Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گزارش تکراری را از روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان منتشر کرده است که به نظر می‌رسد یا سطح نیروها و تجهیزات تغییر نداشته اند و یا تمایلی به شفاف سازی درباره خروج نظامی ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در گزارش تازه هفتگی خود درباره روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان هیچ جزئیات تازه‌ای را ارائه نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آغاز روند رسمی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در 11 اردیبهشت ماه، سنتکام بطور هفته‌ای جزئیات این روند را منتشر می‌کرد و برخی کارشناسان بر این باورند که عدم ارائه جزئیات تازه ممکن است در راستای عدم شفافیت خروج این نیروها صورت گرفته باشد.

در بیانیه تازه سنتکام با تکرار آمارهای بیانیه گذشته این نهاد آمده است که تاکنون معادل بار 984 فروند هواپیمای ترابری C-17 تجهیزات از افغانستان خارج شده و بیش از 17 هزار قطعه تجهیزات نیز تخریب شده است.

اعتراف سنتکام: مشکل افغانستان راه حل نظامی نداردسنتکام: احتمال اقدام نظامی مجدد آمریکا در افغانستان وجود داردسنتکام: تهدید داعش و القاعده از افغانستان برای آمریکا از بین نرفته استفرمانده سنتکام: پهپادهای ایرانی برتری کامل هوایی را از ما گرفته‌اند

در این بیانیه همچنین آمده است که بیش از 95 درصد از کل روند خروج نیروها تکمیل شده است که در چند بیانیه گذشته نیز تکرار شده بود.

در ادامه این بیانیه همچنین اظهارات اخیر ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده سنتکام تکرار شده که نسبت به ادامه حملات هوایی به طالبان درصورت تداوم حملات این گروه به نیروهای افغان هشدار داده شده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان روند خروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای مدعی شد که به‌دنبال پیشرفت در روند درمان سرطان پادشاه انگلیس، او بخشی از ملاقات‌ها و وظایف عمومی خود را از سر خواهد گرفت.

به گزارش مهر، کاخ باکینگهام با اعلام پیشرفت روند درمان سرطان چارلز سوم، پادشاه انگلیس، اعلام کرد که او بخشی از وظایفش را که به ملاقات‌های عمومی اختصاص دارد، از سر خواهد گرفت.

سخنگوی کاخ باکینگهام گفت: تیم پزشکی پادشاه از پیشرفتی که در روند درمان حاصل شده، رضایت دارد و نسبت به تداوم بهبود وی خوش‌بین است. برنامه درمانی ادامه خواهد یافت، اما رضایت پزشکان از روند درمان به اندازه‌ای است که پادشاه حالا می‌تواند بخشی از دیدار‌های عمومی خود را از سر بگیرد.

براساس اعلام باکینگهام، چارلز در ماه ژوئن از امپراطور ژاپن میزبانی خواهد کرد. همچنین ششم مه (۱۷ اردیبهشت) نخستین سالروز تاجگذاری چارلز خواهد بود.

چارلز سوم از اوایل فوریه به‌دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان قرار دارد. رسانه‌های انگلیسی در روز‌های اخیر در گزارش‌هایی ضدونقیض از وخامت حال چارلز خبر داده بودند. این اخبار تاجایی پیش رفته است که برخی رسانه‌ها، اعلام کردند که تیم «برنامه‌ریزی مراسم خاکسپاری» چارلز سوم که مدت زیادی از تاجگذاری‌اش نمی‌گذرد، در شرایط آماده‌باش قرار دارد!

دیگر خبرها

  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا