Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@14:53:46 GMT

دریافت رمزارز در ازای رفع قضای حاجت

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۶۷۶۴

دریافت رمزارز در ازای رفع قضای حاجت

در راستای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر یک دانشگاه در کره جنوبی از توالتی سازگار با محیط زیست رونمایی کرده است. در این پروژه مدفوع ماده خام به حساب می‌آید و در ازای آن رمزارز پرداخت می‌شود. در این پروژه با نگاه به افراد به عنوان سرمایه‌های باارزش از محیط زیست حفاظت می‌شود.

این توالت‌ها یک پمپ مخصوص برای انتقال مدفوع به یک تانکر زیرزمینی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میکرو ارگانسیم‌های تانکر فاضلاب را تجزیه و تبدیل به گاز متان می‌کنند. هر فرد در طول روز ۵۰۰ گرم فاضلاب خشک تولید می‌کند که می‌تواند به ۵۰ لیتر گاز متان تبدیل می‌شود. گاز متان به منظور تامین گرمایش و هم‌چنین تولید برق استفاده می‌شود.نام این توالت را BeeVi گذاشته اند و قرار است دستگاهی سازگار با محیط زیست و پایدار باشد.

گاز متانی که از مدفوع آزاد می‌شود، به منبعی برای تأمین انرژی وسایل درون ساختمان بدل می‌شود، از جمله یک اجاق گاز، یک سماور و یک پیل سوختی که برق تولید می‌کند. همچنین از ضایعات این توالت به عنوان کود در باغ استفاده می‌شود.

به گفته‌ی یکی از طرحان این توالت، پروفسور چو جا-وئون، مقدار مدفوع تولیدی یک فرد عادی در یک روز می‌تواند سوخت مورد نیاز برای حرکت یک خودرو به اندازه‌ی سه چهارم یک مایل (حدود ۲۰۰ متر) را تأمین می‌کند. چو در اینباره می‌گوید: «اگر نگاه متفاوتی داشته باشیم و از جنبه‌ی دیگری به ماجرا فکر کنیم، مدفوع ارزش زیادی از جهت تولید انرژی و کود دارد.»

دانشجویانی که از این توالت استفاده کنند در ازای این کار روزانه ۱۰ واحد از نوعی ارز دیجیتال به نام «جی گول» دریافت می‌کنند. از «جی گول» که در زبان کره‌ای به معنای عسل است، در فروشگاه داخل دانشگاه می‌توان استفاده و در آنجا چیزهایی مثل موز، لوازم تحریر و نودل‌های آماده خریداری کرد.

یکی از دانشجویانی که از فروشگاه «جی گول» در مؤسسه‌ی اولسان خرید می‌کند، می‌گوید حالا به خاطر این دستشویی جدید به مدفوع خود به چشم یک «چیز با ارزش» نگاه می‌کند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۶۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود