Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:03:36 GMT

کاهش خاموشی بخش صنایع در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۰۰۶۷

کاهش خاموشی بخش صنایع در استان اردبیل

حسین قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اوضاع شبکه برق سراسری با افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تازه و تعمیر شده به نسبت اوایل تابستان بهتر شده و امیدواریم از شدت پیک بار در ساعات اوج کاسته شود.

وی تصریح کرد: سهمیه اعلامی از سوی شرکت توانیر برای استان اردبیل تا ۳۵۰ مگاوات اعلام می‌شود ولی همچنان با افزایش مصرف برق در سطح استان به ویژه برق خانگی و عمومی روبه‌رو هستیم که از همین رو امروز مجبور شدیم اعمال خاموشی را به میزان ۱۶ مگاوات داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: البته این خاموشی‌ها با اعلام برنامه روزانه انجام شده و قطعاً شهروندان با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق می‌توانند در جریان برنامه‌های خاموشی قرار گرفته و برنامه‌ریزی را در این زمینه انجام دهند.

قدیمی افزود: ۵۴ مگاوات از افزایش بار مصرف استان در مدیریت مصرف بخش صنعتی و کشاورزی در نظر گرفته شده تا شرایط متعادلی را در مصرف و توان شبکه شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام هواشناسی استان از فردا با خنک شدن هوا امیدواریم کاهش مصرف برق اتفاق بیفتد و حتی محدودیت اعمال شده برای خاموشی صنایع کاسته شود.

قدیمی اضافه کرد: در روزهای اخیر و با اعمال خاموشی در بخش صنایع گله‌مندی‌ها از کاهش تولید محصولات صنعتی و افزایش قیمت آنها نظیر سیمان مطرح بود که مقرر شد در روزهای پیک مصرف تا ۵۰ درصد ظرفیت و سایر ایام تا صد درصد تولید سیمان با برقراری برق و فعالیت این مجموعه انجام شود.

وی بیان کرد: در فروردین ماه امسال با امضای تفاهمنامه‌ای با صنایع مختلف سعی کردیم تا همکاری آنها را در ایام پیک تابستان در تعدیل مصرف انرژی شاهد باشیم که مقرر بود تعطیلات تابستانی و تعمیرات در این ایام اعمال شود که ۷۰ درصد صنایع استان با ما همکاری نزدیکی را داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل ادامه داد: امیدواریم با بهبود شرایط در نیمه دوم تابستان و کاهش دمای هوا از شدت مصرف برق نیز کاسته شود.

کد خبر 5267459

منبع: مهر

کلیدواژه: مصرف برق صرفه جویی در مصرف برق اردبیل حسین قدیمی ویروس کرونا واکسن کرونا عید غدیر خم آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان اردبیل ایلام خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا واکسیناسیون خشکسالی مجلس شورای اسلامی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است

به گزارش خبرنگار مهر گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل اجراست و تنها سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است.

پس از تلاش واشینگتن برای محدود کردن درآمد روسیه همزمان با درگیری‌های نظامی بین این کشور و اوکراین و در همین حال به‌منظور حفظ جریان نفت روسیه به بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی، گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان به اصطلاح سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کردند.

این سقف قیمت به شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی اجازه می‌دهد تا زمانی که نفت روسیه کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه فروخته می‌شود، در معامله‌های نفت این کشور شرکت کنند.

کد خبر 6094451 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود
  • برق در این استان فردا قطع می‌شود؛ خاموشی از راه رسید؟
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است