Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-29@20:08:53 GMT

پاکدامن ستاره سابر ایران در توکیو

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۹۳۴۵

پاکدامن ستاره سابر ایران در توکیو

 به گزارش ایرنا، امروز (چهارشنبه) تیم شمشیربازی ایران با شکست ۴۴ بر ۴۵ برابر تیم ایتالیا، شانس کسب مدال تیمی این رشته در بازی‌های المپیک را از دست داد تا سابریست‌ها در ۲ بخش تیمی و انفرادی دست خالی توکیو را به مقصد تهران ترک کنند.

این در حالی است که پیش از اعزام تیم به بازی های المپیک کارشناسان فدراسیون و کادر فنی تیم شمشیربازی از این رشته به عنوان یکی از شانس‌های مدال طلا یاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بررسی عملکرد سابریست های ایران در اوردگاه توکیو نشان از آن دارد برخلاف تصور علی پاکدامن ستاره این تیم بود و کاپیتان مجتبی عابدینی که در چهار سال پیش موفق به کسب عنوان چهارم در این آوردگاه شده بود عملکرد درخشانی از خود به جای نگذاشت. 

عابدینی در  مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابت های انفرادی ابتدا گوردون کانادایی را با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ از پیش رو برداشت اما در ادامه با نتیجه ۱۵ بر ۷ به «آرون ژیلاگی» باخت و حذف شد. عابدینی همچنین در بخش تیمی یکی از نفرات اصلی ایران بود که در مقابل ایتالیا قرار گرفت. 

کاپیتان تیم شمشیربازی ایران در این دیدار ابتدا ۲ بر ۶ به انریکو برر باخت و در ادامه برابر لوکا کوراتلی با نتیجه ۵ بر ۵ متوقف شد. او در ادامه رقابت تیمی ایران و ایتالیا برابر لوییجی سامله نیز نتوانست پیروزی را کسب کند و برابر این شمشیرباز مطرح ایتالیایی هم با نتیجه ۵ بر ۵ متوقف شد.

عابدینی در بخش تیمی نمایش درخشانی داشت و با یک شکست و ۲ تساوی به کار خود در این رقابت پایان داد. 

محمد فتوحی دیگر شمشیرباز ایرانی بود که در توکیو حضور داشت. او ابتدا با نتیجه ۱۳ بر ۱۵ «اپیتی» فرانسوی را از پیش رو برداشت و در ادامه برابر لوییجی سامله ایتالیایی با نتیجه ۷ بر ۱۵ مغلوب و حذف شد. سامله در رقابت های انفرادی به مدال نقره المپیک در این رشته رسید. 

رهبری در بخش تیمی نیز در ترکیب ثابت ایران حضور داشت و توانست یک راند پیروز شود و ۲ راند را نیز واگذار کرد. وی در راند نخست برابر لوکا کوراتلی با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب شد اما در ادامه توانست در راند دوم لوییجی سامله را با نتیجه ۷ بر پنج شکست دهد. وی در راند پایانی نیز ۵ بر سه به انریکو برر باخت. 

بدون شک ستاره سابر ایران در المپیک توکیو علی پاکدامن بود. وی که در بخش انفرادی کار خود را با حذف  اندراس زاتماری که عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه داشت، آغاز کرده بود در ادامه «هارتونگ مکس» آلمانی را نیز از پیش رو برداشت. قرعه سخت پاکدامن زمانی بود که وی به آرون ژیلاگی قهرمان بخش انفرادی برخورد کرد و با شکست در دور یک‌ چهارم نهایی حذف شد. 

اما اوج کار پاکدامن در مسابقات تیمی بود که توانست در راند نخست «لوییجی سامله» دارنده مدال نقره بخش انفرادی را با نتیجه ۱۰ بر چهار شکست دهد. پاکدامن هر چند در بازی دوم برابر «انریکو برر» با نتیجه پنج بر یک مغلوب شد اما در راند پایانی نمایشی فوق‌العاده در برابر «لوکا کوراتلی» از خود به جای گذاشت. در راند پایانی و در حالی که ایران ۳۳ بر ۴۰ از تیم ایتالیا عقب بود پاکدامن با یک بازی حساب شده نتیجه را در امتیاز ۴۴ برابر کرد. او توانست برابر کوراتلی با نتیجه ۱۱ بر پنج به برتری برسد. 

در بخش تیمی کاپیتان سابر ایران عملکرد موفقی نداشت و شاید اگر وی می توانست چند امتیاز را در برابر حریفان از آن خود کند بدون شک اکنون ایران مدعی رسیدن به مدال بود. عابدینی در دیدار برابر ایتالیا ۱۲ امتیاز را کسب کرد. او ۲۶ درصد امتیازات ایران را در این دیدار از آن خود کرد. در این دیدار محمد رهبری نیز ۱۰ امتیاز به دست آورد. 

اینکه از پاکدامن به عنوان یک ستاره یاد می‌شود اغزاق نیست زیرا پاکدامن به تنهایی توانست ۵۰ درصد امتیازات تیم ایران را از آن خود کند. وی در این دیدار در سه راند موفق به کسب ۲۲ امتیاز شد.

تیم ایران برای کسب عنوان پنجم تا هشتم باید به مصاف تیم سابر ایالات متحده آمریکا برود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مجتبی عابدینی محمد رهبری بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو کمیته ملی المپیک مجتبی عابدینی محمد رهبری محمد فتوحی وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند

رقابت‌های مینی گلف قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با شرکت ۱۷۰ ورزشکار به میزبانی اصفهان برگزار شد.

در بخش مردان این مسابقات محمد امین فطرس نماینده قم در جایگاه دوم قرار گرفت و نشان نقره را از آن خود کرد و در مجموع تیمی بخش مردان هم قمی‌ها بر سکوی نایب قهرمانی کشور ایستادند.

در بخش بانوان هم عناوین اول تا سوم به نمایندگان قم رسید و الهام محمدی، نرگس جعفری و مبینا نظری ۳ ورزشکار قمی بودند که به ترتیب مقام‌های اول تا سوم مسابقات را کسب کردند تا در رده بندی تیمی بانوان، قمی‌ها به قهرمانی برسند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • قهرمانی سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو با فیرنهایم در شاخ بوندسلیگا
  • خاطره تلخ پیکان در قزوین با ردپای شهاب زاهدی
  • تولد ستاره جدید رئال برابر بایرن!
  • یک هیولای دیگر در انتظار رودیگر
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد
  • درگیری لفظی کلوپ و صلاح / تساوی پرحاشیه برای لیورپول برابر وستهم رقم خورد +فیلم
  • دعوای لفظی محمد صلاح و کلوپ پیش از ورود ستاره به زمین | تلاش هم تیمی ها برای آرام کردن اوضاع | ویدئو
  • طعنه ستاره سابق به رئال: باعث خجالت است
  • نتیجه کل‌کل با عبدالکریم حسن؛ هر دو دست دروازه‌بان جوان پرسپولیس شکست!