Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:38:48 GMT

بزرگ شمردن عید غدیر، بروز رسانی دین است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۸۳۶۳

بزرگ شمردن عید غدیر، بروز رسانی دین است

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر بزرگداشت عید غدیر و برگزاری جشن در دهه ولایت را بعنوان نقطه عطفی در دین دانست و گفت: بزرگ شمردن عید غدیر، بروز رسانی دین و بیعت با امامت، ولایت و نیز تجدید بیعت با قوه متعالیه امامت و ولایت است تا هم خود و هم آیندگان مان صراط مستقیم را ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دین بدون امامت و ولایت علی (ع) و اولاد علی (ع) دین ناقصی است، اظهار کرد: از عید غدیر بعنوان اتمام نعمت یاد می‌کنند یعنی دین بدون علی(ع) نعمت ناتمام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی انسان عاقل همیشه بدنبال نعمت تام و کمال است زیرا ناقص، انسان را به سر منزل مقصود نمی‌رساند.

برقراری، ناقصی دین در فقدان امامت و ولایت را به معنای نبود دین دانست و گفت: این ناقصی به معنای نبود دین است نه کمبود دین و دلیل بر این عرض، بیان نورانی خدای متعال است که به پیامبر خاتم فرمود " آنچه به تو از ناحیه خدای تو نازل شده است، ابلاغ کن که اگر این ماموریت را ابلاغ نکنی، رسالتت را انجام ندادی."

وی ادامه داد: با توجه به فرموده خدای متعال، در صورت عدم ابلاغ ماموریت، پیامبر(ص) هیچ کاری انجام نداده است نه اینکه ناقص انجام داده باشد پس دین بدون امامت و ولایت به معنای نبود دین است نه اینکه به معنای کمبود دین باشد.

امام جمعه ملایر از بزرگداشت عید غدیر و برگزاری جشن در دهه ولایت بعنوان نقطه عطفی در دین و ایمان افراد یاد کرد و افزود: بزرگ شمردن عید غدیر، بروز رسانی دین و بیعت با امامت، ولایت و نیز تجدید بیعت با قوه متعالیه امامت و ولایت است تا هم خود و هم آیندگان‌مان صراط مستقیم را ادامه دهیم.

برقراری تصریح کرد: زمانی که از امیر المومنین (ع) سوال شد که منظور از " اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ" در نماز چیست، ایشان فرمود" من صراط مستقیم هستم" پس امامت و ولایت به معنای ثابت قدم ماندن در صراط مستقیم است.

وی با اشاره به اینکه همیشه برای صراط مستقیم از تابلو استفاده می‌شود اما برای جاده‌های فرعی و غیر مستقیم تابلویی نمی‌زنند، بیان کرد: گرامی داشت هر ساله عید غدیر به معنای تابلو زدن و نشان دادن صراط مستقیم برای بندگان خداوند است. بزرگداشت این عید بزرگ سفارش خدا و پیغمبر خدا است.

امام جمعه ملایر ضمن اشاره به بخشی از خطبه غدیر، خاطر نشان کرد: پیامبر خاتم در این خطبه فرمود" همه حاضران به غایبان و همه پدران به فرزندان تا روز قیامت، واقعه غدیر خم را اطلاع دهند و کسی که حرف  مرا نسبت به امامت و ولایت رد کند، مورد غضب خداوند است." و سپس فرمود" خدایا هر کسی که علی (ع) را یاری می‌کند، یاری کن و هر کس او را خار می‌کند، خار کن."

برقراری با تأکید بر اینکه هر کس امیر المومنین (ع) را یاری نکند، نفرین پیامبر گریبان‌گیر او خواهد شد، اضافه کرد: هزار و ۴۰۰ سال قبل پیامبر خاتم دست امیر المومنین (ع) را گرفت و او را بعنوان امام بر حق و ولی خدا بر روی زمین معرفی کرد و امروز در سال ۱۴۰۰، سید علی خامنه ای، سلاله پاک غدیر خم، منصب ولایت را بدست گرفته است.

امام جمعه ملایر در پایان یادآور شد: اگر امروز با سید علی بیعت کنیم، یقین بدانید اگر ۱۴۰۰ سال قبل بودیم، در برکه غدیر با امیر المومنین بیعت می‌کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها عید سعید غدیرخم عید ولایت امام جمعه ملایر امیر المومنین امامت و ولایت صراط مستقیم عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: اگرچه میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۷۷ نشانگر هوای سالم است اما شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۴۸ از شرایط پاک هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مهدی اله‌پور افزود: هم اکنون کیفیت هوای اغلب ۲۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط پاک تنفسی است.

وی بیان کرد :  به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

 قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت «پاک» و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت «سالم» است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان» و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای همه سنین» محسوب می‌شود

دیگر خبرها

  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود