Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@06:07:46 GMT

تفاوت ساندبار و سینما خانواده را میدانید؟

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۰۵۱۰

تفاوت ساندبار و سینما خانواده را میدانید؟

در این مطلب قصد داریم به تفاوت ساندبار و سینما خانگی و جوانب آن بپردازیم. اما قبل از پرداختن به این وسیله صوتی، با تعاریف آنها آشنا خواهیم شد.

به گزارش برنا، در این مطلب قصد داریم به تفاوت ساندبار و سینما خانگی و جوانب آن بپردازیم. اما قبل از پرداختن به این وسیله صوتی، با تعاریف آنها آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینما خانگی چیست؟

سینما خانگی برخلاف تصورات عموم مخاطبان، یک نمایش سینمایی نیست و هیچ گونه ارتباطی با تصویر ندارد بلکه یک ایده صوتی است که برای افزایش کیفیت و قدرت صدای تلویزیون به کار گرفته می شود. سینما خانواده متشکل از یک دی وی دی پلیر و شش بلندگو می باشد که شامل رایت فرونت، لفت فرونت، رایت پیر، لفت پیر، ساب ووفر و بلندگوی سنتر است و قدرت بسیار حیرت انگیزی را در پخش صدای طبیعی دارد. سینما خانگی، معمولا به سبب بلندگوهای پر تعدادی که دارند، فضای گسترده ای را از اتاق های نشیمن به خود اختصاص می دهند و متقابلا نیز صدای گسترده تر و فراگیرتری را نیز ایجاد خواهد کرد.

ساندبار چیست؟

ساندبار را می توان جدیدترین نسخه سیستم های صوتی خانگی معرفی کرد که به سبب اندازه و ابعادی که دارند، مورد پسند اکثریت مخاطبان قرار گرفته است. ساندبارها نیز همانند سینما خانگی یک وسیله صوتی قدرتمند در پخش صدا هستند که در جهت بهبود کیفیت صدا و پخش فراگیر آن تلاش می کنند. ساندبارها عموما متشکل از ساندبار و ساب ووفر هستند و به صورت مستطیل شکل طراحی می شوند و در جلوی تلویزیون قرار می گیرند که با پخش صدای فراگیر و همه جانبه، کمک می کنند تا صدایی با چند برابر قدرت تلویزیون را به شما مخاطبان ارائه کند.

تفاوت بین ساندبار و سینما خانگی طراحی

اولین پارامتری که می تواند برای مقایسه و تفاوت ساندبار و سینما خانگی از اهمیت بالایی برخوردار باشد، سبک طراحی این دو محصول می باشد. سینما خانگی همانطور که اشاره کردیم متشکل از 6 بلندگو است که البته این موضوع در مدل های مختلف می تواند در دو اسپیکر قرار داده شوند و یا همانند اکثریت موارد به صورت جداگانه طراحی شوند. از آنجا که سینما خانگی از تعداد بالاتری در بلندگوها برخوردار هستند، برای سالن های بزرگ بسیار مناسب هستند و با انجام یک چینش صحیح می توان دیزاین و جلوه زیبایی را در اتاق نشیمن رقم زد. البته باید به یاد داشته باشید که اکثریت مدل های سینما خانگی از طریق سیم به یک دیگر متصل می شوند و این موضوع می تواند در انتخاب شما بسیار تاثیر گذار باشد.

ساندبارها برخلاف سینما خانگی، از یک بلندگو و یک ساب ووفر تشکیل شده اند و که هر دوی آنها را می توان در کنار هم قرار داد. ساندبارها که عموما به صورت یک نوار باریک طراحی می شوند در جلوی تلویزیون ها قرار می گیرند. برخوردار بودن ساندبارها از طراحی ظریف و مدرنیته، می تواند زیبایی و جذابیت دکوراسیون تلویزیون و سایر بخش های خانه را تحت تاثیر خود قرار دهد. اتصال  در مقایسه ساندبار و سینما خانگی می توان عنوان کرد که ابعاد سالن، پارامتر بسیار مهمی در انتخاب و خرید ساندبار و سینما خانگی است که حتما باید به آن توجه شود. یکی از برترهای ساندبار که می توان در بخش طراحی به آن اختصاص داد، اتصال بدون سیم است که ساندبارها بدون نیاز به سیم و از طریق بلوتوث می توانند به تلویزیون متصل شوند که این موضوع برای سینما خانگی در اکثریت مدل ها چنین نیست و میبایست از طریق سیم، اتصال را برقرار نمود که اتصال سیم ها تا حدودی زیادی باعث نامنظمی در محیط خواهند شد.

 کیفیت صوتی

قطعا مهم ترین بخشی که می توان با استفاده از آن برای خرید یک وسیله صوتی خانگی تصمیم گیری کرد، کیفیت صوتی است. در مقایسه و تفاوت ساندبار و سینما خانگی، یکی از پارامترهایی که باید به آن توجه داشته باشید کیفیت صوتی است. در سینما خانگی، مطابق انتظار قدرت صدا به طبع بیشتر است و می تواند سالن های بزرگ را بدون نگرانی پوشش دهد. سیستم های صوتی سینما خانگی از کیفیت صوتی دالبی و فراگیر بهره مند هستند که در هنگام تماشای فیلم های هیجان انگیز می تواند لذت و هیجان تماشا را به اوج خود برساند. قدرت انتقال صدا و همه جانبه بودن آن به حدی می باشد که مخاطبان خود را در هر صحنه متصور خواهند شد.

ساندبارها نیز کیفیت رضایت بخش و البته بدون نقصی را ارائه می دهند که می تواند برای سالن های نسبتا کوچک مناسب باشد. وضوح و شفافیت صدا، مجهز بودن به هوش مصنوعی و پخش صدای چند بعدی از مهم ترین مشخصه های یک ساندبار است که البته این ویژگی ها می تواند در مدل های مختلف متفاوت باشد.

 درگاه ارتباطی

راه های اتصال به سینما خانگی یا ساندبار یکی دیگر از مواردی است که می تواند پارامتر خوبی برای تشخیص تفاوت های میان ساندبار و سینما خانگی باشد. سینما خانگی دارای درگاه های ارتباطی DVD, USB, AUX, HDMI, Microphone + خروجی صدای اپتیکال، پخش Blu-Ray و در مدل های پیشرفته نیز مجهز به بلوتوث و وای فای نیز می باشند که امکان اتصال به انواع دیوایس و سرگرمی ها را فراهم می آورد. درگاه های ارتباطی رایج در ساندبارها نیز بلوتوث، وای فای، AUX, NFC, HDMI و USB نیز مجهز می باشند که هر کدام یک از آنها می تواند راه های آسانی برای اتصال باشند و حتی مخاطبان می توانند با استفاده از گوشی های خود به ساندبار ها متصل شوند و آهنگ های مورد علاقه خود را با قدرت صوت چند برابر پخش کنند.

قیمت

یکی دیگر از مؤلفه های مهم برای بررسی تفاوت میان ساندبار و سینما خانگی، قیمت می باشد. امروزه با توجه به وضعیت معیشت عموم مردم، قیمت ها بیش از هر چیز دیگری ملاک انتخاب و خرید هستند. با بررسی هایی که از نظر قیمت قبل از نگارش این مقاله داشته ایم، متوجه شدیم که در قیمت های این دو شاخه صوتی، قیمت ها بسیار به یک دیگر نزدیک می باشند، البته با این تفاوت که ساندبارها از قیمت های به مراتب مناسب تری برخوردار هستند و می توانند از نظر اقتصادی نیز انتخاب های بهتری باشند. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده لیست قیمت سینما خانواده به لینک زیر مراجعه کنید:

https://atrinkala.com/video-audio/home-theatre

در پایان نیز مزایا و معایب ساندبار و سینما خانگی را بخوانید.

مزایا و معایب ساندبار

مزایا

معایب

راه اندازی آسان

عدم پخش صدای دالبی

حداقل سیم کشی برای راه اندازی مورد نیاز است

بهترین تجربه صدای فراگیر را ارائه نمی کند.

فشرده – جمع و جور

مجهز نبودن به Player

قیمت مناسب

 

کیفیت صدای واضح و قدرتمندتر به نسبت بلندگوهای تلویزیون

 

تنوع در درگاه ارتباطی

 

ظاهر شیک و مدرن

 

مزایا و معایب سینما خانگی

مزایا

معایب

تجربه صدای فراگیر استثنایی

اتصال سیم ها باعث بهم ریختگی محیط می شود

پخش صدای قدرتمند 5.1، 7.1 و 9.1 کاناله

مناسب برای اتاق های نشیمن بزرگ

به سیم کشی زیادی نیاز دارد

پشتیبانی و پخش صدای دالبی

تنظیمات پیچیده ای دارد

امکان جا به جایی بلندگوها

 

 

کلام نهایی

اگر از آن دست مخاطبانی هستید که علاقمند به تماشای فیلم، مسابقات ورزشی و برنامه های تلویزیونی هیجان انگیز می باشید، پیشنهاد می کنیم که برای یک تجربه لذت بخش و غوطه وری در تماشای محتوای مورد علاقه خود، برای تلویزیون خود یک سیستم صوتی مثل سینما خانواده یا ساندبار باکیفیت را تعبیه کنید و شور و هیجان را به اتاق نشیمن خود بیاورید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ساندبار سینما خانواده سینما خانگی سینما خانواده کیفیت صوتی وسیله صوتی پخش صدای پخش صدا قیمت ها مدل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید شمسایی در نشست پیش از بازی تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان در نیمه‌نهایی گفت: بازی فردا برای ما جذابیت خاص خودش را دارد، ازبکستان از نظر تاکتیکی و فیزیکی تیم خوبی است، اما من و بازیکنانم با آمادگی کامل منتظر بازی فردا هستیم.

وی گفت: خوشبختانه همه بازیکنان را بدون مشکل در اختیار داریم. البته ما‌ و ازبکستان در این تورنمنت یک تفاوت کلیدی با هم داشتیم. ازبکستان به دلیل میزبانیِ جام جهانی از قبل صعودش مسجل شده بود و بدون استرس مسابقاتش را پی گرفت اما فشار صعود روی بازیکنان ما و سایر تیم‌ها بود که خوشحالم بازیکنان ما دیروز با شایستگی به جام جهانی صعود کردند.

شمسایی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد بازیکنان ایران تا این مرحله گفت: بازی به بازی مسلط‌‌تر عمل کردند، آنها می‌‌دانند کجا هستند و چه مسئولیتی دارند و نمی‌خواهند چنین موقعیتی را از دست بدهند.

وی خاطرنشان کرد: بازی فردا، بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد
  • میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تفاوت ۳۰ میلیونی قیمت پراید در کارخانه و بازار
  • شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت
  • 5 تفاوت اساسی در کاشی و سرامیک - کاویان سرام
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه