Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، جواد فروغی ملی‌پوش کشورمان موفق شد در المپیک توکیو در تپانچه بادی مدال طلا را کسب کند اما این موضوع از سوی برخی بدخواهان و دشمنان واکنش‌هایی را به دنبال داشت. وی سالها به عنوان پرستار و مدافع سلامت خدمت کرده و نظامی بودن هم منافاتی با حضور در المپیک ندارد اما بهانه ای برای طرح مطالبی سیاست زده و خصمانه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جریان ها به نقد حضور افراد نظامی در المپیک پرداخته بودند که یک بررسی ساده نشان می دهد که این حضور، رویه ای طبیعی و جاری است.

نگاهی کوتاه به شرکت‌کنندگان المپیک نشان می‌دهد ورزشکاران نظامی زیادی هستند که در بازی‌‌ها شرکت کرده و به مدال رسیده‌اند. روز گذشته در جریان مسابقات تیراندازی در ماده اسکیت، وینسنت هنکوک از آمریکا موفق به کسب مدال طلا شد. این سومین طلای ان ورزشکار در تاریخ المپیک است که همین، واکنش رئیس پنتاگون را به دنبال داشت.

هنکوک در سال ۲۰۰۵ و در ۱۶ سالگی اولین عنوان قهرمانی جهان را در اسکیت مردان بدست آورد. سال بعد او به ارتش پیوست و ۶ سال پس از آن گفت که ارتش چیزی را برای او فراهم کرده که نمی‌تواند به جای دیگری برسد.

این تیرانداز در حالی که در ارتش فعالیت می‌کرد، موفق شد در المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن مدال طلا را کسب کند تا تنها ورزشکاری باشد که در دو دوره پیاپی به چنین موفقیتی می‌رسد. هنکوک در المپیک توکیو نیز شرکت کرده و موفق به کسب مدال طلا شد.

نکته جالب اینجاست که پس از کارشکنی‌های مختلف از سوی مخالفان کشور در خصوص کسب مدال جواد فروغی در تیراندازی، حالا رئیس ارتش آمریکا (پنتاگون) در پیامی موفقیت نیروی خود را در المپیک تبریک می‌گوید.

حضور نیروهای نظامی در المپیک مورد تازه‌ای نیست و در ادوار مختلف وجود داشته است. منشور المپیک نیز به این موضوع ایرادی وارد نمی‌کند که اگر مشکلی وجود داشت، قطعا از حضور نظامیان در سالهای گذشته جلوگیری می‌شد اما رفتار خصمانه و بی اخلاقی دشمنان این کشور در روزهای افتخارآفرینی فروغی قابل تامل است.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه گزارش داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از ثبت سفارش جدید خرید تسلیحات از پنتاگون به ارزش ۶ میلیارد دلار به اوکراین را تأیید کرد.

بر پایه این گزارش، آستین پس از پایان نشست با گروه تماس اوکراین با موضوع تقویت نظامی ارتش اوکراین از آمادگی پنتاگون برای تخصیص کمک نظامی واشنگتن به ارزش ۶ میلیارد دلار خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا این بسته حمایت نظامی آمریکا به رژیم کی‌یف را بزرگ‌ترین بسته کمک مالی واشنگتن به کی‌یف توصیف کرد.

این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

گفتنی است که پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون دیروز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا ارسال تسلیحات جدید در قالب بسته کمکی نظامی به اوکراین را آغاز کرده است.

کد خبر 6089391

دیگر خبرها

  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد