Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، احمد کرمی،معاون امور عمرانی استاندار ایلام در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با موضوع بررسی مسائل و مشکلات آب و برق استان برگزار شد با اشاره به وجود مسائل و مشکلات پیش آمده در حوزه آب و برق گفت: اگرچه امروزه شاهد تلاش همه دستگاه‌های استان برای پایدار کردن نعمت آب و برق در سطح استان هستیم، اما بایستی نسبت به رفع مشکلات و دغدغه‌هایی که مردم در این زمینه دارند جامه عمل بپوشانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود : امروز مردم با مشکلات فراوان در بحث اقتصادی، کرونا و امروز هم موضوع قطعی آب و برق روبه رو هستند که در این زمینه همه دستگاه‌ها بایست پای کار بیایند و نسبت به رفع مسائل پیش آمده اهتمام جدی داشته باشند.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به خاموشی‌های گسترده در استان بیان کرد : به دستور استاندار محترم ایلام برای کاهش مصرف برق و پایدار نمودن شبکه همچنین به خاطر افزایش بیش از حد دما در استان ساعت کاری ادارات را به مدت دو ساعت از ۷ صبح تا ۱۱ ظرف امروز و فردا کاهش دادیم.

او اضافه کرد : حقیقتاً مشاهده مسائل و مشکلات مردم و واحد‌های تولیدی در اثر قطعی برق برای ما سخت است، اما بایستی نسبت به کنترل و مدیریت شرایط تلاش خود را داشته باشیم.

کرمی افزود: شرکت توزیع برق استان بین مناطق گرمسیری که گرمای غیر نرمال را تجربه می‌کنند با دیگر مناطق تفاوت قائل باشد و در این زمینه تا حد امکان در اعمال خاموشی در آن مناطق جلوگیری گردد.

او در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات تأمین آب در بخش‌هایی استان به ویژه شهرستان چوار گفت: در بررسی به عمل آمده برخی از روستا‌های این شهرستان با کمبود شدید آب شرب مواجه هستند که در این راستا بایستی به طرق مختلف از جمله آبرسانی سیار به آن‌ها کمک شود.

کرمی در ادامه ضمن اینکه از صدا و سیمای مرکز استان خواست که در جهت ایجاد فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف آب و برق تلاش کند، افزود: در این زمینه نقش صدا و سیما و رسانه‌ها در ایجاد فرهنگ سازی و ترغیب مردم به کاهش مصرف آب و برق می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

معاون امور عمرانی استاندار خاموش کردن حتی یک لامپ توسط هر خانوار را در حفظ شبکه برق تاثیرگذار خواند و اضافه کرد : اینجا لازم است همه ما با درک درست شرایط و با مسئولیت پذیری بیشتر در جهت صرفه جویی مصرف آب و برق حرکت کرده تا انشاالله با هزینه کمتری از این مسایل و مشکلات عبور کنیم.

انتهای پیام / غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رفع مشکلات قطعی آب و برق صرفه جویی خاموشی مقطعی مسائل و مشکلات آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت

 

محمدرضا بهشتی منفرد فیلمساز، عکاس و عضو هیئت انتخاب بخش فیلم‌های مستند درباره کیفیت آثار ارسالی به جشنواره فیلم اقوام ایرانی گفت: تعدادی از فیلم‌هایی که به جشنواره ارسال شد سطح پایینی داشتند، اما تعدادی نیز باکیفیت بودند و برای نمایش انتخاب شدند. خیلی از فیلم‌ها نیز در سطح متوسط بودند و ازنظر فنی اختلاف کیفی چندانی با هم نداشتند. در این شرایط موضوع فیلم‌ها می‌توانست برای انتخاب نهایی تعیین‌کننده باشد. فیلم‌های خیلی خوبی داشتیم که با خلاقیت با موضوع برخورد کرده بودند، اما به نسبت فیلم‌های متوسط و ضعیف این نوع فیلم‌های خلاقانه همیشه کمتر است.

او درباره موضوعاتی که بیشتر مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته بود گفت: مسائل زیست بومی و محیط زیستی بسیار زیاد مورد توجه قرار گرفته بود و همچنین نمایش آداب و رسوم و آیین اقوام هم در فیلم‌ها زیاد دیده می‌شد. در تعدادی از فیلم‌ها نیز به مسائل اجتماعی که مختص یک منطقه و مرتبط با جغرافیای آن منطقه است پرداخته بودند، مانند فیلم‌هایی که درباره کولبر‌ها داشتیم.

این فیلمساز با بیان این که برخی از فیلم‌ها پژوهش خوبی نداشتند، افزود: در یک جشنواره موضوعی، تکنیک و مسائل فنی در مرحله بعدی انتخاب قرار دارد و ابتدا پژوهشی که در رابطه با یک موضوع انجام شده است مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین دلیل در مرحله انتخاب آثار اگر فیلمی ازنظر تکنیکی چندان قوی نبود، اما نگاه خوبی به موضوع داشت، بیشتر مورد توجه ما قرار می‌گرفت. درمجموع پژوهش نامناسب و پرداخت سطحی به موضوع اقوام در تعدادی از فیلم‌های متقاضی دیده می‌شد.

بهشتی منفرد درباره تأثیر فیلم مستند بر رفع مشکلات یک منطقه گفت: وقتی فیلمساز ویژگی‌های یک منطقه یا مشکلی را نشان می‌دهد، بیننده با مسائلی که در آن منطقه اتفاق می‌افتد آشنا می‌شود، اما این که آیا با ساخت و نمایش این فیلم مشکلات و مسائل مردم آن منطقه حل می‌شود، در زمان تولید پروژه مشخص نیست. رسالت فیلم این است که هم مردم را در جریان مسائل یک منطقه قرار دهد و هم باعث شود مسئولان با دیدن آن در رفع مشکلات تلاش کنند. به نظرم این مسئله بیشتر به جشنواره‌هایی که این فیلم‌ها را نمایش می‌دهند برمی‌گردد. اگر فیلم‌ها برای کارشناسان و مسئولان مربوطه نمایش داده شود، شاید بتواند در رفع مشکلات مردم منطقه مؤثر باشد.

این فیلمساز افزود: قطعاً جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی باید با قدرت و کیفیت مناسب برگزار شود. اگر دعوت از فیلمسازان و جلب مخاطبان به‌خوبی انجام شود و اهل فن و کسانی که دغدغه دارند از این جشنواره استقبال کنند و فیلم‌ها را ببینند، نشان‌دهنده این است که برگزارکنندگان در کار خود موفق بوده‌اند. مهم‌ترین مسئله در برگزاری یک جشنواره تداوم آن است و با برگزاری یک یا دو دوره هیچ اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. ما پیش‌ازاین جشنواره‌های خوبی داشتیم که پس از چند دوره تعطیل شدند، اما استمرار جشنواره می‌تواند تأثیرات عمیق‌تری روی موضوعات مدنظر داشته باشد. اگر یک جشنواره تداوم داشته باشد و در سطح کیفی خوبی برگزار شود می‌تواند در تولید فیلم‌های مرتبط با آن موضوع خاص مفید واقع شود.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • باران میهمان بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی