Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اعظم علی‌مددی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۳۲ نفر از این کودکان دختر و ۱۲۹ نفر پسر هستند که در قالب رده‌های سنی یک تا ۲۴ سال در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شدند.

وی اظهار داشت: اولویت بهزیستی در سپردن کودکان فاقد سرپرست صلاحیت‌دار به بستگان درجه  آنان است چرا که این کودکان آسیب‌های عاطفی زیادی را متحمل شده‌اند و حضور در بین اقوام و بستگان در ایجاد، بازپیوند فرد به خانواده اثر زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی توضیح داد: این کودکان به‌دلیل نداشتن صلاحیت خانواده و گزارش مددکاری و حکم قضایی به اقوام دارای صلاحیت که دادگاه آنان را تایید کند، سپرده می‌شوند.

علی‌مددی افزود: بهزیستی استان ماهانه مبلغی با عنوان فرزندان امدادبگیر پرداخت می‌کند و علاوه بر این کمک هزینه تحصیل در مقاطع مختلف، مسکن، جهیزیه، حرفه‌آموزی و خدمات مشاوره‌ای رایگان را نیز برای این کودکان می‌پردازد.

وی اظهار داشت: برخی از این کودکان به شکل موقت وارد خانواده‌های صلاحیت‌دار می‌شوند و به محض رفع مشکلات والدین و تایید مراجع صلاحیت‌دار به کانون خانواده اصلی باز می‌گردند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: دختران با بیش از ۱۸ سال که در کنار خانواده با صلاحیت زندگی می‌کنند در صورت ادامه ندادن به تحصیل و ازدواج نکردن به دفتر زنان استان در قالب دختران خودسرپرست معرفی و از خدمات این نهاد بهره مند می‌شوند.

علی‌مددی افزود: ۳۸ کودک در پنج خانه کودک بهزیستی استان که چهار واحد از این خانه‌ها غیر دولتی هستند، نگهداری می‌شوند.

وی اظهار داشت: دفتر فوریت‌های اجتماعی بهزیستی استان مرکزی هشت مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان، خمین، شازند، محلات، زرندیه و خنداب دارد.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۶ هزار و ۲۵۱ خدمت تخصصی در بخش‌های روانشناسی، مددکاری اجتماعی، حقوقی، بهداشتی درمانی، تربیتی، نگهداری موقت، تلفنی و آموزشی به گروه‌های هدف خود در سال جاری ارایه کرده است.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها استان مرکزی کودکان کار اداره کل بهزیستی استان مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی کودکان کار اداره کل بهزیستی استان مرکزی استان مرکزی کودکان کار اداره کل بهزیستی استان مرکزی اداره کل بهزیستی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند

ایسنا/البرز مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج از تحمل کیفر ۲۷۴ زندانی با استفاده از مراقبت الکترونیکی در خارج از این زندان خبر داد.

به گزارش ایسنا، اله کرم عزیزی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: این افراد در اجرای سیاست‌های قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و با هدف بازسازی شخصیت زندانیان از طریق اعمال طرح نظارت و مراقبت الکترونیکی محکومیت خود را در کنار خانواده سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: تایید حسن اخلاق، رفتار، رعایت قوانین و مقررات زندان توسط زندانیان از موارد اعلام شده به مراجع قانونی و اعلام موافقت آنان برای برخورداری واجدین شرایط از تسهیلات سامانه های نظارت و مراقبت الکترونیکی است.

عزیزی بیان کرد: استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان این امکان را به آنان می‌دهد تا علاوه بر سپری نمودن طول مدت محکومیت خود در کنار خانواده بتوانند با حضور در محل کار خود امرار معاش نمایند.

مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج با اشاره به اینکه با استفاده از این سامانه، به جای اینکه شخص دوران محکومیت خود را در زندان سپری کند می‌تواند در جامعه و در کنار خانواده خود باشد، یادآورشد: تنها محدودیت‌های تردد، پیش‌بینی شده، فعالیت در یک محدوده جغرافیایی خاص است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده