Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش بر لزوم تمهیدات برای بازگشایی هرچه بهتر مدارس در مهرماه ۱۴۰۰ تاکید کرد.

به گزارش برنا؛ محمد محسن بیگی، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس و موج‌های جدید کرونا گفت: بازگشایی فیزیکی مدارس تقریبا مورد اتفاق و نظر همه است که اگر در کنار هم این نظر را عملیاتی کنیم باید قطعا به سمت بازگشایی برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پاسخ به این سوال که منظور از همه موافقان چه کسانی هستند گفت: کارشناسان حوزه وزارت بهداشت، نمایندگان پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از جمله این همه هستند که در جلسات نظرهای کارشناسی خود را اعلام کرده‌اند و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نیز مطالعات انجام شده بین المللی را استخراج و برای وزیر آموزش و پرورش و شورای معاونین ارسال نموده که نظر همه بر گشایش مدارس است.

محسن بیگی تصریح کرد: در مورد گشایش مدارس، وزارت بهداشت نظر تخصصی را می‌دهد و در کمیته‌ای هم که برای بازگشایی تشکیل شده و شرایط بازگشایی را تعیین می‌کنند نظر تخصصی وزارت بهداشت اعمال می‌شود.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برای تنظیم شرایط بازگشایی از نظر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، وضعیت فضای فیزیکی، تراکم، رعایت مسائل ضد عفونی و.. در نظر گرفته شده که نظر تخصصی در آن حوزه را می‌دهند.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که در مصاحبه اخیر وزیر آموزش و پرورش قید "باید در هر شرایطی مدارس باز باشند" آمده است. برای این مهم چه تمهیداتی برای سلامت جان دانش آموزان اندیشیده شده است گفت: تمهیدات لازم در حال تنظیم است.

منظور از بازگشایی فیزیکی مدارس، بازگشایی به معنای مطلق نیست

در ادامه برنامه علی عباسپور، کارشناس آموزش و پرورش در مورد بازگشایی مدارس و موج‌های جدید کرونا گفت: بین بازگشایی مطلق مدارس به شکل سال‌های قبل کرونا و بازگشایی مدارس در شرایط کرونا تفاوت وجود دارد و باید این دو از هم تمیز داده شوند.

او افزود: در شرایط کرونا بازگشایی مدارس به شکل مطلق و حضور حداکثری دانش آموزان نیست و مدارس مثل سال قبل و هم اکنون که باز هستند و خدمات ارائه می‌دهند، هستند.

عباسپور با بیان اینکه بازگشایی مدارس یک موضوع سیاستی است و مسئول سیاست گذاری آموزش و پرورش هم شورای عالی آموزش و پرورش و در راس آن رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا است و نظر وزیر آموزش و پرورش به عنوان دبیر شورای سیاستگذاری آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس برگرفته از این مرجع است.

او با بیان اینکه از وزیر آموزش و پرورش انتظار می‌رود که پیش بینی‌هایی که می‌کند بر اساس امکان وقوع، عادلانه و خردمندانه باشد بیان داشت: در حال حاضر هیچ واکسن تایید شده‌ای برای افراد زیر 18 سال وجود ندارد و با توجه به شرایط فعلی امکان واکسیناسیون معلمان تا آغاز سال تحصیلی وجود ندارد.

این کارشناس آموزش و پرورش ادامه داد: انتظار می‌رود نظرهایی که از زبان وزیر آموزش و پرورش اعلام می‌شود مبتنی بر کارهای علمی، پژوهشی و مطالعات دقیق باشد و برای مواردی غیر از واکسیناسیون مانند فاصله گذاری‌ها، مدیریت ورود و خروج، تهویه هوا، شوینده‌ها و مواد ضد عفونی، تغذیه و فعالیت‌های گروهی دانش آموزان تمهیداتی اندیشیده شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس کرونا محمد محسن بیگی وزیر آموزش و پرورش بازگشایی مدارس وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر کل آموزش و پرورش استان ، حرفه آموزی را مهم‌ترین گام در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: مدارس شبانه روزی بهترین ظرفیت برای رسیدن به این هدف است.
موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم خود اتکایی و ایجاد کار و اشتغال را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
این نمایشگاه در قالب ۹۱ غرفه بر پا شده است.
حدود ۵ هزار نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است