Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، دکتر مینو محرز سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن کووایران برکت درباره تزریق عمومی این واکسن بیان کرد: ما واکسن‌ها را تحویل وزارت بهداشت دادیم، تزریق آن‌ها در دست وزارتخانه است و خارج از حوزه این وزارتخانه تزریقی انجام نخواهد شد.

او ادامه داد: واکسن برکت تا الان روی افراد ۱۸ سال به بالا مطالعه می‌شد، اما الان در حال تهیه‌ پروپوزالی هستیم که واکسن را برای افراد زیر ۱۸ سال هم مطالعه کنیم، مجوز که بگیرد، بقیه‌ مراحل را هم انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون در هر حال باید مدارس هم فعالیتشان را مثل قبل از سر بگیرند.

محرز افزود: آمریکا و اروپا هم اول مطالعه‌ واکسن را روی افراد بالای ۱۸ سال انجام دادند و بعد از موثر بودن پروژه، شروع به مطالعه‌ گروه سنی پایین‌تر کردند.

سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن کووایران برکت گفت: اخیرا یک میلیون دوز واکسن را به وزارت بهداشت تحویل دادیم، الان هم تعدادی دیگر تحویل داده شده و از هفته دوم مرداد میزان تولید خیلی بالاتر خواهد رفت و در هفته به چند میلیون دوز خواهد رسید.

محرز افزود: واکسن برکت دو کارخانه دارد که یکی صنعتی و دیگری نیمه‌صنعتی است، کارخانه‌ صنعتی که راه بیفتد، به هفته‌ای ۲ میلیون دوز واکسن خواهیم رسید.

وی در مورد رژیم غذایی و دارویی بعد از تزریق واکسن اظهار کرد: مردم به اطلاعات فضای مجازی در مورد این موارد اصلا توجه نکنند. با توجه به اینکه باید قبل و بعد از تزریق واکسن حتما از ماسک استفاده کنند، نیازی به استفاده از دارو یا مواد غذایی خاصی بعد از تزریق هم ندارند.

سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت افزود: فقط اگر دچار تب یا سردرد شدند، از یک مسکن معمولی استفاده کنند و اگر داروی خاصی روزانه مصرف می‌کنند، بعد از واکسیناسیون همچنان مصرف دارو را ادامه دهند، تنها نکته‌ مهم این است که چون درگیر جهش‌های مختلف ویروس هستیم، حتما از ماسک استفاده کنند، چون احتمال ابتلای مجدد وجود دارد.
 

کد خبر 617279 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران واكسن بركت مینو محرز واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران واكسن بركت مینو محرز واکسن کرونا وزارت بهداشت میلیون دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ظرفیت ۱۲ درصدی آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در سال ۱۴۰۳ گفت: نتایج اولیه پنجاه و یکمین آزمون دستیاری، نیمه دوم خرداد اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد درباره برگزاری پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی گفت: در این آزمون ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم هستند که در ۲۵ رشته تخصصی رقابت کردند.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم خرداد ماه اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد تا بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، تغییرات در برنامه دستیاری را موجب بهبود مشارکت خواند و تصریح کرد: امسال تغییراتی در برنامه دستیاری ایجاد کردیم تا موجب افزایش انگیزه در دستیاران شود که از مهمترین آن می‌توان به افزایش دستمزد دستیاران، کاهش شیفت‌های کاری اشاره کرد و اقدامات دیگری که در حال برنامه ریزی است.

باقری فرد افزود: امسال با مصوبه وزارت بهداشت، در بعضی از رشته‌های مورد نیاز کشور مانند جراحی قلب، جراحی قفسه صدری، جراحی کودکان افراد هم در مقطع تخصص و هم فوق تخصص می‌توانند وارد رشته شوند. سال گذشته تعداد زیادی از صندلی‌های خالی با همین شیوه تکمیل شد و امسال نیز این اقدام صورت خواهد گرفت.

پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران با بیش از ۱۲ هزار داوطلب برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد