Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کازشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه به نظر می‌رسد انتخاب نجیب میقاتی با توافقاتی بین غرب و عربستان حاصل شده است، گفت: میقاتی تجربه نخست وزیری را در کارنامه خود دارد و یکی از نقاط مثبت او این است که با احزاب مختلف در لبنان رابطه خوبی دارد.

حمد دستمالچیان، سفیر اسبق ایران در لبنان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص انتخاب نجیب میقاتی به عنوان نخست وزیر لبنان و تاثیر آن بر شرایط پیش رو در این کشور گفت: لبنان آینه‌ای از تحولات منطقه است به عبارت دیگر اگر طرف‌های منطقه‌ای با یکدیگر اختلاف و تنش داشته باشند به لبنان منتقل خواهد شد و اگر با یکدیگر روابط گرم و نزدیکی داشته باشند این شرایط در لبنان هم احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دلیل این اتفاق نیز آن است که نیرو‌های منطقه‌ای و بین المللی با هر کدام از طوایف تاثیرگذار در لبنان در تماس هستند و اراده خود را با آن طوایف درمیان می‌گذارند.

دستمالچیان با اشاره به تحولات رخ داده در منطقه و نزدیکی برخی کشور‌ها با یکدیگر گفت: به نظر می‌رسد برخی مسائل منطقه‌ای در حال حل و فصل است و این شرایط به لبنان نیز منعکس می‌شود بر همین اساس یک اجماع منطقه‌ای و بین المللی در راستای خاتمه به بحران لبنان شکل گرفته است.

سفیر اسبق ایران در لبنان با اشاره به تلاش‌های فرانسه در خصوص تسلط بر لبنان گفت: به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها نیز از انتخاب نجیب میقاتی استقبال کردند، چون اساسا ادامه تنش‌ها در لبنان بر مناسبات منطقه‌ای و اروپایی نیز تاثیرات سلبی داشت. چون اساسا تمام ناامنی‌های رخ داده در لبنان بانی و مسئولی نداشت و شرایط بحران در این کشور غرب و عربستان را به این نتیجه رساند که زمان پایان این بحران فرا رسیده است.

وی با اشاره به عملکرد ناقص سعد حریری در ایجاد آرامش در لبنان گفت: متاسفانه عملکرد نخست وزیر قبلی بحران در این کشور را عمیق‌تر کرد که البته موجبات حذف خود حریری را رقم زد.

دستمالچیان با بیان اینکه به نظر می‌رسد انتخاب نجیب میقاتی با توافقاتی بین غرب و عربستان حاصل شده است، گفت: میقاتی تجربه نخست وزیری را در کارنامه خود دارد و یکی از نقاط مثبت او این است که با احزاب مختلف در لبنان رابطه خوبی دارد و آموخته است که چه طور با طیف‌ها و گروه‌های مختلف کار کند. و حزب الله لبنان نیز رابطه خوبی با او دارد.

سفیر اسبق ایران در لبنان در پایان این گفتگو با تاکید بر تفاهمات و روابط گسترده نجیب میقاتی گفت: به نظر می‌رسد در صورت ایجاد تفاهمات داخلی در لبنان با نفوذی که میقاتی در میان کشور‌های عرب و اروپایی دارد بتواند سرمایه گذاری خارجی را به سمت لبنان جذب کند.

 

گفتنی است: نحیب میقاتی روز گذشته در جریان رایزنی‌های الزام‌آور پارلمانی لبنان با کسب ۷۲ رأی رسماً مأمور تشکیل دولت در این کشور شد.

لبنانی‌ها امیدوارند این بار سناریوی درجازدن روند سیاسی در این کشور تکرار نشود و نخست‌وزیر مکلف جدید هرچه سریعتر برای تشکیل دولت نجات در راستای منافع ملی اقدام کند.

«محمد نجیب عزمی میقاتی» سیاستمدار و بازرگان لبنانی در ۲۴ نوامبر سال ۱۹۵۵ میلادی در شهر طرابلس به دنیا آمد.

وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه آمریکایی بیروت و آکادمی اروپایی مدیریت در فرانسه و دانشگاه هاروارد در آمریکا گذرانده است.

میقاتی در عرصه سیاسی لبنان در مناصب مختلفی خدمت کرده است، او در ۱۹ آوریل سال ۲۰۰۵ میلادی به‌عنوان نخست وزیر لبنان انتخاب شد و تا ۱۹ ژوئیه همان سال نخست وزیر باقی ماند، دولت وی دولتی موقت بود که تنها تا انتخابات مجلس قانونگذاری جدید و تشکیل دولت براساس آن رسمیت داشت.

وی علاوه بر این از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ میلادی نیز به‌عنوان وزیر حمل‌ونقل و اشتغال عمومی فعالیت کرده است. میقاتی بار دیگر در سال ۲۰۰۹ میلادی به‌عنوان نماینده منطقه طرابلس در پارلمان لبنان انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دستمالچیان لبنان نجیب میقاتی انتخاب نجیب میقاتی غرب و عربستان نظر می رسد نخست وزیر منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اکیپ‌های برداشت محصولات در مناطق مختلف فعال هستند، گفت: کارشناسان سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی روزانه اقدام به بازدید از کمباین‌های مشغول برداشت محصولات پاییزه می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: اکیپ‌های برداشت در حین بازدید از مزارع و کمباین‌ها توصیه‌های لازم در خصوص تنظیمات کمباین و منع آتش زدن بقایا و کاه و کلش مزارع نیز به کشاورزان منطقه صورت می‌گیرد.

توکلی افزود، در حین برداشت عملکرد مزارع توسط کارشناسان ارزیابی می‌شوند.

کد خبر 6087140

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف هرمزگان تا بعد از ظهر امروز
  • مورینیو: به خاطر رم پیشنهاد پرتغال و عربستان را رد کردم
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود