Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه عضو هیات مدیره کانون کارآفرینان کشور با بیان اینکه کارآفرینان واقعی هرگز دنبال خانه‌های آنچنانی و ماشین شاسی بلند نیستند، گفت: برخی مشکلاتی که کارآفرینان امروز با آن مواجهند توسط خود آنها ایجاد شده است.

سجاد سنجابی به مناسبت روز ملی کارآفرینی (۶ مرداد) در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر اشتغال، کار و درآمد هیچ چیزی از استان‌های دیگر کمتر ندارد، عنوان کرد: بسیاری از فعالین اقتصادی کرمانشاه در حوزه کارآفرینی، بازرگانی، اصناف و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در سطح کشور مطرح و شاخص هستند.

وی ادامه داد: آنچه که باعث می‌شود کارآفرینی در کرمانشاه گاهی موفق نباشد به مشکلات خود کارآفرینان بر می‌گردد.

سنجابی کارآفرینی را موفق دانست که اگر برای ۵۰ نفر ایجاد شغل کرده حداقل ۱۰ نفر آنها بیمه شده باشند و افزود: اگر کارآفرینی در کرمانشاه در مسیر درست پیش برود، با وجود این همه ظرفیت دیگر چیزی به نام بیکاری نخواهیم داشت.

خلأ آموزشی، حلقه مفقوده کارآفرینی کرمانشاه

رئیس کانون کارآفرینان کرمانشاه یکی از مهمترین مشکلاتی که کارآفرینان در استان با آن مواجه هستند را خلأ آموزشی دانست و اظهار کرد: وقتی کارآفرین قصد ایجاد یک طرح اشتغالزایی را دارد، در درجه اول باید کار بلد باشد و بداند دقیقا چه چیزی از آن طرح می‌خواهد.

 وی با تاکید بر اینکه کارآفرینان باید آموزش‌های لازم در همه زمینه‌های قوانین کار، قوانین بانکی، مسائل بیمه و تامین اجتماعی و ... را دریافت کرده باشند، اضافه کرد: متاسفانه خلا این آموزش‌ها بین کارآفرینان بسیار جدی است.

به گفته رئیس کانون کارآفرینان استان کرمانشاه، در شرایطی که در این کانون آموزش‌های لازم با استفاده از اساتید دانشگاه، کارشناسان و متخصصان برای کارآفرینان در نظر گرفته می‌شود و در اکثر مواقع نیز این آموزش‌ها رایگان است، اما کارآفرینان استقبال چندانی از آن ندارند.

وی معتقد است این خلا آموزشی باعث شده کارآفرینان به هدف اصلی خود که ایجاد اشتغال است نرسند و طرح آنها با شکست مواجه شود.

سنجابی مشکل دیگری که کارآفرینی در استان با آن مواجه است را دیدگاه سطحی برخی از کسانی دانست که قصد کارآفرینی دارند و ادامه داد: کارآفرین واقعی تمام فکر خود را بر طرحی که به آن علاقه دارد، متمرکز می‌کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از این افراد به جای اینکه به فکر ایجاد شغل باشند تنها منتظر آن هستند که وامی دریافت و آن را خرج مصارف دیگر کنند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که کارآفرینان واقعی هرگز به دنبال خرید خانه آنچنانی و ماشین شاسی بلند نیستند.

عدم بازاریابی عامل شکست بسیاری از طرح‌های کارآفرینی

عضو هیات مدیره کانون کارآفرینان کشور معضل دیگر کارآفرینی در کرمانشاه را عدم توجه به بازاریابی دانست و تاکید کرد: زمانی یک کارآفرینی به نتیجه می‌رسد که بازار فروش آن دیده شود.

سنجابی اولین بخش از راه اندازی یک کسب و کار را توجه به فروش محصول دانست و اظهار کرد: عامل شکست بسیاری از طرح‌های کارآفرینی فروش نرفتن محصولات است.

وی از آمادگی کانون کارآفرینی برای ارائه خدمات بازاریابی و فروش محصولات خبر داد.

دستگاه‌ها را ترسانده‌ایم 

رئیس کانون کارآفرینان استان کرمانشاه به مشکل طولانی بودن اخذ مجوزها و بروکراسی پیچیده پیش روی کارآفرینی نیز اشاره کرد و ادامه داد: اگرچه این مشکل تا حدودی وجود دارد، اما بخش عمده‌ای از آ به خود کارآفرینان برمی‌گردد.

 سنجابی خاطرنشان کرد: وقتی کارآفرینی که قصد شروع یک کسب و کار را دارد، آشنایی با نحوه اخذ مجوز، قوانین بانکی، طرح توجیهی و ... را نداشته باشد، روند کار او پیچیده خواهد شد.

به گفته عضو هیات مدیره کارآفرینان کشور برای افرادی که چم و خم کار را می‌دانند گرفتن مجوز گاهی کمتر از دو ماه طول می‌کشد، اما کسانی که نمی‌دانند باید چه کار کنند گاهی بیشتر از یک سال بین دستگاه‌ها سرگردان می‌شوند.

سنجابی گفت: از سوی دیگر برخی به نام کارآفرینی سراغ دستگاه‌های مختلف و بانک‌ها رفته و بدون داشتن تخصص لازم نسبت به دریافت مجوز، اخذ تسهیلات و ... اقدام کرده اند، اما موفق نبوده و حتی مشکلاتی را نیز برای بانک ها و دستگاه‌هایی که با آنها همکاری داشتند ایجاد کردند.

وی معتقد است، این امر باعث شده دستگاه‌ها از کارآفرینان بترسند و گاهی حاضر به همکاری با آنها نباشند.

عضویت بیش از۱۲۰ کارآفرین برتر در کانون کرمانشاه

 وی در ادامه با اشاره به سابقه فعالیت کانون کارآفرینان استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: این کانون شش سال است که فعالیت خود را در زمینه‌های مختلف خصوصا آموزش کارآفرینی با استفاده از اساتید مجرب که برخی از آنها در سطح کشور شهره هستند، آغاز کرده است.

سنجابی تاکید کرد: هدف از راه‌اندازی این کانون ارائه وام و استخدام کردن افراد نیست، بلکه قرار است در این کانون افرادی که صاحب ایده و توانمند هستند از خدمات آموزشی، حمایتی و ... بهره‌مند شوند.

وی از عضویت ۲۲۰ نفر در کانون کارافرینان کرمانشاه یاد کرد و گفت: از این تعداد ۱۲۰ نفر کارآفرین برتر و نمونه هستند و مابقی نیز تحصیلات دانشگاهی کار آفرینی دارند یا از اساتید کارآفرینی برتر کشور هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه کارآفرینی کانون کارآفرینان استان کرمانشاه دستگاه ها آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!

فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!

دیگر خبرها

  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • خانه موزه‌ای در تهران که نماد عقل و عشق است
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • شبکه‌های اجتماعی یا ماشین‌های معتادساز
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • دخیا همراه با ولا و ماتا به دنبال یک تجربه جدید
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی