Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:07:08 GMT

کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق مانع از خاموشی در قم می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۰۳۷۱

کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق مانع از خاموشی در قم می‌شود

سهیل کیانی پور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به پایداری هوای گرم در روزهای آینده در استان قم، نیازمند همکاری همه بخش‌ها در کاهش مصرف برق هستیم.

وی مشارکت همگانی در مدیریت و کاهش پیک‌بار را بسیار اثربخش دانست و اضافه کرد: با جابه‌جایی و انتقال مصارف غیرضروری برق به ساعات غیرپیک می‌توان میزان کسری تولید برق را جبران کرد و  از خاموشی‌های اضطراری نیز جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اختصاص سهمیه به هر استان، اضافه کرد: بر اساس میزان سهمیه‌ای که به هر استان اختصاص پیدا کرده، هر استان باید مدیریت بار شبکه را انجام دهد تا از خاموشی‌ها جلوگیری شود.

به گفته کیانی پور،‌ به دلیل کاهش نزولات آسمانی و مشکلاتی که بابت تولید برق در کشور پیش ‌آمده، ‌افزایش دما و به‌تبع آن افزایش مصرف برق در تمام بخش‌های تجاری و خانگی، تحریم‌ها که امکان واردات تجهیزات مورد نیاز صنعت برق را محدود کرده و مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارزها از علت‌های شاخص خاموشی‌های پراکنده در سراسر کشور است.

وی با اشاره به این‌که مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارزها باعث افزایش خاموشی‌ها شده‌است، تصریح کرد: در استان قم هیچ مجوزی برای استخراج رمز ارزها صادر نشده است و نیروی انتظامی و دادستانی با خاطیان برخورد می‌کند.

وی تنظیم دمای وسایل سرمایشی بر روی ۲۶ درجه سانتی‌گراد و استفاده از دور کند کولرهای آبی و نیز خاموش کردن لامپ‌های غیرضروری و استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات غیر پیک (پایانی شب و ابتدای صبح) را به‌عنوان راهکارهای ساده اما موثر در کاهش و مدیریت مصرف برق اعلام کرد و افزود: با انجام همین اقدامات ساده می‌توانیم سهم به سزایی در مدیریت و کاهش خاموشی‌های ناخواسته داشته باشیم.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم با بیان این‌که هر یک کیلووات ساعت برق مصرفی برای چهار دستگاه مصرفی بیماران کرونایی لازم است، بیان کرد: اگر شهروندان درجه کولرگازی را از ۱۸ به ۲۴ یا ۲۵ درجه سانتی‌گراد کاهش دهند، این اقدام باعث ذخیره یک کیلووات ساعت برق می‌شود و با این اقدام برق مصرفی چهار دستگاه تنفسی بیماران کرونایی تامین می‌شود.

در حال ‌حاضر حدود ۶۰۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

برچسب‌ها انرژی برق قم مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق تهران وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق قم مصرف بهینه برق انرژی برق قم مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق تهران وزارت نیرو خاموشی ها مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان

 سهرابی بیدار در نشست کارگروه مدیریت مصرف برق استان گفت: این میزان از تولید ۴ هزارو ۲۸۷ میلیون کیلووات ساعت تولید یا تحویلی در سال است که ۹ و ۴ دهم این میزان تولید تلف می‌شود.

او به مصارف حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی ۵۰ درصد، در بخش خانگی ۳۲ درصد، در بخش صنعت ۱۱ درصد و در بخش عمومی و سایر مصارف ۷ درصد مصرف برق داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در بحث توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به افزایش ۱۳۵ مگاوات نیروگاه در همدان اشاره و تصریح کرد: ۱۱ و ۴ دهم درصد تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی است که در استان تولید می‌شود و با افزایش نیروگاه جدید تولید برق به ۲۳ درصد خواهد رسید.

سهرابی بیدار از هوشمندسازی کنترل در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: ۹۴ درصد مشترکان کشاورزی کنترل پذیر است.

او گفت: در مصارف خانگی جزو کشور‌های بدمصرف هستیم که مدیریت و صرفه جویی در مصارف خانگی ضروری است.

استاندار همدان هم گفت: باید رویکرد ما شعار سال باشد و جهش تولید با سرعتی فراتر از شرایط عادی صورت پذیرد تا شعار سال محقق شود.

قاسمی فرزاد، همچنین راهکار تحقق شعار سال را بهره وری در تولید دانست و افزود: باید نطام بهره وری ایجاد شود و میزان تلفات که ۱۰ درصد از تولید برق را در استان شامل می‌شود شناسایی و هدفگذاری شده و سالانه ۲ تا ۳ درصد از این تلفات کاهش یابد.

او تأکید کرد: کنترل هوشمند نیاز همه مصارف است و هوشمندسازی در مصارف پر مصرف کمک شایانی خواهد کرد چرا که بخصوص در بخش کشاورزی باید از تولید محصولاتی که نیاز بازار نیست و زمینه صادرات آن وجود ندارد اجتناب کرد، زیرا که ناطراز بودن در مدیریت انرژی و مدیریت تولید را شاهد هستیم.

استاندار همدان تصریح کرد: به شدت در مدیریت مصرف در حوزه خانگی باید انضباط حاکم باشد و انضباط انرژی داشته باشیم، زیرا در مصرف انرژی یک مدیریت درست مصرفی نیاز است و نباید از نرم متعارف مصرف بالا رود و اگر از نرم متعارف بالا رود باید قطعی اتفاق افتد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور