Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برگزاری غیر حضوری اجلاس روسای آموزش و پرورش موجب صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت زمان و تضمین سلامت مدیران شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ رضا رسولی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ در خصوص رسالت معلمان و مدیران در شرایط کنونی به خبرگزاری برنا گفت: ️یکی از مهم ترین رسالت معلمان و مدیران در زیست بوم جدید همانا پاسخگویی به این سوال است که(وظیفه اش چیست؟)لذا مهم ترین رسالت در این زیست بوم همانا ایجاد فرآیند تعاملی زمینه ساز تکوین و تعالی پیوسته هویت متربیان به صورت یکپارچه و مبتنی برمعیار نظام اسلامی به منظور هدایت ایشان در مسیر آماده شدن برای تحقق آگاهانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد چالش های تحصیل در ایام کرونا تصریح کرد: نبود زیر ساخت های قوی(نرم و سخت افزار و  نبود آموزش های لازم در خصوص آمادگی برای زیست بوم جدید(توانمند سازی) و نداشتن تعامل درست بین اولیا و عوامل مدرسه از چالشهای این عرصه است و باید برای ️تهیه محتوای آموزشی برای دوران حضوری برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

رسولی به سوال ما در مورد راهکار کاهش افت تحصیلی اظهار داشت: ️توجه به دروس پایه و آموزش به صورت تلفیقی ، ️تمهید مقدمات تقویت زیر ساخت ها ، بهره مندی از فرصت های ترمیم یادگیری، ️ایجاد زمینه های مشارکت و همکاری مراجع ذی صلاح برای آموزش های مجازی بهتری روش برای کاعش افت تحصیلی در ایام کروناست.

وی  ️اجرای آموزش های معکوس؛ ️انجام آموزش تلفیقی، تغییر رویه ها در آموزش محتوای درسی را بهترین شیوه نحصیل در وضعیت کرونایی دانست.

رسولی به اهمیت مدرسه محوری هم اشاره کرد و یادآورشد: ️آزادی عمل مدیران، ️کم کردن هزینه های دولت، ️بومی سازی(برنامه ویژه مدرسه)، ️تفویض اختیار و تمرکز زدایی از مزیت های این طرح است.

این مدیر در پاسخ به سوالی در مورد عوامل موفقیت در سیستم آموزشی گفت: ️وجود عوامل خلاق و موفق، ️مواد آموزشی متناسب با هر منطقه آموزشی، ️ایجاد حلقه ارتباط بین محیط زندگی و مدرسه می تواندبه موفقیتها کمک‌ کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ آموزش و پرورش استان در مورد دستاوردهای اجلاس به صورت ویدئوکنفرانس بیان کرد: ️صرفه جویی درهزینه ها، ️مدیریت زمان، ️ارتقا بهره وری، ️افزایش تعداد مستمعین در استان ها و ️حفظ سلامت شرکت کنندگان به دلیل جلوگیری از رفت و آمد روسای مناطق و نواحی از نقاط قوت این اجلاس بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رضا رسولی آموزش و پرورش قزوین آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب می‌شوند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم تقدیر از معلمان نمونه گفت: معلم کسی است که آینده کشور را معماری می‌کند. در قریب به ۶۰۰ هزار کلاس درس لحظه به لحظه آینده ایران در حال شکل گیری است. اینکه آینده ایران به چه شکل خواهد بود در مدارس و به دست معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر می‌خواهیم جامعه عزیز شود باید معلم را قدر بدانیم. اگر معلم را بالا ببریم جامعه رشد می‌کند.

صحرایی گفت: جامعه‌ای که معلمش را گرامی بدارد؛ استحقاق هر پیشرفتی را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ هزار معلم به عنوان معلمان منتخب برگزیده شدند؛ گفت: حدود 3 هزار معلم برتر در سطح شهرستان‌ها انتخاب شدند. ۳۲۰ معلم، منتخب استانی شدند و در نهایت ۲۰ معلم برتر کشوری انتخاب شدند. این اولین بار بود که معلمان نشان معلم برتر را از رئیس جمهور دریافت کردند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: می‌گویند دو هفته‌ای است که حال همه کشور خوب است؛ علت این مسئله آن است که در این دو هفته از معلمان و کار‌های آنها سخن گفته شد و از ایشان تقدیر شد؛ تمام جهان و تمام کائنات بر معلم درود می‌فرستند.

صحرایی با اشاره به حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم مظلوم غزه گفت: باید به دانش آموزانمان بگویید در کشور‌هایی که داعیه حقوق بشر و دموکراسی را دارند؛ دانشجویان را به جرم اینکه فقط گفته بودند مظلوم را نکشید برخورد کردند.

وی با بیان اینکه کنترل نرم در ایران حاصل فعالیت معلمان است گفت؛ معلم کسی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب هیچکس جز منافق معلم را تحقیر نمی‌کند. هیچ قشری از جامعه وجود ندارد مگر اینکه مدیون کمک‌ها و لطف معلمان است. تکریم معلم باید به فرهنگ جامعه تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر آرزوی خوبی که برای جامعه داریم؛ محل تحققش در مدرسه است؛ افزود: جامعه قوی و جامعه با نشاط و اقتصاد قوی جز با توجه به معلم و مدرسه به دست نمی‌آید. هر چقدر که می‌خواهیم منظره مدرسه با نشاط‌تر و درخشان‌تر باشد باید به معلم و مدرسه توجه کنیم. بازگشت به مدرسه سیاست امروز کسانی است که دغدغه شکوفایی ایران را دارند.

صحرایی با تاکید بر اینکه حدود یکصد هزار نفر امسال به جامعه آموزش و پرورش خواهند پیوست؛ گفت: اگر پیوسته بر سیاست تقویت معلمان بپردازیم امید‌ها برای شکوفایی هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت بیشتر خواهد شد.

در بخشی از این برنامه وزیر آموزش و پرورش از معلم کلاس اول ابتدایی خود تقدیر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ طرح ورزشی در بخش تبادکان مشهد افتتاح شد
  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا/ اعلام سن ثبت‌نام
  • ساخت ۱۵۰ مدرسه در استان بوشهر
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب می‌شوند
  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز