نقاط کشور مواجه بودیم اما به گونه‌ای اقدام شد که در حال حاضر در بیشتر شهرها مشکل نداریم.

وی افزود: در ۳۰۰ شهر تولید و مصرف آب برابر است که نشان می‌دهد مشکلی نیست اما اگر حادثه‌ای رخ دهد و تولید آب کاهش یابد، تراز منفی خود را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر نیرو با تأکید بر اینکه ۸۰۰۰ روستا در کشور با تانکر آبرسانی می‌شود، افزود: ۵۲ سال اخیر خشک‌ترین و گرم‌ترین سال رقم خورده است اما روزهای اخیر اعتبارات مناسبی را از خزانه‌داری کل کشور جهت تقویت شرکت‌های آبفای استان‌ها دریافت کردیم.

جانباز درباره مشکل آب خوزستان گفت: در خصوص استان خوزستان بعد از کم‌آبی که به دلیل مدیریت مخازن سدها اعمال شد و ما در پایین‌دست کاهش دِبی آب رودخانه‌های استان را داشتیم و عمده مشکلات برای روستاها و اراضی کشاورزی رخ داد، دو اتفاق خوب رقم خورد؛ اول آنکه با برنامه‌ریزی انجام شده، دِبی خروجی سدها طوری تنظیم شد که برای تأمین آب استان خوزستان در پاییز امسال اطمینان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: اتفاق دوم این بود که آب ۷۰۲ روستا که مشکل فرسودگی شبکه یا تأمین آب داشتند، با همکاری وزارت نیرو و بنیاد برکت، بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کاری کردیم که مشکل تأمین آب حدود ۵۰۰ روستای استان خوزستان تا پایان امسال به طور کلی رفع شود.

جانباز در پاسخ به این سوال که آیا قطع آب مشترکان تهرانی صحت دارد یا خیر؟ افزود: تاکنون در این زمینه اقدامی نکرده‌ایم و بیش از ۸۰ درصد مشترکان آب تهرانی مطابق الگو مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: البته در سنوات گذشته با ابزارهایی که در اختیار داشتیم، آب مشترکان پرمصرف را قطع می‌کردیم ولی مشکلی که در استان تهران داریم، این است که برخی از آنها انشعاب مشترک دارند که امکان شناسایی واحدهای کم و پرمصرف در یک انشعاب، پایین است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در خصوص تأثیر قطعی برق بر تأمین آب تهران گفت: در ابتدای شروع به برنامه قطعی برق در سال جاری، طی هماهنگی که با حوزه برق وزارت نیرو داشتیم و پس از یک هفته اعمال شد، برق فیلرهای حساس شبکه آب تهران قطع نشد ضمن اینکه ۲۷ درصد دیماند برق شبکه آب کشور با دیزل ژنراتورها تأمین می‌شود.

منبع: الف

کلیدواژه: آب تهران تأمین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد

سخنگوی صنعت آب ایران با اشاره به پرشدگی ۶۴ درصدی مخازن سدهای کشور گفت: حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور معادل سال گذشته است، اما ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته دارای کاهش ۸ درصدی است.

به گزارش ایسنا، فیروز قاسم‌زاده  کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را ۷ درصد اعلام و اظهار کرد: با وجود این اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده است، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس بوده و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/ وزیر کشور: «زمان می برد اما می رسند»
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/برای ورود واگن‌ها عقب ماندگی نداریم
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان