Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاتال کرو» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایرلند و ایران، با اقبال شاکری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ایرلند طی نشست مجازی (وبینار) به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

شاکری در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و ایرلند، گفت: دوستی دو کشور از سابقه طولانی برخوردار است که پشتوانه محکمی برای تقویت مناسبات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تاکید بر نقش پارلمان‌ها و گروه‌های دوستی پارلمانی در تحکیم روابط دوستانه و تسریع همکاری‌های فیمابین، گفت: در حال حاضر با وجود محدودیت‌های کرونایی، برگزاری نشست‌های مجازی دو و چندجانبه پارلمانی با هدف حل و فصل مسائل موجود و همچنین رفع موانع احتمالی در مسیر تقویت و تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کاهش سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور بیان داشت: ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه و تقویت مراودات اقتصادی فیمابین وجود دارد. معتقدیم با تشویق تجار و بازرگانان دو کشور می‌توان در زمینه‌های صنایع غذایی، کشاورزی، دارو و فناوری اطلاعات این سطح از مناسبات را بیش از پیش گسترش داد.

شاکری بر اراده و همکاری دولت ایرلند در بازگشایی سفارت این کشور در تهران و تأثیر مثبت آن بر افزایش روند روابط دوجانبه ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین با انتقاد از سیاست‌های یکجانبه گرایانه دولت آمریکا، گفت: متأسفانه آمریکا یکجانبه‌گرایی را پیشه خود قرار داده و این روند به ضرر صلح و ثبات در مناطق مختلف جهان است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید بر چندجانبه‌گرایی و پایبندی به تعهدات بین‌المللی بوده است.

شاکری در پایان این دیدار از نقش فعال و سازنده ایرلند در شورای امنیت ملل متحد و همچنین از مواضع این کشور در قبال مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد.

«کاتال کرو» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست بر آمادگی پارلمان این کشور نسبت به ارتقای همکاری‌های فیمابین و تداوم گفتگو میان نمایندگان مجالس دو کشور تاکید کرد.

وی گفت: امیدواریم بازگشایی سفارت ایرلند در تهران بتواند بر تقویت مناسبات فیمابین کمک کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایرلند و ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت این کشور در دفاع از مردم فلسطین تصریح کرد: مواضع ایرلند حمایت از حقوق ملت فلسطین است و ما حملات رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس را محکوم می‌کنیم.

کاتال کرو در پایان این نشست بر ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه فرهنگی، علمی و دانشگاهی تاکید کرد و افزود: با توجه به سطح بالای علمی دانشگاه‌های ایران، ما از تقویت و تحکیم همکاری‌های پژوهش محور، تحقیقاتی و فناوری استقبال می‌کنیم.

شایان ذکر است، در این نشست مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ایرلند حضور داشت و با همتایان خود در خصوص مسائل علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و همچنین تقویت ارتباطات پارلمانی فیمابین گفتگو و تبادل نظر کرد.

کد خبر 5267610 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دولت آمریکا اقبال شاکری ایرلند ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی خوزستان صحن مجلس محمد باقر قالیباف شورای نگهبان آیت الله خامنه ای اسحاق جهانگیری حسن روحانی جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت برجام طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی مجلس رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ایران و ایرلند دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش دامنه اعتراضات به ایرلند

دامنه تجمع و تحصن دانشجویان در خارج از آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با پیوستن دانشگاه‌های جدید به اعتراض‌ها گسترش یافته است.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080226 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • گسترش دامنه اعتراضات به ایرلند
  • حمله گازانبری امارت به تعهدات آبی با ایران ؛ همسایه‌آزاری تمامی ندارد
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • ملی‌پوش مازندرانی تیراندازی، قهرمان کشور شد