Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:36:49 GMT

هزار و ۹۵۰ هزار ریال طرح عمرانی در اصفهان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۸۷۰۰

هزار و ۹۵۰ هزار ریال طرح عمرانی در اصفهان افتتاح شد

به گزارش ایرنا، احداث باند دوم بلوار نظام سپاهان‌شهر، احداث خط انتقال پساب از سپاهان شهر به صفه، ساماندهی و تعریض پیاده روهای خیابان نظر میانی، پاتوق گنجینه زندگی حسین آباد و دیگر پروژه ها از جمله طرح‌های افتتاح شده هستند.
شهردار اصفهان در این آیین ضمن ابراز امیدواری از اینکه افتتاح طرح‌های مختلف مدیریت شهری بتواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات شهروندان باشد گفت: پس از طرح مترو در اصفهان، حلقه حفاظتی شهر، سالن اجلاس و تصفیه خانه‌های سطح شهر بیشترین هزینه را برای احداث به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قدرت اله نوروزی افزود: در شرایط خشکسالی فعلی موضوع آبیاری و تامین آب چهار هزار هکتار از عرصه‌های فضای سبز شهر امری دشوار است.
وی به احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب مختلف در شهر بیان کرد: با احداث این تصفیه خانه‌ها، اکنون ۳۵ درصد از فضای سبز شهر با آب خاکستری آبیاری می‌شود و قرار است این میزان تا پایان سال جاری به ۵۰ درصد افزایش یابد.
شهردار اصفهان تصریح کرد: این درحالی است که تحقق آبیاری نیمی از عرصه‌های فضای سبز شهر با آب خاکستری برای سال ۱۴۰۵ پیش بینی شده بود.
وی اظهارداشت: امیدوارم طرح‌های مدیریت شهری بدون خلل ادامه یابد تا بهزیستی و امید در شهر اصفهان افزایش یابد.
مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان نیز در این آیین گفت: در ۲ سال گذشته ۱۴۵ پروژه عمرانی و خدماتی با مصوبات و سازوکارهای شهرداری و با توجه به زیست پذیری، شهر خلاق و شهر دوستدار سالمندان در این منطقه احداث شده است.
احمد رضایی با اشاره به اینکه ۴۰ روز پیش نیز ۳۲۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه پنج به بهره برداری رسیده بود ادامه داد: امروز هزار و ۹۵۰  میلیارد ریال پروژه‌های این منطقه به بهره برداری می‌رسد و برای آزادسازی آن‌ها ۱۴۳ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی احداث باند دوم بلوار نظام سپاهان‌شهر و خط انتقال پساب از سپاهان شهر به صفه را از طرح‌های منطقه پنج دانست و تصریح کرد: خیابان نظام سپاهان شهر ۶ متر عرض داشت که اکنون به ۳۰ متر افزایش یافته است و برای احداث آن ۲۰ هزار مترمربع از زمین های منطقه آزادسازی شده است.
وی به احداث تصفیه خانه سپاهان شهر برای استفاده از آب خاکستری جهت آبیاری فضای سبز شهری اشاره و خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه به روش انعقاد، لخته سازی و ته نشینی با ۶ کیلومتر خط انتقال آب خاکستری ساخته و ۱۹ مخزن ذخیره آب با حجم ۲۱ هزار مترمکعب احداث شده است.

یکی از دغدغه های شهری تامین منابع آب پایدار است
همچنین معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در این آیین گفت: چهار هزار و ۲۰۰ هکتار عرضه فضای سبز در شهر اصفهان وجود دارد که برای آبیاری آن به ۵۶ میلیون مترمکعب آب نیاز است.
حسین امیری افزود: رویکرد استفاده از آب خاکستری از سال ۹۶ آغاز شده و اکنون مصرف این آب به حدود ۴۰ میلیون مترمکعب تقلیل یافته است.
وی ادامه داد: در زمان حاضر ۳۶ درصد آبیاری فضای سبز شهر اصفهان با آب خاکستری صورت می‌گیرد که پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان سال جاری به ۵۰ درصد افزایش یابد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در مجموع طرح های حوزه آبرسانی ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است که اجرای ۸۶ کیلومتر خطوط انتقال آب و کُلکتور و ۲ باب  تصفیه خانه از جمله آن‌هاست.
وی با اشاره به اینکه ۲ تصفیه خانه در حال احداث و ۲ تصفیه خانه نیز در مرحله انعقاد قرارداد است تصریح کرد: احداث این تصفیه خانه ها در راستای حفظ فضای سبز شهری و صرفه جویی در مصرف آب است.
آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی، فرهنگی، خدماتی و ترافیکی منطقه پنج شهرداری اصفهان سه‌شنبه شب با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر و مسوولان شهرداری اصفهان در فضای باز ورزشگاه ولایت سپاهان‌شهر برگزار شد.

برچسب‌ها تصفیه خانه شهرداری اصفهان آبیاری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه شهرداری اصفهان آبیاری تصفیه خانه شهرداری اصفهان آبیاری اصفهان شهرداری اصفهان تصفیه خانه ها فضای سبز شهر آب خاکستری سپاهان شهر منطقه پنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • افتتاح دو طرح عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس