Web Analytics Made Easy - Statcounter

نرگس عبیدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کاهش مراجعه مردم برای اهدا خون باعث شده میزان ذخایرگروه‌های مختلف خونی دراستان بوشهر به وضعیت قرمز برسد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در طول روز بیماران ثابتی وجود دارد که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دارند و یک سری بیماران نیز به دلیل حوادث و عمل‌های جراحی نیاز به خون دارند در زمان حاضر استان بوشهر به همه گروه‌های خونی مثبت و منفی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبیدی اضافه کرد: مردم از زمان همه‌گیری کرونا از ورود به مراکز درمانی هراس دارند اما باید بدانیم پایگاه انتقال خون مرکز درمانی نیست بلکه یک مرکز تولیدی است و قبل از کرونا هم به صورت همیشگی همه پروتکل‌های بهداشتی در این مرکز رعایت می‌شده است و امروز این دستورالعمل‌های بهداشتی سخت‌گیرانه‌تر رعایت می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم ترس از انتقال ویروس کرونا در مراکز انتقال خون نداشته باشند و در تامین ذخایر گروه‌های خونی مختلف مانند همیشه ما را یاری کنند.  

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: این استان با همکاری مردم در چهار ماه گذشته توانسته رتبه سوم کشوری در بخش اهدا خون نسبت به جمعیت را کسب کند و انتظار می‌رود در این شرایط حساس نیز اهدا کنندگان بوشهری این سازمان را همراهی کنند.

وی با اشاره به ۹ مردادماه روز اهدا خون افزود: انتظار می‌رود مردم استان بوشهر با حضور خود در مراکز انتقال خون کمک کنند ذخایر خونی این استان در حد مطلوب باقی بماند.

عبیدی تاکید کرد: نیاز به خون همیشگی و عمر خون و فرآورده‌های آن کوتاه است به همین دلیل از هم استانی‌ها انتظار می‌رود در روزهای آینده با حضور در پایگاه‌های انتقال خون این استان در کنار ما باشند و اجازه ندهند ذخایر خونی کاهش یابد تا از این روزهای سخت همچون گذشته با سربلندی عبور کنیم. 

وی با تاکید براینکه سلامت اهدا کننده از همه چیز برای ما مهم‌تر است گفت: از آنجایی که افراد همیشه دنبال انجام کار خیر هستند و اهدای خون نیز جزو کارهای خیر به شمار می‌رود و با انجام آن یک تا سه نفر از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کنند اهدای مستمر خون ضروری است.

برچسب‌ها کرونا بوشهر روز اهدای خون پروتکلهای بهداشتی سازمان انتقال خون ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا بوشهر روز اهدای خون کرونا بوشهر روز اهدای خون پروتکلهای بهداشتی سازمان انتقال خون ایران استان بوشهر انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است

فاطمه ستاری نوید در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد :۳۰ اردیبهشت ماه بدلیل ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط رهبر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۳ روز ملی جمعیت نامگذاری شده است وطبق ماده ۱۹ قانون جوانی جمعیت مکلف هستیم برنامه های متنوعی داشته باشیم.

وی یادآورشد: روز ۳۰ اردیبهشت ماه روز اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت در ۷ بخش نخبگان، رسانه، خانواده ها، سازمان‌های های مردم نهاد، مدیران، موسسات و شرکتهای خصوصی و دستگاه اجرایی خواهد بود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری همدان تصریح کرد: همه علاقمندان می توانند در هر بخش که احساس می کنند در رویداد می توانند حائز رتبه شوند آثار و مستندات خود را به استانداری تحویل دهند و اگر بخواهند بصورت کشوری شرکت کنند باید به سایت ستاد جمعیت مراجعه کنند.

ستاری نوید ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه پایش و ارزیابی تمام علاقمندان و کسانی که در این زمینه زحمت می کشند خواهد بود بگونه ای که بتوانیم برترین ها را انتخاب کنیم و این کار جهت محقق شدن ابلاغ سیاست های رهبر انقلاب اسلامی است که تاکید بر افزایش نرخ باروری، افزایش جمعیت و افزایش جمعیت دارند و با اینگونه برنامه ها باعث ایجاد انگیزه بیشتر در بین مردم خواهیم شد.

کد خبر 6092930

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون