Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه روز پنجشنبه پروژه راه آهن یزد - اقلید با دستور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد، تصریح کرد: فردا ریل گذاری پروژه‌های دیگری نیز به اتمام می‌رسد که یکی از این پروژه‌ها راه آهن بستان آباد به تبریز است که در حال حاضر کار عملیات ریل گذاری و زیرسازی آن به اتمام رسیده و کل پروژه تا چند ماه آینده به  بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیبی بیان کرد: طول پروژه بستان آباد- تبریز ۴۴ کیلومتر است که عملیات ریل گذاری پروژه راه آهن زاهدان -خاش به طور ۱۵۵ کیلومتر از جمله پروژه‌هایی است که عملیات ریل گذاری آن‌ها با دستور رئیس جمهور به اتمام می‌رسد.

او تصریح کرد: این پروژه‌ها در مراحل اتمام اجرا قرار دارند و در صورت تامین منابع مالی و تزریق اعتبارات تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه راه آهن یزد - اقلید به طول ۲۷۰ کیلومتر روز پنجشنبه به دستور رئیس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: با احداث این پروژه اتصال مراکز جنوبی غربی به شمال غرب کشور و محدوده جنوب شرق کشور فراهم می‌شود.

او ادامه داد: این راه آهن مسیر میانبر‌ی است که استان فارس را به استان یزد متصل می‌کند و مسافران این استان‌ها و همچنین مسافرانی که از سمت جنوب غرب کشور به سمت مشهد سفر کنند، می‌توانند مسیر بسیار کوتاه‌تری را تجربه کنند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بیان اینکه طول این مسیر ریلی ۳۱۰ کیلومتر معادل ۴ ساعت کاهش می‌یابد، افزود: در طول این مسیر ریلی صنایع معدنی و مجتمع فولاد در کیلومتر ۱۸۵ کیلومتری قرار دارند که می‌توانند حمل بار این بخش‌ها را تامین کنند.

خطیبی یادآور شد: در سال اول بهره‌برداری این راه آهن یک میلیون مسافر و ۴ میلیون تن بار جابه‌جا می‌شوند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور توضیح داد: از اواخر سال ۹۰ که این پروژه آغاز شده هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و در حال حاضر ارزش روز این پروژه ۶ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.

او بیان کرد: این پروژه جزو پروژه‌هایی بود که باید در طول ۲ تا ۳ سال گذشته به اتمام می‌رسید که البته با تزریق منابع و تامین مالی سرعت اجرای آن را افزایش دادیم.

خطیبی در پایان بیان کرد: در حال حاضر این پروژه بزرگ‌ترین پروژه ریلی بعد از راه‌آهن تهران - همدان به شمار می‌رود که البته در حال حاضر بلندترین پروژه ریلی که در دست ساخت است، مربوط به راه آهن چابهار - زاهدان به طول ۷۰۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خط راه آهن عملیات ریل گذاری عملیات ریل گذاری بهره برداری حال حاضر پروژه ها راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز آمار پروژه‌های آغاز شده، به اتمام رسیده و یا در مرحله کار نهضت ملی مسکن کشور از دو میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مهرداد بذرپاش صبح امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح ۸۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی باب یان اینکه امروز آمار پروژه‌های آغاز شده، به اتمام رسیده و یا در مرحله کار نهضت ملی مسکن کشور از دو میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد، افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تأمین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰۲۲۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تأمین مسکن برای مردم است، اعلام کرد: آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

کد خبر 748054

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • اهدای ۷ سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال