Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو تحلیل‌گر سیاسی معتقدند آمریکا برای جلوگیری از ورود به مجادله‌ای با عراق در موقعیت فعلی و با وجود افزایش گرما احتمالا با معافیت عراق از تحریم‌های ایران برای واردات انرژی آن موافقت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری هلنیک شیپینگ نیوز در گزارشی درباره مناسبات اخیر آمریکا و عراق درباره احتمال تمدید شدن معافیت‌های بغداد از تحریم های ایران برای واردات انرژی با وجود تحت فشار قرار داشتن عراق برای مستقل شدن از انرژی ایران نوشت: متیو رید معاون مرکز فارِن ریپورتز در واشنگتن گفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نمی خواهد میان کشورش و عراق مباحثه و جدالی بر سر معافیت به راه بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
او در این باره بیان کرد: تمدید معافیت با توجه به گرمای شدید تابستان واقعا تضمینی است. این که ایران می تواند این انرژی را منتقل کند یا نه بحث دیگری است. 
راشل زیِمبا بنیان گذار مرکز زیمبا اینسایتز نیز انتظار دارد که با تمدید این معافیت موافقت شود. 
او همچنین گفت که عراق ممکن است خواستار معافیت های بیشتری باشد تا پرداخت هزینه واردات از ایران را آسان تر کند. 

عراق امسال به دلیل واردات نوبتی برق و گاز از ایران از کاهش انرژی در مضیقه بوده است و در زمینه تعیین تکلیف میلیاردها دلار بدهی معوقش به تهران بدون عکس العملی از آمریکا با مشکلاتی رو به روست.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق آمريكا جو بایدن ايران واردات انرژی از ایران معافیت عراق از تحریمهای آمریکا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس‌جمهور آمریکا پس از پایان سخنرانی خود در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری در ایالت فلوریدا، تلاش داشت تا با یک موجود خیالی دست بدهد.

گاف جدید و خنده‌دار بایدن درباره اسرائیل | تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه‌های اجتماعی کد خبر 847092 برچسب‌ها خبر ویژه بایدن ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • افغانستان و قرقیزستان در شانس مجدد جام جهانی
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • آمادگی رم و اسپیناتزولا برای تداوم همکاری؛ احتمال تمدید دو ساله قرارداد
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم