Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «محمد امین بیلمز» استاندار وان به همراه «یوکسل یغیت» فرمانده ژاندارمری و «عطانور آیدین» رئیس پلیس این استان، از دیوارهای مرزی در حال ساخت در شهرستان چالدران وان واقع در مرز با ایران بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، بیلمز در جریان این بازدید، ضمن اشاره به اینکه دیوار مذکور در طول مرز با ایران احداث خواهد شد، گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال ۶۴ کیلومتر از این دیوار ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت دیوار در سراسر مرز ۲۹۵ کیلومتری با ایران ظرف سال‌های آینده ادامه خواهد داشت.

استاندار وان ترکیه در ادامه افزود: ساخت دیوار در مرز استان‌های «ایغدیر» و «آغری» به سرعت پایان یافت و اکنون در وان و «حکاری» روند احداث در حال انجام است. مهاجران در هوای مه‌آلود و در نقاطی که از دید خارج است از طریق روستاهای ایران به روستاهای این مناطق می‌آیند و البته یگان‌ها بر این مناطق نظارت دارند. در بستر رودخانه‌ها تا حد امکان خندق حفر و سیم خاردار کشیده شده است.

وی تصریح کرد: پیش از این مرزهای‌مان با ایران از طریق برج‌های دیده‌بانی و پاسگاه‌ها محافظت می‌شدند و تنها سیستم فیزیکی‌مان سیم خاردار بود اما از سال ۲۰۱۹ اقدامات جدی انجام شده و به مرور شاهد نتایج آن نیز هستیم. نیروهای‌مان تقویت شده و نیروهای کمکی نیز اعزام خواهند شد.

استاندار وان همچنین تاکید کرد: ظرف یک سال ۷۶ برج بلوکی ساخته شد و نصب ۲۸ برج دیگر ادامه دارد. ۴۴ پاسگاه داریم و در نقاط لازم نیز پشتیبانی صورت خواهد گرفت.

بیلمز از اعزام یگان‌های کمکی برای اطمینان از بالاترین سطح امنیت مرزی خبر داده و گفت: در پی افزایش فشار مهاجرت، فرماندهی مرزی کشور ۲ گروهان اکتشافی و ۲ گروهان تکاوری را با خودروهای زرهی به منطقه اعزام کرد. وزارت کشور نیز به منظور پشتیبانی از یگان‌های مستقر در خطر مرزی، ۳۵ تیم عملیات ویژه را با ۵۰ خودرو زرهی از سایر استان‌ها به این منطقه اعزام کرد.

وی تصریح کرد: ۵۰۰ نفر از آنها در شهر چالدران و ۲۵۰ تن دیگر نیز در منطقه «سرای» واقع در مرز استان وان با ایران مستقر شدند. علاوه بر این، جهت پشتیبانی از نیروهای ژاندارمری که پشت خط مرزی گشت‌زنی می‌کنند، از استان‌های «الازیغ»، «بینگول»، «موش» و «قارص»، سه گروهان و یک گردان اعزام شدند. آنها هم حدود ۴۰۰ نفر هستند و با خودروهای زرهی وارد منطقه شدند. وظیفه تأمین امنیت خط دوم بر عهده این نیروها است.

بیلمز همچنین افزود: به خط دوم نیز ۲۰۰ پاسبان اعزام شدند. آنها هم همراه با سربازان و نیروهای ژاندارمری فعالیت می‌کنند.

استاندار وان همچنین با تاکید بر اینکه امنیت مرز ترکیه با ایران به طور شبانه‌روزی توسط پایگاه‌های نظامی، پاسگاه‌ها و گشت‌های نیروهای امنیتی در منطقه تأمین می‌شود گفت از پهپادها نیز در این امر استفاده می‌شود.

بیلمز تصریح کرد که سال گذشته از ورود حدود ۱۰۵ هزار مهاجر غیرقانونی از خط مرزی ممانعت شده و در ادامه اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون، از ورود بیش از ۵۵ هزار مهاجر غیرقانونی ممانعت شده یا اقدام به بازداشت آنها کرده ایم. در واقع تعداد مهاجران غیرقانونی که امسال قصد ورود به ترکیه را داشته‌اند، نسبت به سال گذشته افزایش نیافته ولی حساسیت مردم بالا رفته است.

وی ادامه داد: تنها در سال ۲۰۲۱، برای ۷۸۳ متهم به سازماندهی قاچاق انسان، تشکیل پرونده قضائی داده شد و حدود ۳۰۰ نفر از آنها بازداشت شده‌اند.

پربیننده ترین فشار حداکثری علیه ایران به طرز وحشتناکی شکست خورد / برنامه هسته‌ ای ایران پیشرفت کرده است برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته ماجرای دست‌ نوشته بایدن درباره ایران در دیدار با الکاظمی برای بازگشت ایران به مذاکرات احیای برجام مهلت تعیین شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دیوار مرزی استاندار وان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان

مرزبانی ایران در بیانیه ای اعلام کرد ۶ مرزبان استان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند.

به گفته مرزبانی ایران بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به‌دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ماشین مغزشویی صهیونیست‌ها به دیوار خورد!
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند