Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فاطمه یادگاری» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود اینکه مرکز انتقال خون همدان معین استان تهران است اما در مواقع ضروری به سایر استان های کشور نیز محموله هایی خون موردنیاز را ارسال می کند.

وی افزود: در چهار ماه نخست امسال و با اعلام نیاز استان ها، یک هزار و ۱۶۱ واحد خون از همدان به استان های گیلان، زاهدان و تهران ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گروه خونی مازاد بر نیاز به سایر استان ها ارسال می شود، گفت: ابتدا خون مورد نیاز استان تامین شده  و مازاد برنیاز که احتمال پایان تاریخ مصرف آن ۳۵ روز تعیین شده با ثبت درخواست از طریق شبکه ملی خون رسانی، به استان های نیازمند ارسال می شود.

 مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان افزود: با توجه به نیاز بالا و فوری بیماران به گروه‌های خونی O منفی و B منفی هم اینک در استان همدان به این گروه های خونی نیاز بیشتری داریم.

یادگاری اظهار داشت: فراخوان تلفنی و پیامکی برای حضور اهداکنندگان دارای این گروه های خونی انجام شده ، هر چند هم اینک کمبودی در استان نداریم اما نیازمند تامین سریع این گروه های خونی برای پیشگیری از مواجهه با کمبود و پاسخگویی به نیازها و درخواست های بیمارستان ها هستیم.

مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان گفت: ۱۱ هزار و ۳۲۲ واحد خون طی چهار ماه نخست امسال در این استان از طرف مردم اهدا شده که ۲۸۰ تن از اهدا کنندگان زن و مابقی مرد هستند.

یادگاری با بیان اینکه ۶  هزار و ۳۳۱ تن از این افراد، اهدا کننده مستمر هستند، افزود: از نظر استاندارد پزشکی آقایان هر سه ماه یکبار و بانوان نیز هر چهار ماه یکبار می توانند نسبت به اهدای یک واحد خونی اقدام کنند.

۳۳ هزار و ۴۰۸ همدانی در سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا نسبت به اهدای خون اقدام کردند همچنین میزان اهدای «پلاکت آفرزیس » استان در سال گذشته ۶۶۲ واحد بوده است.

برچسب‌ها سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون همدان سازمان انتقال خون ایران زاهدان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون همدان سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون همدان سازمان انتقال خون ایران زاهدان گیلان گروه های خونی استان همدان انتقال خون استان ها واحد خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: این شهرک مسکونی در زمینی به مساحت بیش از ۱۸ هکتار در بولوار شهید رجایی بندرعباس ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی
مجتبی قهرمانی افزود: در شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان هزار و سیصد و چهل واحد مسکونی ساخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • ناکامی سوداگران مرگ در انتقال ۷۸۰ کیلوهروئین و تریاک در هرمزگان
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • مصاف نماینده فوتسال قم و هرمزگان در لیگ دسته یک
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان