Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی کدخدایی در گفتگو با شبکه خبر در پاسخ به این سوال که چند سال مسئولیت سخنگویی شورای نگهبان را برعهده داشتید گفت: من از سال ۸۰ وارد شورای نگهبان شدم و از سال ۸۴ با تشکیل دولت جدید قرعه فال به نام من افتاد و سخنگویی را بر عهده گرفتم و مقطعی به دلیل آن‌که مجلس به من برای حضور در شورای نگهبان رای نداد سخنگو نبودم، در مجموع حدود ۱۳ سال در خدمت بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا از سخنگویی شورای نگهبان کناره‌گیری کردید؟ گفت: انتخابات هیئت‌رئیسه هر سال، ۲۶ تیر، برگزار می‌شود، هروقت این انتخابات برگزار می‌شود ممکن است جای افراد هم عوض شود بنابراین سمت‌های دبیری، قائم مقامی و سخنگویی تغییر می‌کند من دو سال گذشته اعلام کردم کم کم این سمت‌ها را واگذار می‌کنم پارسال قائم مقامی را واگذار کردم و امسال هم سخنگویی را.

سخنگوی سابق شورای نگهبان در ارتباط با سخت‌ترین روز در دوره سخنگویی این شورا گفت: مواقعی بود که نظر من موافقت اکثریت نبود اما چاره‌ای نبود و من باید از نظر شورای نگهبان دفاع می‌کردم و تلاش کردم به خوبی هم دفاع کنم، مثلاً فردی را نمی‌توانستیم در انتخابات تایید صلاحیت کنیم اما می‌دانستیم این فرد جایگاه، اعتبار و آبرویی دارد، سخت‌ترین مواقع وقتی بود که می‌خواستیم اعلام کنیم صلاحیت شما احراز نشده است.

کدخدایی درباره خاطره شیرین دوران سخنگویی خود نیز گفت: زمانی که خبر خوب تایید صلاحیت را می‌خواستیم اعلام کنیم لحظه شیرینی بود همچنین گاهی می‌دیدیم گزارشات غیرمستند است و اگر دقت نمی‌کردیم ممکن بود سرنوشت فرد را تغییر دهد وقتی به این گزارشات می‌رسیدیم و متوجه غیرمستند بودن آنها می‌شدیم شیرین بود.

وی در ارتباط با میزان پاسخگویی خود در زمان مسئولیت سخنگویی‌ شورای نگهبان گفت: ما چون باید چارچوب شورای نگهبان را رعایت می‌کردیم ممکن بود نتوانیم به سوالی پاسخ دهیم یا پاسخ صریح بدهیم.

عضو شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که آیا از رسانه‌ها شکایت کرده است یا نه گفت: من اهل شکایت نبوده و نیستم مگر مواقعی که رسانه‌ها اخبار کذب را منتشر می‌کردند و همیشه می‌گفتم اگر خبر درست بزنید اعتراض نمیکنم.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا کار انجام نشده‌ای از دوران مسئولیت وی باقی مانده است یا نه گفت: چون مقطعی که من بودم مقطع خاصی بود، کارهای زیادی باقی مانده و دوستان ما و سخنگوی جدید در این زمینه بهتر عمل می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سمت جدیدی به وی پیشنهاد شده است گفت: اگر می خواستم سمت جدیدی بگیرم همین‌جا می‌ماندم.

کدخدایی در پایان در ارتباط با خانواده خود گفت: خانواده من علاقمند به نظام و انقلاب هستند و هر موقع به خانه می‌رفتم در ارتباط با مسئولیتم سوالات متعددی داشتند، بخشی را که می‌توانستم بگویم و عمومی بود را به آن‌ها می‌گفتم اما مطالب محرمانه‌ای نیز بوده که حتی به خانواده خودم هم نگفتم. من سه فرزند دارم دخترم ازدواج کرده و عضو هیئت علمی دانشگاه است و دو پسرم نیز در حوزه کامپیوتر و آی تی فعالیت می‌کنند.

2727

کد خبر 1539341

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عباسعلی کدخدایی شورای نگهبان پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز شنبه - هشتم اردیبهشت ماه - طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری را ابلاغ کرد.

دو فوریت طرح استفساریه ماده ۵ قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی در ۲۰ آذرماه سال گذشته به تصویب مجلس رسید که به این شرح است:

سوال ۱- آیا افرادی که در فاصله اعتبار قانون قبلی بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی و قانون جدید (از ۱۴۰۱/۱۱/۵ تا ۱۴۰۲/۸/۳) بدهی‌های آنها تقسیط شده باشد، اعم از اینکه چک و یا سفته داده باشند و یا تعهد کتبی سپرده باشند، درصد باقیمانده بدهی آنها مشمول قانون فعلی است؟ پاسخ: بله

سوال ۲- آیا سایر عوارضی که به همراه پروانه ساختمانی و یا پایان کار برای سایر دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، قطار شهری و ... توسط مراجع صدور پروانه و یا پایان کار وصول می‌شود و همچنین سایر عوارضی که ارتباطی با موضوع پروانه و یا پایان کار ندارد از جمله عوارض تغییر کاربری زمین، بهای خدمات، عوارض حق مشرفیت و ...به عنوان پایه محاسبه حق بیمه کارگران ساختمانی منظور می‌شود؟ پاسخ: خیر

سوال ۳- آیا افرادی که قبل از وضع قانون مربوط به تعیین حق بیمه کارگران ساختمانی براساس تایید کمیسیون‌های مواد ۱۰۰ و ۹۹ قانون شهرداری مبادرت به ساخت و ساز کرده‌اند و بعد از اجرای این قانون، متقاضی پایان کار ساختمانی هستند، مشمول حق بیمه کارگران ساختمانی می‌شوند؟ پاسخ: خیر

همچنین طبق قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری، شرکت توانیر مجوز دارد ۲۶۳ میلیون دلار مطالبات خود از شرکت گنت ترکیه را از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مورایس از سوال درباره ستاره های سپاهان عصبانی شد و نشست را ترک کرد
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • تراکتور فردا سرمربی خود را معرفی می‌کند!
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • (ویدئو) پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • ببینید | پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی