Web Analytics Made Easy - Statcounter

هانی تحویل زاده، از قاچاق شیرخشک نوزاد خبر داد و گفت: با توجه به نوسان ارز، قیمت شیرخشک در کشورهای همسایه ۲ برابر بالاتر از کشور خودمان است که این امر موجب شده تا صادرات صرفه اقتصادی برای تجار نداشته باشد.

او افزود: گرچه سازمان غذا و دارو و سازمان حمایت بر نرخ فعلی شیرخشک اصرار دارند، اما چند ماهی است که به علت زیان دِه بودن، شرکت‌ها درخواست افزایش قیمت را کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحویل زاده با اشاره به اینکه قاچاق شیرخشک به افغانستان و عراق با حجم بالایی در حال انجام است، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت شیرصنعتی، شاهد مصرف غیرعادی شیرخشک نوزاد در کشور هستیم، از این رو خواستار حذف ارز دولتی و پرداخت یارانه به مصرف کننده هستیم، به طوری که تا ۲ سال یارانه در اختیار خانوارها قرار دهند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با بیان اینکه سایر ملزومات همچون قوطی و بسته بندی با ارز آزاد تامین می‌شود، گفت: علی رغم افزایش قیمت شیر در داخل و سایر هزینه‌ها، مسئولان به بهانه تخصیص ارز دولتی حاضر به افزایش قیمت نیستند، در حالی که انجمن خواستار حذف ارز دولتی و حمایت از مصرف کننده است تا با معقول شدن قیمت نسبت به کشورهای همسایه، موضوع قاچاق مرتفع شود.

تحویل زاده ادامه داد: افزایش قیمت شیر صنعتی نسبت به شیرخشک نوزاد منجر به سوء استفاده و جمع آوری شیرخشک نوزاد از سطح بازار خواهد شد.

او از دپو ۵۰۰ تن مواد اولیه در گمرگ خبر داد و گفت: تغییر کد تعرفه و عدم اولویت یک گروه کالا منجر به دپو شدن مواد اولیه در گمرکات و پرداخت هزینه انبارداری شده است.

این مقام‌ مسئول متوسط قیمت جهانی شیرخشک را ۲.۲ تا ۲.۵ دلار اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر قوطی شیرخشک در کشور ۳۸ هزار تومان است که به دلیل تامین ۸۵ درصد مواد اولیه از خارج باید به ۷۵ هزار تومان افزایش یابد.

هانی زاده ادامه داد: با توجه به روند طولانی تخصیص ارز و میزان محدود ارز تخصیصی انتظار می‌رود که ارز ترجیحی حذف و ارز نیما داده شود تا مشکلات ترخیص و قاچاق مرتفع شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد در پایان نسبت به کمبود شیرخشک در آینده هشدار داد و گفت: با توجه به آنکه تولید شیرخشک نوزاد سر از بازار محصولات لبنی در می‌آورد یا به دیگر کشورها قاچاق می‌شود، همواره این نگرانی وجود دارد که اگر مشکلات قیمت گذاری یا ترخیص مواد اولیه از گمرک حل نشود، با کمبود عرضه شیرخشک نوزاد در بازار مواجه خواهیم شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شیرخشک نوزاد افزایش قیمت مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد

پیمان نامدار در حاشیه بازدید از خدمات دندانپزشکی گروه جهادی الکفیل و هلال احمر زنجان گفت: برای نخستین بار در کشور، ۲ شرکت دانش بنیان در حال تولید دست مایوالکترونیک به عنوان اولین دست الکترونیک مصنوعی هستند که پس از تولید انبوه، کشور در این حوزه به خودکفایی خواهد رسید.

وی اضافه کرد : یکی از اهداف جمعیت هلال احمر توسعه‌ مراکز دیالیز و کموتراپی با شیمی درمانی برای بیماران در استان ها مورد نیاز است.

نامدار افزود: در این زمینه هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شده که با کمک و مدیریت جمعیت هلال احمر استان ها مکان هایی که برای ارائه خدمات مورد نیاز هستند شناسایی و مشخص و توسط جمعیت هلال‌احمر تجهیز و راه اندازی شود.

این مسوول ادامه داد: یکی از استان های پیش رو در راه اندازی تجهیزات بسیار مدرن و خوب دیالیز برای خدمت به مردم، استان زنجان است که با کمک مدیر عامل جهادی جمعیت هلال‌ احمر این استان به زودی در سال جدید شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

نامدار گفت: خوشبختانه در ۲ سال اخیر موفق شدیم بیش از سه میلیون عضو داوطلب و جوان در سطح کشور جذب جمعیت هلال احمر کنیم که از حدود ۴۰۰ هزار نفر به این عدد رسیده است.

وی با بیان اینکه علاقمندانی که عضو هلال احمر می‌شوند از آموزش های مخصوص بهرمند می‌برند، تاکید کرد: از خدمات و تخصص اعضا در این مجموعه استفاده می شود و از طرفی با ورود به جمع خانواده بزرگ هلال احمر در مسیری فراتر از ابعاد سیاسی و اقتصادی قرار می‌گیرند و می‌توانند دنیای بهتری برای همنوعان خود بسازند.

وی ادامه داد: کمک به امر سلامت بویژه به اقشار آسیب پذیر تکلیفی است که اساس نامه وزین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی بر دوش ما گذاشته است و این فعالیت در مواقع بحرانی و غیر بحران، در داخل و خارج از کشوری تعریف شده است.

نامدار خاطرنشان کرد: بر این اساس طی ۲ و سال نیم گذشته ۱۹۳ واحد توانبخشی به ۲۲۰ واحد در سطح کشور افزایش یافته و اولویت با مناطق کم برخوردار است تا بتوانیم هموطنان را در این مناطق پوشش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه