Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، نخستین نشست سه جانبه رؤسای مجلس کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و پاکستان امروز سه شنبه در باکو برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی صاحبه غفاراوا، رئیس مجلس جمهوری آذربایجان برگزار شد، مصطفی شن‌توپ و اسد قیصر رؤسای پارلمان ترکیه و پاکستان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رؤسای مجلس سه کشور پس از سخنرانی در صحن مجلس جمهوری آذربایجان بیانیه مشترکی را نیز امضا کردند.

مصطفی شن‌توپ رئیس مجلس ترکیه ضمن ابراز خرسندی از حضور در باکو گفت: روابط دیرینه ترکیه و (جمهوری) آذربایجان را می‌توان بر مبنای دوستی و برادری تعریف کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: امیدواریم نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان که پس از انتخابات ۲۰ ژوئن مجدداً انتخاب شد، اجرای اسنادی که امضا کرده را تسریع ببخشد. بار دیگر عرض می‌کنم که در صورت صمیمیت در اجرای این اقدام، ما نیز متقابلاً رفتار خواهیم کرد.

رئیس پارلمان جمهوری آذربایجان نیز در سخنان خود اعلام کرد: حمایت پاکستان و ترکیه از کشورمان در جنگ (قره باغ) برای همیشه در ذهن و قلب ما باقی خواهد ماند.

اسد قیصر رئیس مجلس پاکستان نیز در سخنان خود گفت: مایه خرسندی است که پرچم (جمهوری) آذربایجان، پاکستان و ترکیه در کنار هم به اهتزاز درمی‌آیند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان پاکستان ترکیه پاکستان ترکیه جمهوری آذربایجان مصطفی شنتوپ جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند